• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Skapa en länk till en angiven plats i ett dokument (Wikipedia)

Asplund

Patek
2-Faktor
Nu är jag inte riktigt för denna typen av OT-trådar men jag har lite panik..

Vi har på jobbet samma system som Wikipedia med information om massa olika saker.

Jag har ett pdf och ett word-dokument som jag skulle vilja länka till på min wikisida. Men jag vill hamna i dokumentet där jag vill att personen ska läsa.

Är detta möjligt och i så fall hur gör jag?

Deadline om 1h47m :D
 
Funktionen kallas Anchor link när man använder HTML men även i Word och PDF dokument.
Högerklicka där du vill infoga länken, klicka på hyperlänken. Fyll i rutan som kommer upp.
Om du vill länka till en viss del av dokumentet, måste du skapa ett bokmärke (Insert + Bookmark).
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Asplund Förstår jag dig rätt om du har har två dokument, 1.pdf och 2.docx och på "wikipedia sidan" ska du länka till tex. sida 3 i 1.pdf och sida 5 i 2.docx ?
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Funktionen kallas Anchor link när man använder HTML men även i Word och PDF dokument.
Högerklicka där du vill infoga länken, klicka på hyperlänken. Fyll i rutan som kommer upp.
Om du vill länka till en viss del av dokumentet, måste du skapa ett bokmärke (Insert + Bookmark).


Helst vill jag att det ska fungera i pdfen och word är alltså endast sista utvägen.
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Nu är jag inte riktigt för denna typen av OT-trådar men jag har lite panik..

Vi har på jobbet samma system som Wikipedia med information om massa olika saker.

Jag har ett pdf och ett word-dokument som jag skulle vilja länka till på min wikisida. Men jag vill hamna i dokumentet där jag vill att personen ska läsa.

Är detta möjligt och i så fall hur gör jag?

Deadline om 1h47m :D
Klarade du deadline?
 
Helst vill jag att det ska fungera i pdfen och word är alltså endast sista utvägen.


Tyckte du jag var otydlig ;)

"Funktionen kallas Anchor link när man använder HTML men även i Word och PDF dokument.
Högerklicka där du vill infoga länken, klicka på hyperlänken. Fyll i rutan som kommer upp.
Om du vill länka till en viss del av dokumentet, måste du skapa ett bokmärke (Insert + Bookmark)."
 
Topp