• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Passiv Terrorbalans?

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo tack! Jag har det bara bra! Jag har kört efter den princip du lärde mig på gamla gula tiden..
Erbjud frugan var 5:e klocka även om du vet att hon inte vill ha den. Redovisa kostnaden som om det vore Kronor men det är egentligen priset i Euro. Å så vidare å så vidare...:)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Jag säger att "det var en deal" när hon frågar vad den nyaste klockan kostade. Hon säger att det var otroliga realisationspriser när jag frågar vad de där fem topparna kostade. Så ungefär samma som du :p

EDIT:// jag lever dock under ständigt hot om att jag måste flytta och bosätta mig med de tiggande rumänerna eftersom jag uppenbarligen sagt att det blir inga fler klockor för cirka 4 klockor sedan :p
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Handlar ni för er respektives pengar?

Om man inte är omyndigförklarad och använder sina egna surt förvärvade så gör man väl vad man vill med dem?

Och varje normalbegåvad människa kan väl använda Google och lägga ihop 'valfri klockmodell + pris' och genomskåda bluffen.

Så varför ljuga? Har aldrig fattat det där...
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Vi har separat ekonomi,men jag försöker alltid byta in eller sälja någon klocka när jag vill ha något nytt, då behöver man inte ljuga så mycket....
 
Handlar ni för er respektives pengar?

Om man inte är omyndigförklarad och använder sina egna surt förvärvade så gör man väl vad man vill med dem?

Och varje normalbegåvad människa kan väl använda Google och lägga ihop 'valfri klockmodell + pris' och genomskåda bluffen.

Så varför ljuga? Har aldrig fattat det där...
Gift dig. Återkom.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Handlar ni för er respektives pengar?

Om man inte är omyndigförklarad och använder sina egna surt förvärvade så gör man väl vad man vill med dem?

Och varje normalbegåvad människa kan väl använda Google och lägga ihop 'valfri klockmodell + pris' och genomskåda bluffen.

Så varför ljuga? Har aldrig fattat det där...
Vi har barn ihop, hon har en poäng att prioretera familjen och ha sparkassa för eventuella oförutsädda barnrelaterade händelser alternativt ha en sparkassa om det skiter sig och man står utan jobb ett längre tag.

Det handlar med andra ord inte bara om henne och mig utan att prioritera för att säkra en annan persons framtid också.
 

Tapiren

Cartier
Ärlighet varar längst.... för några år sedan satt jag i bilen på väg hem tillsammans med en kompis. "Titta här, ser fin ut" sa han och sträckte fram sin mobiltelefon. Blocket. En annons på en bil. Tja, jag hade ju ingen stress direkt så jag vände bilen och åkte ut till Ekerö istället, för att provköra denna läckra tingest. Det är faktiskt ok att provköra även om man vet att man inte kommer köpa bilen. Men bara provköra såklart, inte köpa. Absolut inte.

Det tog mig ungefär fem sekunder att avgöra, "denna bil är fin, fin på riktigt". Tror ni jag köpte den? Läget var inte det bästa, involverad i budgivningar på nya huset, nytt jobb... det fanns varken tid eller fonder för en ny bil, men vad gör man? När man ser något man absolut vill ha? Man-vet-ju-aldrig-när-man-får-chansen-igen!

Jo, man köper bilen men gömmer den i ett hemligt garage i åtta månader, i väntan rätt tillfälle att lansera den goda nyheten. Åtta hemska månader vill jag lova, stressa hem från jobbet för att gömma registreringsbeviset som kom hem i lådan, försäkringspapper...dessutom försökte jag ju få tid att köra bileländet någon gång då och då. Ni kanske har nerver av stål men för mig var det en högst olustig upplevelse att ljuga för min dåvarande flickvän och nuvarande fru (som alltså är samma person...).

-Nu när vi flyttar kanske vi kan mellanlagra lite grejer i ditt garage...?
-Nja...alltså, det är ganska fullt. Med smågrejer. Betydelselösa smågrejer.
-Som vi ska kasta...?
-Nja, helst inte...

