• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot:Sonys telefoner

meo_swe

Audemars
Jag har alltid använt Android. Jag har länge vart en aktiv motståndare mot apple, dock börjar gränsen suddas ut måste jag erkänna...
Men jag fick för mig att låta min trogne samsung s4 att vandra vidare och jag köpte min en Sony Z3 compact. En vattentät telefon som inte är tegelstenstor lockade.

Vissa saker tar tid att vänja sig med, och såklart finns ju små underligheter. Men den tog sånna FANTASTISKA foton att det funkade ändå. Till och med i mörker tog den bra foton.
Men nu efter semestern så har allt gått åt helvete. Bilderna ser ut att vara tagna genom en alkoholiserad potatis och baksidan har spruckit. Jävla skittelefon!
 

Icaras

Rolex
Alla mobiler med glasbaksida bör nog användas med fodral. Har haft min Z3 Compact sedan i januari utan några repor. Om inte kameran är paj kan du ju använda kameraappar som VSCO Cam, använde det på min gamla Galaxy SII för att lösa problemen med autofokus.
 

SSL

Audemars
Köpte en Sony Z3 Compact via Telenor. Efter några veckor sprack framsidan efter första tappet. Betalade för att få använda Telenor Change i förtid och gick tillbaka till iPhone.

Diggade dock storleken, känslan, funktionerna, kameran, batteritiden. Pallar dock inte ha ett heltäckande skydd för att telefonen ska överleva ett tapp på 30 cm på linoleumgolv.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Det är dock väldigt smidigt med Sonys telefoner om man är i en båt som kantrar, då kan man ringa efter hjälp.
Den andra telefonerna gick sönder.
//Han som inte hade vattentät telefon
 

meo_swe

Audemars
Det är dock väldigt smidigt med Sonys telefoner om man är i en båt som kantrar, då kan man ringa efter hjälp.
Den andra telefonerna gick sönder.
//Han som inte hade vattentät telefon
Ja, jag som dessutom är utomhus i jobbet oavsett väder är det en extremt skön sak. Men denna telefon ska snart in på sin typ fjärde rep. Det stör mig att jag måste damma av min gamla s4 för att denna går sönder atup i kvarten. Det ska kanske tilläggas att jag köpte telefonen i april
 

M021

Rolex
2-Faktor
Har haft min Z1 i två år, skittelefon!

Grymma bilder, precis som du säger förta sommaren. Kunde ta bilder i poolen etc, sedan fick jag en spricka i glaset. Bara byta annars funkar inte skärmen. 1500kr.
Kameran blev också skit, insåg att det var damm mellan lins och och kamera, kolla det @meo_swe

Så nu blir det till att köpa en ny, men har fasiken gått och blivit snål. En klocka har jag inga problem att lägga ut pengar för men en telefon som kostar 8000kr är fasiken helt vansinning när man vet att fanskapet bara är en förbrukningsvara.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Bekant till mig som jobbar i butik sa att Sony är överlägset de telefoner som repareras oftast.

Nästa köp blir Samsung,
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Bekant till mig som jobbar i butik sa att Sony är överlägset de telefoner som repareras oftast.

Nästa köp blir Samsung,
Jag har testat Sony Xperia Z, Z1, Z2 och Z1 Compact. Gick tillbaka till iPhone. Jag spräckte skärmen på Z2 två gånger, reparation kostade 3300:-. Första gången knäpptes skärmen i byxorna i trappan, andra gången hade någon sönder den på min käre mors 50 års fest. Hade lagt den på laddning och någon berusad jävel hade dragit den åt helvete. Batteritiden var i alla fall helt fantastiskt på Z1 och uppåt. Säkert tre gånger så länge som iPhone 6 klarar.

Det slutade med att jag blev så förbannad att jag kastade telefonen i ett element. En ny kostade då runt 4000:- och reparationen 3300:- (hade precis fått tillbaka den). Nej, nu ska jag fan hålla mig till iPhone och köpa ett ordentligt jävla plånboksskal + skärmskydd tills nästa generations släpps.
 

Folke08

Omega
Oj jag trodde Z3 Compact var en stabil telefon. Funderade själv på att köpa en tills jag såg den här tråden. Får nog bli en samsung igen. Synd att de inte har kommit någon mini version av s6 då jag föredrar mindre telefoner.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Vänta in Nokia annars. Dom gör alltid bra telefoner. Snart får dom börja tillverka igen.

Okej, ärligt talat har jag inte ens kikat åt Nokia. Tappade förtroendet för Nokia den dagen som sa att smartphones inte var framtiden, blir nog en Samsung. Men lovar att läsa lite om Nokia iaf :D

Jag har testat Sony Xperia Z, Z1, Z2 och Z1 Compact. Gick tillbaka till iPhone. Jag spräckte skärmen på Z2 två gånger, reparation kostade 3300:-. Första gången knäpptes skärmen i byxorna i trappan, andra gången hade någon sönder den på min käre mors 50 års fest. Hade lagt den på laddning och någon berusad jävel hade dragit den åt helvete. Batteritiden var i alla fall helt fantastiskt på Z1 och uppåt. Säkert tre gånger så länge som iPhone 6 klarar.

Det slutade med att jag blev så förbannad att jag kastade telefonen i ett element. En ny kostade då runt 4000:- och reparationen 3300:- (hade precis fått tillbaka den). Nej, nu ska jag fan hålla mig till iPhone och köpa ett ordentligt jävla plånboksskal + skärmskydd tills nästa generations släpps.

Ja, jag ger upp. Men jag måste ge dig cred att du provade så pass många, lojalitet, envishet eller ren dumhet ;)?

