• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Sommarprojekt, Renovering av en Skateboard

almeyero

Panerai
Farsan som är gammal skateare hittade en väldigt sliten skateboard på jobbet. Den hade tydligen blivit kvarglömd för många år sedan på ett utav tågen som åkte in i tågdepån (han jobbar på SL).

Farsan som är den händige typen samt prylgalen tog hem den och ville rusta upp den samt göra den one of a kind. Eftersom farsans stora intressen i livet är musik, bira och Bayern München så antog jag att det skulle bli något utav dessa tre grejer som skulle avgöra denna skateboards öde.

Självklart hade jag rätt, dock var det jag som övertalade han till Bayern München temat, även om en IPA inspirerad skateboard också hade varit jävligt coolt.

I och med det så var sommarprojektet igång!

Bilderna har farsan tagit men någon rutten gammal Samsung men det funkar.



Han tog tyvärr ingen bild när den var som risigast men här är truckarna bortplockade och han har slipat ytan som en idiot, för hand såklart, maskiner är för latmaskar som han brukar säga.

1.JPG



Både han och jag tyckte att skateboarden skulle behålla sitt mönster då vi (jag egentligen) hade en bra idé som skulle passa Bayern München temat. Så på med lite röd färg!

2.JPG


Som vi alla vet så är Bayern Münchens färger röd, vit och blå så på med lite vitt också.

3.JPG


Fixade ett par klistermärken med Bayern Münchens klubblogga på. Provade ut lite hur de skulle sitta och hur det skulle se ut med trucksen på.

4.JPG


Har nu kommit en bra bit på vägen, men lite blått ska vara med också, så drog till Wentzells hobbybutik vid Gallerian och köpte "Bayern" blå. Han som jobbade i kassan var tydligen Hamburg supporter och skrattade åt oss.

På med lite blått och prova med loggan igen.

5.JPG


Börjar arta sig nu!

På med det sista blåa. Fick måla tre gånger med varje färg.

6.JPG


Hur ser det ut på ovansidan då? Åkte och köpte griptape som han skar ut för hand för att de skulle passa exakt i och med att det var en konstigt size på skateboarden. Valde att spara en röd rand i mitten samt att linjerna underifrån följde med upp på ovansidan.

7.JPG


Limma på griptapen, på med klistermärket, lacka den ett par gånger och skruva på truckarna. Detta projekt skulle ta hela min pappas semester men så ivrig som han är tog det 10 dagar drygt.

Så vad tycks om resultatet?

8.JPG


9.JPG
 

almeyero

Panerai
Coolt

Jag skatade en hel del i ungdomen, skulle jag ge mig på det nu skulle jag troligtvis bryta varenda ben i kroppen


Haha farsan säger samma sak, men han är ändå övertygad om att han skulle klara det. Som jag skrev innan så har jag avrått honom :) Jag själv har aldrig stått på en skateboard.
 

naggge

Panerai
Snyggt jobbat, resultatet blev ju riktigt bra. Projekt som dessa är lite lagom stora och riktigt roliga, särskilt med resultat som ovan.
 

almeyero

Panerai
Kul att ni gillar den, försöker få farsan att hitta på något nytt projekt, isåfall får ni se vad det blir sen!

babanker grymt med tricks, farsan var en "cruisare" som han kallar det haha. Själv har kag aldrig stått på en bräda, ser helt livsfarligt ut.
 
Topp