• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Semester tips?

Isodor

Guld
Halloj allesammans!

Frugan tjatar (så in i helvete) om var vi ska åka på semester i sommar (1 vecka) och ber mig ta fram något förslag.

I somras var vi till Toscana vilket var jättebra och vi uppskattade, sommaren innan dess var vi i Normandie/Bretagne vilket var kanske ännu bättre!

Gillar ställen som är ganska lugna, få turister, vackert landskap och brukar oftast hyra bil för åka runt i landskap för att se sevärdheter.

Har ni något tips om något land i Europa? :) Kanske vill dela med er något tips?

Ha det grymt & tack för ett bra forum med sköna lirare.

Peace out.

Re: Sv: OT: Semester tips?

På samma tema är Ligurien riktigt trevligt. Väldigt grönt, mycket berg, god mat, mindre turister, och italienare som är riktigt trevliga.

Spontant kan jag tipsa om södra Tyskland - Bayern.
Utgå från München och sedan köra runt i småbyar som Benediktbeuern, Füssen. Besöka sagoslottet Neuschwanstein osv.
Inte så långt till Salzburg heller, om man vill in i Österrike.

Tillägger att ha alperna som konstant bakgrund när man kör runt, är inte dumt alls.

Skiathos, Grekland.
Trevliga människor, bo lite utanför "centrum" så är det idylliskt! Bussar går ofta och till sent mellan centrum och övriga ön, underbar mat. Bilden är tagen under en tur med jeepen i bergen och vi såg stränder som får stränderna i både Karibien och Thailand att skämmas ;)

Bilagor

• ImageUploadedByTapatalk1358718407.412528.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1358718407.412528.jpg
    111.5 KB · Visningar: 190
gruby skrev:
Skiathos, Grekland.
Trevliga människor, bo lite utanför "centrum" så är det idylliskt! Bussar går ofta och till sent mellan centrum och övriga ön, underbar mat. Bilden är tagen under en tur med jeepen i bergen och vi såg stränder som får stränderna i både Karibien och Thailand att skämmas ;)

Åkte ni Charter eller? Tips på hotell annars? Skiathos var en av mina funderingar på att åka till.

Yes, den gången åkte vi charter men minns inte vad hotellet heter men ska försöka ta reda på det.

Zenith skrev:
Halloj allesammans!

Frugan tjatar (så in i helvete) om var vi ska åka på semester i sommar (1 vecka) och ber mig ta fram något förslag.

I somras var vi till Toscana vilket var jättebra och vi uppskattade, sommaren innan dess var vi i Normandie/Bretagne vilket var kanske ännu bättre!

Gillar ställen som är ganska lugna, få turister, vackert landskap och brukar oftast hyra bil för åka runt i landskap för att se sevärdheter.

Har ni något tips om något land i Europa? :) Kanske vill dela med er något tips?

Ha det grymt & tack för ett bra forum med sköna lirare.

Peace out.

Om ni gillade Normandie/Bretagne så tror ni skulle tycka mycket om Loire-dalen, det ligger dock ganska nära så ni kanske besökt vissa områden redan?

Annars lite längre söderut finns ju Provence, otroligt vacker natur, kan starkt rekommendera Gorges du Verdon:

Gorges-du-Verdon-France.jpg

fondverdonforum.jpg

Det är även nära till Franska rivieran och Esterel massivet (massif de l'Esterel) med fina stränder och höga berg (ok inte superhöga men ungefär 600 m.ö.h.)

01.jpg

Sen finns ju Bordeaux och atlantkusten. Ett annat tips i Frankrike är franska alperna på sommaren, tycker franska alperna, tillsammans med alperna i Schweiz och Italien är vackrare än tyska, även om det är fint i tyska också. Österrike är också helt ok, men då föredrar jag nog franska alperna.

I Italien kan jag rekommendera Garda-sjön.

Ett ställe jag gärna skulle besöka men inte hunnit med är Pyreneerna och även centralmassivet.

Zermatt i Schweiz ! Mysig liten stad med ett par verkligt seriösa urmakare.
Mosel i Tyskland runt Bernkastel. Där finns ett vinothek som inte går av för hackor, och så finns ju Beilstein nära
Granger

Tillbaka
Topp