• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Stora spritdiskussionen!

För den som tycker om rom så är det svårt att överträffa Zacapa. Inte helt billig men värd varenda krona.



Serveras lämpligen värmd till ungefär kroppstemperatur för att få smaker och dofter att framträda maximalt.
En Partagas Serie D No 4 till det och där finns inte så mycket mer att önska
 

SJ Smythe

Cartier
Kvällens whisky hälls upp!

3F345AA5-F1E2-48A2-9723-1B351DC5D840-9468-000012136F90394A_zpse78b0cf1.jpg
 
För en man i sina bästa år (gubbåldern) är följande smakligt.
Eau De Vie.
Grönstedts XO, cognac.
Oban, whisky.
Dricker inte öl, vin har jag i maten.

Det viktigaste är att drycken serveras i trevliga glas.
Såsom varande samlare av antikt glas har jag mycket att välja på, det gör upplevelsen större.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
För den som tycker om rom så är det svårt att överträffa Zacapa. Inte helt billig men värd varenda krona.



Serveras lämpligen värmd till ungefär kroppstemperatur för att få smaker och dofter att framträda maximalt.
En Partagas Serie D No 4 till det och där finns inte så mycket mer att önska
Zacapan är kanoners, testa gärna en Diplomatico reserva exclusiva minst lika bra. Å puffa på en cohiba till detta så blir det ännu bättre.
 
Jovars Diplomaticon fungerar den också och att säga emot när det gäller Cohiba vore bara dumt.
Men idag blir det Matusalem Gran Reserva och en Casa Magna Colorado Robusto. Fina grejer det också
 

leicaphile

Panerai
För den som tycker om rom så är det svårt att överträffa Zacapa. Inte helt billig men värd varenda krona.



Serveras lämpligen värmd till ungefär kroppstemperatur för att få smaker och dofter att framträda maximalt.
En Partagas Serie D No 4 till det och där finns inte så mycket mer att önska

Får prova den! Gillar själv Ron Quorhum Solera 23, och en Padron 2000 maduro. :D
 
Trevligt att här finns fler som uppskattar en sjysst cigarr ibland. Tillhör livets goda:)
Ron Quorhum Solera 23 har jag inte testat. Kan nog bli läge så småningom.
 

Riccie

Cartier
2-Faktor
Bumpar denna tråd med ett tack för tipset! Hendricks är helt fantastisk!! :)


Sen efterlyser jag tips på god konjak?!
Ingen koll på konjak men är sjukt förtjust i Hennessy XO, när man blir bjuden! ;)
Men vad är gott i spannet mellan Hennessyn och Eau de vie... :)
Grönsted vsop är bra o prisvärd, kommer du över en svart Renault så riktigt bra, även om det kanske inte är en riktig cognac
 

manekin

Omega
Har vi några Vodkadrickare här?
Vilka är era 3-i-topp (vit sprit)?

Mina favvotripplar är:
1. Belvedere
2. Stolichnaya Elit
3. Ketel One

Gärna i ett old fashion glas med is och lite limeskal
 
Topp