Förresten, någon som provat HUAWEI eller vad det heter? Verkar växa så det knakar, iaf här nere i Nederländerna. Känns som ett prisvärt alternativ.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Okej, ärligt talat har jag inte ens kikat åt Nokia. Tappade förtroendet för Nokia den dagen som sa att smartphones inte var framtiden, blir nog en Samsung. Men lovar att läsa lite om Nokia iaf :D



Ja, jag ger upp. Men jag måste ge dig cred att du provade så pass många, lojalitet, envishet eller ren dumhet ;)?

Förresten, någon som provat HUAWEI eller vad det heter? Verkar växa så det knakar, iaf här nere i Nederländerna. Känns som ett prisvärt alternativ.
En gång i tiden var det klockor i stället för mobiler... :bored:
 

Icaras

Rolex
Oj jag trodde Z3 Compact var en stabil telefon. Funderade själv på att köpa en tills jag såg den här tråden. Får nog bli en samsung igen. Synd att de inte har kommit någon mini version av s6 då jag föredrar mindre telefoner.
I mitt tycke är den stabil men det folk har problem med är att den spricker när den tappas. Vill man inte ha heltäckande fodral är det bättre att köpa något annat :)
 

Ilux

Omega
Kan rekommendera er som har någon av xperia z varianterna från Sony att införskaffa härdat glasskydd till både fram och baksida. Det har räddat mig ett antal gånger när min z3 compact åkt i backen! Både inomhus på parkett, klinker och utomhus på asfalt osv.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Kan rekommendera er som har någon av xperia z varianterna från Sony att införskaffa härdat glasskydd till både fram och baksida. Det har räddat mig ett antal gånger när min z3 compact åkt i backen! Både inomhus på parkett, klinker och utomhus på asfalt osv.
Bra tips, körde det efter första reparationen. Har tre sprickor i det glaset så nog hjälper det.

Nä fan, tacka vet jag 5110, 3210 alt en 3310.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
TPU är överlägset det bästa skalet, försök hitta ett snyggare, finns en del fula. Har tappat i betongtrappa från 1,5m höjd med mera och inte en skråma på samsungen. Första dagarna medan jag väntade på skalet dock så tappade jag den från 0,5m och spräckte givetvis glaset.
 

SSL

Audemars
Okej, ärligt talat har jag inte ens kikat åt Nokia. Tappade förtroendet för Nokia den dagen som sa att smartphones inte var framtiden, blir nog en Samsung. Men lovar att läsa lite om Nokia iaf :D



Ja, jag ger upp. Men jag måste ge dig cred att du provade så pass många, lojalitet, envishet eller ren dumhet ;)?

Förresten, någon som provat HUAWEI eller vad det heter? Verkar växa så det knakar, iaf här nere i Nederländerna. Känns som ett prisvärt alternativ.

Har en kollega som hade huawei. Var tvungen att ladda 4 ggr/pass. Tror dock han var i trotsåldern när den köptes (anti apple, samsung osv).
 

LéKrâk

Omega
2-Faktor
Ni som spöar era lurar rätt hårt kan jag rekommendera S6 Active till.

Vill man ha något mindre och billigare så kan kanske Samsung Xcover 3 vara något?
 

icalle

Friends of KS
Har haft min Z1 i två år, skittelefon!

Grymma bilder, precis som du säger förta sommaren. Kunde ta bilder i poolen etc, sedan fick jag en spricka i glaset. Bara byta annars funkar inte skärmen. 1500kr.
Kameran blev också skit, insåg att det var damm mellan lins och och kamera, kolla det @meo_swe

Så nu blir det till att köpa en ny, men har fasiken gått och blivit snål. En klocka har jag inga problem att lägga ut pengar för men en telefon som kostar 8000kr är fasiken helt vansinning när man vet att fanskapet bara är en förbrukningsvara.
Fick du bort dammet? För jag slipa ner linsen med våtsandpapper och autosol och blåste med tryckluft. Fick ändå inte ordning på det.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Fick du bort dammet? För jag slipa ner linsen med våtsandpapper och autosol och blåste med tryckluft. Fick ändå inte ordning på det.
Eftersom min telefon var så sliten efter glasbytet var det en liten liten glipa, så jag lackade ur när jag inte kunde ta vettiga klockbilder. Droppen rann över när @jabla sa att det var min sämsta klockbild någonsin, med allt rätt! :D Så då bände jag upp bakglaset en aning, in med en lite tygbit och putsa putsa, sedan var det okej. Därefter tejpade jag telefonen med tejprullen som stog på kontoret. KSer ut som skit men bilderna är bättre.
 

icalle

Friends of KS
Eftersom min telefon var så sliten efter glasbytet var det en liten liten glipa, så jag lackade ur när jag inte kunde ta vettiga klockbilder. Droppen rann över när @jabla sa att det var min sämsta klockbild någonsin, med allt rätt! :D Så då bände jag upp bakglaset en aning, in med en lite tygbit och putsa putsa, sedan var det okej. Därefter tejpade jag telefonen med tejprullen som stog på kontoret. KSer ut som skit men bilderna är bättre.
Så blev min också efter glasbyte. Blev en glipa i högerhörnet.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Jag har varit så nära att kasta iPhone 5s i backen flera gånger under semestern av ren frustration (är normalt lugn och sansad) så jag köpte en Samsung S6 Edge privat istället, vi har kass policy på jobbet så det finns bara Ifån 5s/c och Lumia 635 att välja på.
Vi får se hur det blir med Windows Phone 10 om det går att köra Android appar på den, så kan det mycket väl bli en Nokia / Microsoft lur igen. Har varit väldigt nöjd med de jag haft.
 

meo_swe

Audemars
Är det någon som vet varför i hela helvetet man gör en glasbaksida på telefonen? Det är ju heeelt jävla värdelöst!
 
Topp