• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Spydercoläder

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Sista dagen på långledigheten har ägnats till ett göra ett friktionsslida till min Spyderco. Krävde lite slit med bl a bruten syl. Skinnet är tjockt och hårt. Men tycker resultatet blev bra, kniven sitter som "gjuten" i slidan.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Har några stycken och har tänkt göra ett sk pancakehölster, lite samma princip som ditt till kniven. Är dock rädd för att det blir lite "svajigt" om man inte förstärker hölster eller bälte. Har för mig att jag läst att man kan lägga in tunn stålplåt för att förstärka upp.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det är väl blöta och sedan ugnen på låg temperatur som gäller, en gång för länge sedan fick jag lära mig att ha lite diskmedel i vattnet, oklart varför dock:)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Väldans tjusigt!
Har du funderat på om det skulle gå att tillverka ett cigarr fodral för tex 3 cigarrer? Förutsatt du får diameter på cigarren.
 

Claes

Breitling
Du skulle kunna införskaffa dig en replica av något slag. Skulle va sjukt kul och se ett pistolhölster :)
Ring's Manufacturing INC är "ledande" på blå träningspistoler, ska funka utmärkt om man vill ha något att forma hölster utefter inte för press dock. Cirkus 50 dollares för pistoler. Airsoft pistoler funkar men det blir dyrare, dock tillgängliga från svenska åf, om man ska ha korrekta mått. Inte ens Tokyo Marui är alltid korrekta så man får göra sin research.

Aluminiumcastings är bara marginellt dyrare än plast.
 
Topp