• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: resa till Thailand i feb/mars.

Compiss

Patek
2-Faktor
Funderar på att åka till Thailand i feb/mars och har några frågor. Har nämligen aldrig vart där och tänkte kanske överraska familjen.

Vart åker man? Vi vill ha avkoppling, fina stränder, bra mat i första hand. (Barnvänligt är ett måste)

Beställer jag boende härifrån eller då jag kommit till Thailand? Vad kostar ett bra boende?

Var bokar jag flyg? Vilket bolag är bra att åka med? Vill helst inte byta för mkt utan gärna komma direkt till plats.

Övriga tips och råd mottages tacksamt.
 

MBx

Cartier
Har varit i Thailand fler gånger än jag kan minnas men vill man ha bra, billigt ska man ta sig å långt från Bangkok man kan. Med barn kanske man inte orkar längre österut än Kho Samet men det är fint där.

Ett fint ställe på Phuket är stranden Nai Yang (den ligger närmast flygplatsen på västra sidan om ön). Det är ett naturreservat men två halvlyxiga hotell har lyckats placera sig där.:angel:

Förra julen var jag i Hua Hin för första gången på 10-15 år och det var "sönderexploaterat" med hoper av "falanger" - dit åker jag inte tillbaka i första taget.

/M
 

ErikGBG

Audemars
Koh samui tycker jag är absolut bäst. Kommer hit varje år en månad och mår underbar.
Lagom stor för.att allt man vill ha ska finnas, bra stränder och smidigt att ta sig till.
Flyg ca 6000 till bkk, sen runt 2000 till samui därifrån, boende för runt 1000kr/natt på bra hotell för.2 Pers.
 

ErikGBG

Audemars
Koh samui tycker jag är absolut bäst. Kommer hit varje år en månad och mår underbar.
Lagom stor för.att allt man vill ha ska finnas, bra stränder och smidigt att ta sig till.
Flyg ca 6000 till bkk, sen runt 2000 till samui därifrån, boende för runt 1000kr/natt på bra hotell för.2 Pers.
 

Brogren

Cartier
Koh Tao är riktigt gött. Hyfsat barnvänligt men inte så turistigt så det finns nog inte så många andra ungar där i stil med Bamseklubbar och liknande tyvärr. :(
Annars är det en ruggigt slapp ö med barer och hotell precis bredvid stränderna.
Samui är också finfint.

Mvh, Brogren
 
  • Like
Reactions: Wii

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag har varit runt ganska mycket i Thailand för ca 10 år sedan och åkte dit med familjen igen i år, just februari mars. Vi åkte tillbaka till Koh Chang, lagom exploaterat enligt min smak.

Barnen var då 6 mån och 4 år. Vi skulle vara där 4 veckor och hade bokat 5 olika boenden på ön för att få lite variation. Det var någon hotellbokingssida. Tyvärr slutade det med att stora killen hamnade på sjukhus och vi blev kvar i Bangkok en vecka till.

Bokade flyget separat på Flygresor. Tror nästan bara att Thai Air flyger direkt. Dyrt men bra.
 
Ska själv till Thailand med Familj i Mars, hoppar Phuket den här gången, och backpackar vidare till Koh Lipe. Flyger med Emirates, finns en schysst app som heter Skyscanner, där hittade jag mitt flyg.
 

djanbin

Omega
En röst för Koh Chang här med, men Phuket är kanon också, spec. för barnfamiljer. Undvik Patong bara... lite seedy. Kata / Karon är helt ok, eller Klong Prao / Kai Bae Beach på Koh Chang.

Boka hotell på booking.com, man slipper betala i förväg, kanon om nåt skulle vara fel etc. att inte ligga ute med pengar tycker jag.

Flyg non-stop med Thai Airways, värt att betala lite extra för o flyga direkt.

Trevlig resa :)
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor

Vi åkte i November. Flög med Norwegians Dreamliner till Bangkok, transfer till Ban Phe där vi hade hyrt ett hus.

Tycker att man fick otroligt mycket mer för pengarna jämfört med Charter.

Var i Phuket för 15 år sedan och redan då var det exploaterat så det kan man nog hoppa.

Koh Chang har jag bara hört gott om.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Har vänner med hus och bungalows på lite olika ställen i Thailand, finns tillgängliga att hyra. Hör av dig om det är något som är intressant.
 
Topp