• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT:Solglajor

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Nu när solen börjar titta fram. Vilka är era favorit solisar? Jag börjar, har som dom flesta kört Rayban i många år. Speciellt pilotmodellen. Nu har jag bestämt mig för att lämna detta Rolexmärke bland solglasögon. Kollat mkt på American Optics och Randolph engineering men efter mycket surfande så kom jag fram till ett ganska ovanligt märke (jag hade aldrig hört talas om det) som många uppskattade för dom fotokromatiska linserna nämligen Serengeti.


ki5UYDb.jpg
 

Isodor

Audemars
0020310000322.jpg


Dessa kör jag.

Tror det var en av Tom Fords första modeller han gjorde innan "boomen" slog ut.
Optikern jag köpte dessa av vill gärna köpa tillbaka dom av mig då han sa att den redan haft en värdeökning.. Rätt kul, trodde sådant inte existerade bland glajjor :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har tre par jag använder nu. Ett par Marc Jacobs, ett par superretrofuture och ett par Burberry. Trodde aldrig jag skulle köpa ett par Burberry-glasögon, men de helt klart de jag gillar och använder mest.

COHQD02.jpg
 

Ricrob

Patek
Jag gillar solisar!

Har såklart ett par RayBan men de är mer eller mindre frugans nu förtiden, notera de bockade skalmarna. Tycker de gör sig bäst på tjejer faktiskt (heta t.o.m.) men tyvärr används de sällan ens av henne, då hon prioriterar ett par YSL som hon fick.. Idiotiskt! ;)

KO54SG1.jpg


Dessa har hängt med länge! Ett par Gucci som tyvärr blev lite knöliga under en polares röv en gång i tiden.. Fantastisk kvalle annars och jag är en fan av "turtle" och tintat glas!
Oyxvb7P.jpg

fCfpdqJ.jpg


Gillar även dessa Prada Sport som är dunderbra på det solisar är till för, just skydda mot sol, då de är kolmörka! Även grymma spanarglajjor! ;)
K0r9s61.jpg

tYmeUTD.jpg


Sen har vi dessa två som är nya för i år. Hör och häpna så fick jag ett infall att släppa pilotstilen en gång och köpte ett par Tom Ford av klassisk stil och det roliga var att vid köp av 2 par så gavs 20% vilket gjorde att jag typ fick Carrera's på köpet! :)
8LZ6Rrw.jpg

m82Ak50.jpg


QQZ69dZ.jpg

kXFwNan.jpg


Jag sa att jag diggar "turtle" och tinted va.? :D
 

Ricrob

Patek
0020310000322.jpg


Dessa kör jag.

Tror det var en av Tom Fords första modeller han gjorde innan "boomen" slog ut.
Optikern jag köpte dessa av vill gärna köpa tillbaka dom av mig då han sa att den redan haft en värdeökning.. Rätt kul, trodde sådant inte existerade bland glajjor :D

Jag gillar skarpt! Kan också tänka mig att köpa dem om du ledsnar..?
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Kör Oakley. Riktigt nöjd med mina Holbrook till vänster. Garage Rock köpte jag nu i veckan och är väl inte riktigt lika nöjd med dem.

20130504_105245_zps79f47033.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Har alltid kört billigare slit o släng glasögon eftersom jag brukar sätta mig på dom eller slarva bort dom redan efter någon vecka. Köpte dock ett par RB av Fifflio förra veckan och de sitter riktigt bra!
Uwhk11r.jpg
 

lex

Omega
Jag köpte ett par Ray Ban Aviator billigt på tradera och när jag tittade noga på dem vid ett tillfälle så står det B&L på den lilla pinnen över glasen, som på den gamla modellen... men inristningen på glasen är RB som på de nyare modellerna. Så jag gissar att jag har blivit blev lurad och köpt ett par oäkta. grrrrrrrrrrrrr
 

meo_swe

Audemars
Jag köpte ett par Ray Ban Aviator billigt på tradera och när jag tittade noga på dem vid ett tillfälle så står det B&L på den lilla pinnen över glasen, som på den gamla modellen... men inristningen på glasen är RB som på de nyare modellerna. Så jag gissar att jag har blivit blev lurad och köpt ett par oäkta. grrrrrrrrrrrrr
Jo. har själ råkat ut för det... Jävla pack är vad de är.

Själv kör jag Aviators med spegelglas. Känns så jävla helrätt!
 

Camo00

Patek
Har bara kört billiga no-name sen de gamla älsklingarna Arnet Catfish blev söndersuttna på fyllan för sjutton år sen...

Billigast är de här av märket Sport! Tio spänn och riktigt skönt pundarljus på köpet... :D

20130405_111132_zpseee9371d.jpg
 

Icaras

Rolex
7u8ujutu.jpg


Gamla Ray-Ban Wayfarer folding (W0670) med lite 70-tals prylar ;)

Får nog plocka fram kameran och börja ta bilder, mobilen känns ganska så begränsad :)
 
Topp