• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes OT- Skivsamling bytes mot klocka eller säljes

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Bättre att en vinylintresserad klockbroder gör ett klipp än att en skivaffär gör en riktigt god affär.

20130907_171631_zps67a04ce0.jpg


Skall göra mig av med min vinylsamling. Ca 700 skivor jazz, progg, rock, reggae mm vilken jag samlat på mig under ca 10 år. Ca 400 riktigt bra/dyra skivor och ca 300 mindre dyra.

Har fått bud av skivaffär på 35000:- vilket jag anser vara för snålt. Dom betalar ca 45% av vad dom senare säljer för. Jag värderar skivorna lågt räknat till ca 80000:-.

Samlingen bytes helst mot vintage Rolex men även annat kan funka. Säljes för 40000:-. Pengar emellan åt båda håll fungerar. Har ingen lista på skivorna och inte tid att göra det heller. Den som är intresserad får komma och kika.

Skicka ett pm om intresse finns!

Mvh

LongCon
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Kan du ge oss några main pointers till vad det är vi pratar om? Förstår att lista är jobbig men ett par exempel och ålder?

Jazzen är primärt 50 och 60-tal på förstapress. Tex Coltrane, Mingus, Miles Davis, Yusuf Lateef mm mm. Ett 20-tal Impulse, några Blue Note, Prestige, Savoy, Verve, Mercury.

Svensk progg: Allt mellan TGS, International Harvester, Hansson & Karlsson till Turid och Mikael Ramel.

Reggae: Blandat. Burning Spear, Third World, Jimmy Cliff, Pioneers, Bob Marley, LKJ mm mm

Progg/Rock: John Mayhall, Beatles, Stones, Beefhart, Fairport Convention osv osv

Ja, bra skit helt enkelt :)
 
Topp