• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: "Skit"-kaffe!

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Måhända att många här har exklusiva klockor, men har ni något sådant här exklusivt kaffe hemma? :woot:

Det skall bli spännande att avnjuta detta exklusiva kaffet som gått genom de små djurens tarmsystem, bajsats ut och sedan rostats!
Trevlig fredag!

Saxat från Wiki;
Kopi Luwak (engelska: Civet Coffee) är en mycket dyr sorts kaffebönor. De skördas i Indonesien och på Filippinerna[1], men inte direkt från kaffebusken. Kopi Luwak utvinns istället ur spillningen från det kattliknande djuret indisk palmmård. Palmmården äter bara de bästa sorterna av kaffebären och efter att de passerat djurets matsmältningssystem kan kaffebönorna plockas ur dess avföring för rengöring och rostning.
Enligt BBC såldes kaffet för 50 GBP per kopp i april 2008.[2]

bild_zps9f9748bc.jpg
 

SJ Smythe

Cartier
Var inte särskilt hänförd. Tyckte det var för lent och milt för min smak. Kalla mig oraffinerad men ge mig Zoegas gröna vilken dag som helst framför den skiten (höhö). :)
 

Rille

Rolex
Zoega blire oftast för mig, mollbetgs blandning ligger i maskinen just nu. Helt okej men jag är ingen finsmakare heller:)
 

Isodor

Audemars
Aldrig prövat, är det grymt eller?

Ska köpa en bättre espressomaskin så småningom men kommer nog hålla mig till mer "prisvärda" saker runt 100-150kr/kg.
 

Camo00

Patek
Ingen som kör Arvid Nordqvist? Mörkrost såklart, godare än Zoegas och kokas lämpligast i kaffepanna vid grovmalet.

Jodå, franskt extramörkt som hela bönor finns hemma! Annars är det oftast Skånerost, två mått per kopp! ;)

Nyfiken på bajskaffet, men många "finsmakar-kaffe" är alldeles för mesiga för min smak...

Vi kanske får en schysst recension sen??
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Fick en påse av en släkting som köpt det på plats, men har inte testat än.
Historien bakom är ju inte direkt inspirerande!:confused:
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Hängde mkt på ett kaffeforum där detta kaffe kom upp på tapeten ibland. En ganska skön kommentar som en fällde var "From one asshole to another"

Har själv inte provat men enligt dom som gjort så är det väldigt hyppat och överprisat.
 

Rholm

Cartier
...det är bara hype. Smakar inget speciellt, förutom överrostat.....Oftast (typ alltid) är det tyvärr infångade djur som blir matade med bär.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
...det är bara hype. Smakar inget speciellt, förutom överrostat.....Oftast (typ alltid) är det tyvärr infångade djur som blir matade med bär.
Ja, förmodligen är det så. Jag skall testa och förhoppningsvis behöver jag inte konsumera det mer.
(Hoppas, hoppas att det är så! Tänk om det vore hopplöst gott, som den kaffetant jag är... Annars lär det inte bli några pengar över för nya klockinvestetingar!)
 
Topp