• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - Smartphone-tråden

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Här kan ni visa era smartphones, visa vad för bakgrundsbild ni använder. Är ni androidister eller IOSister..? Vill ni dela med er bra appar, - gör det i den här tråden! eller hjälp andra med eventuella problem... - Jag tror ni fattar. Det här är den stora smartphone-tråden! :)

Själv är jag omodern och kör fortfarande med min Iphone 4, en lur som jag haft så mycket nytta av... :D
 

Bilagor

  • IMG_1745 (900x675).jpg
    IMG_1745 (900x675).jpg
    108.8 KB · Visningar: 550

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Efter 20 år med E/// o SonyE lurar bytte jag i höstas sida...
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1357581476.472623.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1357581476.472623.jpg
    46.2 KB · Visningar: 493

Itson

Omega
Det här är lite av mitt ämne. Är det något någon undrar inom Android/windows phone så är det bara att fråga. Jag är riktig telefon nörd. Någon som följer CES nu när det drar igång?
 

Kson

Patek
2-Faktor
Samsung Galaxy s2 har bara en tråkig orginal bild på skärmen.. Går i tankar om att köpa en iPhone 5 men får se ; )
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Itson skrev:
Det här är lite av mitt ämne. Är det något någon undrar inom Android/windows phone så är det bara att fråga. Jag är riktig telefon nörd. Någon som följer CES nu när det drar igång?

Jag kollar bara på CES vartannat år, nämligen när bindningstiden för abonnemanget är på väg att ta slut. Det är för riskabelt att följa annars. :lol:
 

Kson

Patek
2-Faktor
Bojke skrev:
Itson skrev:
Det här är lite av mitt ämne. Är det något någon undrar inom Android/windows phone så är det bara att fråga. Jag är riktig telefon nörd. Någon som följer CES nu när det drar igång?

Jag kollar bara på CES vartannat år, nämligen när bindningstiden för abonnemanget är på väg att ta slut. Det är för riskabelt att följa annars. :lol:


Vad är CES?
 

Itson

Omega
Bojke skrev:
Itson skrev:
Det här är lite av mitt ämne. Är det något någon undrar inom Android/windows phone så är det bara att fråga. Jag är riktig telefon nörd. Någon som följer CES nu när det drar igång?

Jag kollar bara på CES vartannat år, nämligen när bindningstiden för abonnemanget är på väg att ta slut. Det är för riskabelt att följa annars. :lol:

Hah, jag blir sugen att byta telefon varannan dag. Studerar ju nu så man får hålla fingrarna i styr lite. Har en Sgs2 som jag byter rom hela tiden för att uppdatera mig. Den känns nästan lika snärt som toppmodellerna fortfarande tack vare det. Har även en Nexus 7 som är lite modifierad.
 

Itson

Omega
Kson skrev:
Bojke skrev:
Itson skrev:
Det här är lite av mitt ämne. Är det något någon undrar inom Android/windows phone så är det bara att fråga. Jag är riktig telefon nörd. Någon som följer CES nu när det drar igång?

Jag kollar bara på CES vartannat år, nämligen när bindningstiden för abonnemanget är på väg att ta slut. Det är för riskabelt att följa annars. :lol:


Vad är CES?

http://www.cesweb.org/, CES = Consumer Electronics Association. Det är en stor elektronikmässa som går av stapeln i Las Vegas varje år. Där presenteras allt möjligt teknikrelaterat, oftast nyheter, ny teknik och nya modeller hamnar i blickfånget.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Itson skrev:
Kson skrev:
Bojke skrev:
Itson skrev:
Det här är lite av mitt ämne. Är det något någon undrar inom Android/windows phone så är det bara att fråga. Jag är riktig telefon nörd. Någon som följer CES nu när det drar igång?

Jag kollar bara på CES vartannat år, nämligen när bindningstiden för abonnemanget är på väg att ta slut. Det är för riskabelt att följa annars. :lol:


Vad är CES?

http://www.cesweb.org/, CES = Consumer Electronics Association. Det är en stor elektronikmässa som går av stapeln i Las Vegas varje år. Där presenteras allt möjligt teknikrelaterat, oftast nyheter, ny teknik och nya modeller hamnar i blickfånget.


