• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Stora spritdiskussionen!

Camo00

Patek
På förekommen anledning kör vi vidare med alkoholdebatten i en alldeles egen tråd.

Upp med listor på favoritwhisky, tips på saké som passar till fläskpannkaka, vilken Cognac som brinner bäst och diskussion kring Cuba-Cola i groggen!!
 

Camo00

Patek
Re: Sv: OT: Stora spritdiskussionen!

Kan själv börja med att spä på ett tips från en annan tråd:
Plantation grande reserva måste vara Bolagets mest prisvärda rom! Kostar 269:- och så ofantligt mycket godare än fake-vaniljen i Kaptenen...
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1359106438424.jpg
    uploadfromtaptalk1359106438424.jpg
    10.6 KB · Visningar: 453

SJ Smythe

Cartier
Re: Sv: OT: Stora spritdiskussionen!

Camo00 skrev:
Kan själv börja med att spä på ett tips från en annan tråd:
Plantation grande reserva måste vara Bolagets mest prisvärda rom! Kostar 269:- och så ofantligt mycket godare än fake-vaniljen i Kaptenen...

Tack för tipset! Den måste testas...

Dricker du den endast rent eller använder du den i andra sammanhang (matlagning, grogg etc). Med det priset känns det inte lika slösaktigt att fulanvända den lite.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Kul tråd!

Slår ett slag för Laphroaig quarter cask samt McCallan fine oak 18y.

Cognac: Remy Martin coeur du cognac.

Saké håller jag mig undan.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Camo00 skrev:
Kan själv börja med att spä på ett tips från en annan tråd:
Plantation grande reserva måste vara Bolagets mest prisvärda rom! Kostar 269:- och så ofantligt mycket godare än fake-vaniljen i Kaptenen...

Tack för tipset. Ska verkligen testa denna!
 

David

Bödeln
Kommer säkert fler allteftersom, men det absolut bästa tipset jag har är Bounty Fiji Black Label Millenium Rum, en helt fantastisk rom, som whisky fast sötare.
 
Jag skulle rekommendera den som lyckas springa på en Mount Gay 1703 att genast köpa den, är en av dom godaste rom jag har smakat!
Jag köpte min på destilleriet på Barbados och ångrar djupt att jag bara köpte en flaska. dock lite dyrare men inte så farligt runt 1000:-

_MG_9606.jpg


MVH
Anders P
 

Camo00

Patek
Re: Sv: OT: Stora spritdiskussionen!

davhei skrev:
Camo00 skrev:
Kan själv börja med att spä på ett tips från en annan tråd:
Plantation grande reserva måste vara Bolagets mest prisvärda rom! Kostar 269:- och så ofantligt mycket godare än fake-vaniljen i Kaptenen...

Tack för tipset! Den måste testas...

Dricker du den endast rent eller använder du den i andra sammanhang (matlagning, grogg etc). Med det priset känns det inte lika slösaktigt att fulanvända den lite.

Dricker alltid rent och utan is! Däremot är den höjdar-grym i desserter av olika slag och tack vare priset klarar hjärtat av att hälla bort den! :)
 

SJ Smythe

Cartier
Re: Sv: OT: Stora spritdiskussionen!

Camo00 skrev:
davhei skrev:
Camo00 skrev:
Kan själv börja med att spä på ett tips från en annan tråd:
Plantation grande reserva måste vara Bolagets mest prisvärda rom! Kostar 269:- och så ofantligt mycket godare än fake-vaniljen i Kaptenen...

Tack för tipset! Den måste testas...

Dricker du den endast rent eller använder du den i andra sammanhang (matlagning, grogg etc). Med det priset känns det inte lika slösaktigt att fulanvända den lite.

Dricker alltid rent och utan is! Däremot är den höjdar-grym i desserter av olika slag och tack vare priset klarar hjärtat av att hälla bort den! :)

Ja alltså en äppelpaj med smul, sirap, äpplen, mandel, russin och kanel med en generös skvätt rom över.... :D
 

BME

Cartier
Re: Sv: OT: Stora spritdiskussionen!

Camo00 skrev:
Kan själv börja med att spä på ett tips från en annan tråd:
Plantation grande reserva måste vara Bolagets mest prisvärda rom! Kostar 269:- och så ofantligt mycket godare än fake-vaniljen i Kaptenen...