Inköpet lanserades i samband med att hon och tjejkompisarna åkte på någon weekend eller vad det nu var, "när du är borta ska jag bara städa och göra fint hemma. Och provköra en bil. Kanske".
 

Bilagor

  • 581013_10151282953233384_1687986774_n_zps4121f375.jpg
    581013_10151282953233384_1687986774_n_zps4121f375.jpg
    149.7 KB · Visningar: 190

Johanw

Cartier
Finns väl en formel för vilket värde man berättar för respektive? När jag köpte en Datejust som nu sambon använder oavbrutet så frågade hon efter priset. Sa: Lite mer än 5000:- så då ljög jag inte. Sen tror jag nog att hon fattar att man inte får en Rolex för 5000:- men men
 

MariaE

Panerai
Jag säger 99kr när hon frågar vad nya kabeln till SubWoofern kostade. En Zodiac kan kosta några hundra.
Hon säger 49kr när jag frågar vad PiP muggarna kostade.
Ingen av oss är särskilt korkad. Ingen bråkar. Ingen ifrågasätter.
Är ni med?
Hur har ni det?
Mina PiPtapeter har bara gått på mer än några hundringar när jag redovisat kostnader för sambon.. :angel:

Allt handlar om planering och presentation. Jag ljuger oftast inte (inte värt det när man lever med en kvinna som utreder brott hela dagarna) men det innebär inte att jag berättar sanningen. :D
Självklart har jag alltid gjort ett kap och det presenteras alltid i samband med att sambon ska ut på fest, weekend, shoppa kläder osv.
Sen har jag en del andra dyra poster som måste försvaras innan klocka kommer på tal... Där är svårigheten... :(
 
Mina PiPtapeter har bara gått på mer än några hundringar när jag redovisat kostnader för sambon.. :angel:

Allt handlar om planering och presentation. Jag ljuger oftast inte (inte värt det när man lever med en kvinna som utreder brott hela dagarna) men det innebär inte att jag berättar sanningen. :D
Självklart har jag alltid gjort ett kap och det presenteras alltid i samband med att sambon ska ut på fest, weekend, shoppa kläder osv.
Sen har jag en del andra dyra poster som måste försvaras innan klocka kommer på tal... Där är svårigheten... :(
Ah men du. Handen på hjärtat. Tror du inte din kvinna simmar i lika grumligt vatten? Jag tror, som hela tråden e.g handlar om, att vi alla har lite att dölja. Och är det då inte jävligt fint av oss att bortse från andras brister. Även om de också är handelsvara.

Gött med brudar på KS. Hurra för dig. Plus att du har den goda smaken att frekventera poster om Zodiac. Ett föredöme!
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har också familj och småbarn så det gäller att alla får sitt innan det blir pengar till klockor. Just nu är det sommarstuga på gång och det sliter ju i plånboken även om räntorna är låga. Jag har dock lyckats att etablera tesen om klockors värde som ökar och i sig innebär en "säker" buffert i ekonomin. Givetvis måste man kunna sina grejer vilket rättfärdigar ett ständigt stirrande på forumet och min förhoppning är nu att kunna använda sommarstugan som hävstång och hävda att "vi" behöver ha en lite större buffert dvs någon klocka till. Efter det blir det stealthmode och sälja en för att kunna köpa en ny, mellanskillnadens storlek tror jag är lite enklare att dölja än antalet klockor i lådan
 

MariaE

Panerai
Ah men du. Handen på hjärtat. Tror du inte din kvinna simmar i lika grumligt vatten? Jag tror, som hela tråden e.g handlar om, att vi alla har lite att dölja. Och är det då inte jävligt fint av oss att bortse från andras brister. Även om de också är handelsvara.

Gött med brudar på KS. Hurra för dig. Plus att du har den goda smaken att frekventera poster om Zodiac. Ett föredöme!
Betydligt grumligare vatten då hon vet att dölja sina spår. .. :pompus:
Efter ett tag som besökare så ansåg jag det var dags att ta klivet och bli medlem. Det behövdes lite kvinno/brud/tjej/tantinslag i flera trådar.. bla Zodiac. :D
Hurra för att jag känner mig så välkommen!
 
Topp