Okej, farligt det där! Blir sugen på alla möjliga saker! : )
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: OT - Smartphone-tråden

Kör en S3 med 4G, men gillar egentligen ajfån bättre... Har numera en Big Healey och två klockor som bakgrund.

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1357586118447.jpg
    uploadfromtaptalk1357586118447.jpg
    54 KB · Visningar: 412

Knät

Cartier
Jag kör på Sony Xperia V.. Gillar att man kan ha telefonen framme i alla väder och liggandes på bänken i köket t.ex.

screenshot2013010721164.png
 

Obeedoobe

Friends of KS
Tjena,

Jag kör med 5:an. Bytte från 3GS'n så för min del var det ett stort steg :D . Skiljer väl inte så värst mycket mellan 5:an och fyran 4:an tror jag. Vassare kamera och bättre kräm i maskineriet. Den är ju även något tunnare och lite längre. Finns säkert någon som kan detta bättre än mig.

Mvh
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Obeedoobe skrev:
Tjena,

Jag kör med 5:an. Bytte från 3GS'n så för min del var det ett stort steg :D . Skiljer väl inte så värst mycket mellan 5:an och fyran 4:an tror jag. Vassare kamera och bättre kräm i maskineriet. Den är ju även något tunnare och lite längre. Finns säkert någon som kan detta bättre än mig.

Mvh
Kommer nog ändå inte byta ut 4:an ännu på ett tag, det är en fantastisk telefon. Jag lagade upp hemknappen förra veckan som hade blivit otroligt seg, skulle kosta 3500:- om det hade gått genom Apple enligt affären jag köpte den i, men kom undan med bara 350:- genom att lämna in den hos en privat mobiltelefonreperatör. Funderar på eventuellt en Androidlur som nästa.. Samsung gör ju riktigt bra och fina numera.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
80talisten skrev:
Någon som kör Iphone 5 här inne? Är det stor skillnad mot 4:an och 4S?

Haft 4an i två år tills nyligen. Har 5.an nu. Stor skillnad? Njaa.. Visst märker man att 5an är lite snabbare och har en bättre display. Men inte mycket mer.
Kameran skulle vara mkt bättre enligt applefanatikerna men själv har man inte märkt något skillnad. Fortfarande lika dåligt på ljusupptagning. Dvs. Värdelösa bilder så fort det är lite mörkt.

Ähh behåll din 4an..
 

Itson

Omega
Även fast Iphone inte är mitt egentliga område så kan jag självklart en hel del om dem. Håller med @Magnlar att det inte är något som är direkt spännande med den nya uppdateringen. Jag blev själv besviken på Apple, jag gillar när konkurrenterna triggar varandra att utvecklas. Tyvärr ligger Apple på efterkälken nu (fortfarande bäst optimerad programvara men på all hårdvara så ser det annorlunda ut förutom byggkvalité kanske)..
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Kör en iphone 5 efter några år med androidlurar. Är överlag nöjd, men har vid flera tillfällen konstaterat att icke-jailbreakat ios saknar flera bra och fullkomligt självklara funktioner som Android har. Men det den gör gör den med bravur!


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

jabla

Sarlacc
Jag kör Nokia N9 med Linuxbaserat Meego som operativsystem, en skam att de lade ner och bara satsar på Windows.
 

Bilagor

  • NokiaN9.jpg
    NokiaN9.jpg
    104.4 KB · Visningar: 244

Itson

Omega
jabla skrev:
Jag kör Nokia N9 med Linuxbaserat Meego som operativsystem, en skam att de lade ner och bara satsar på Windows.

Håller helt med dig. Älskade Maemo som fanns i Nokia N900 och följde utvecklingen mot Meego. Synd att de övergav skeppet. Nokia lovade väl att supporta och komma ut med uppdateringar i alla fall i något år, hur går det med Meego som plattform nu. Är det några programmerare som fortfarande försöker förbättre det?
 
Topp