Denna måste testas genast!
Tack för tipset hoppas den håller vad du lovat!
Annars håller jag dig personligen ansvarig :D
 

Knät

Cartier
Re: Sv: OT: Stora spritdiskussionen!

BME skrev:
Camo00 skrev:
Kan själv börja med att spä på ett tips från en annan tråd:
Plantation grande reserva måste vara Bolagets mest prisvärda rom! Kostar 269:- och så ofantligt mycket godare än fake-vaniljen i Kaptenen...

Denna måste testas genast!
Tack för tipset hoppas den håller vad du lovat!
Annars håller jag dig personligen ansvarig :D

Jag kan gå i garanti för den också...
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Yamasaki 12 årig. min favorit och det enda jag köper.


41EADBDF-E5E6-4102-AA36-F4BC1B1D9C97-5956-000001BC65D3A8F8.jpg



men bland den största smakupplevelsen har varit denna. tyvärr inte min flaska....

46961C7C-8F6C-4215-B004-CCC093E0C6C7-5956-000001BCDDE673DD.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
när vi nu ändå snackar rom kan jag varmt rekommendera Matusalem mörka 7åring. också jävligt prisvärd med sina 249kr!
 

Skolläraren

Panerai
Det är dags att inhandla lite ny whisky imorgon, då jag får besök av familjen senare på kvällen. Jag tror jag ska testa Macallan 15yr, har bara druckit 12yr tidigare och vill testa något nytt.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Kul att mina favoriter dyker upp - har alltid en Matusalem eller Mount Gay (callsign "Böghögen") i spritlådan, om Knät skulle råka titta förbi...

Ikväll säger jag Pass the Courvoisier, Busta och rör lite mer i min gryta.
 
V

Viggen

Guest
Innan jag blev nykterist så höll jag mig till dessa:

*Jack Daniels
*Stroh Rom
*Remy Martin
*Moet
*Tequila Silver
* Hemkört gjort på plommon. Finns en variant som går att köpa i affärer, men den är inte lika god. Slivovitza tror jag att den kallas.

Har aldrig vart så förtjust i alkoholhaltiga drycker, men många av dessa funkade väl till en cigarr. Bortsett från champagnen. Och ja, allt skall drickas rent eller med lite is.
 

Knät

Cartier
Singular skrev:
Kul att mina favoriter dyker upp - har alltid en Matusalem eller Mount Gay (callsign "Böghögen") i spritlådan, om Knät skulle råka titta förbi...

Ikväll säger jag Pass the Courvoisier, Busta och rör lite mer i min gryta.

Dock har jag oftast en tendens till att supa ner mig på Hennessey när jag är hos dig..

Förövrigt är Hendricks gin helt för överjävla bra..
 

Camo00

Patek
Dock har jag oftast en tendens till att supa ner mig på Hennessey när jag är hos dig..

Förövrigt är Hendricks gin helt för överjävla bra..

Bumpar denna tråd med ett tack för tipset! Hendricks är helt fantastisk!! :)


Sen efterlyser jag tips på god konjak?!
Ingen koll på konjak men är sjukt förtjust i Hennessy XO, när man blir bjuden! ;)
Men vad är gott i spannet mellan Hennessyn och Eau de vie... :)
 

David

Bödeln
En riktigt god gin, inte speciellt prisvärd på bolaget, men brukar kunna hitta den i texfreen.
hendricks_gin_cocktail.jpg

Plus ett på den, fick den i en G&T i England för någon vecka sedan. Köpte två flaskor i en matbutik innan jag åkte, och hittade den sedan taxfree på väg hem, en tia billigare, och kände mig tvungen att köpa två till.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Plus ett på den, fick den i en G&T i England för någon vecka sedan. Köpte två flaskor i en matbutik innan jag åkte, och hittade den sedan taxfree på väg hem, en tia billigare, och kände mig tvungen att köpa två till.

Prova att köra som på bilden, dvs. blanda i några gurkstavar, gör susen till Hendrix.
Eller mosa gurka, i med gin, sockerlag och sodavatten så har man en riktigt god sommardrink :)
 
Topp