• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Stormtråden - Hur är läget hos dig?

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tänkte att vi kunde samlas här och rapportera hur det läget är i olika delar av landet (som stormen drar in över).

Jag befinner mig i Malmö, och det är lugnet före stormen just nu.

7pswVPC.jpg
 

16610

Patek
2-Faktor
I Borås regnar det som bara den men inte så mycket blåst än. Skulle nog dra igång vid 20-21 tiden.
 

carlanton

Audemars
Vet någon hur det kommer se ut över England i helgen? Hade tänkt åka till London på torsdag, men om det fortfarande blåser är det nog kört med flygen. Tur att jag aldrig bokar mer än en dag i förväg!
 
I Mariannelund regnar det och är, hittills, i princip vindstilla.
Med illa dold förtjusning ser jag fram mot att se vad som händer med grannens alla (4) uppställda partytält.
Här är en "förestormenbild" där 2 av grannens partytält syns i bakgrunden.
Efterstormenbild på det partytält som syns till höger på bilden ovan
 

Camo00

Patek
Försökt ta mig hem från jobbet med Skånetrafiken sen 14.30... Inte ens halvvägs än... "Signalfel mellan Stehag och Höör" så att man bara kan köra ett tåg i timmen...
 

bartoldous

Cartier
Usch! får vibbar av "Gudrun".Hade ett Friggebodstak modell stort och tungt som flög iväg och in i grannens putsfasad,
RAAAAS.:oops:
 

16610

Patek
2-Faktor
Känns som det är ganska hysteriskt med denna stormen. Hoppas allt går lugnt till... Jag kom på att jag var ute och körde moppe när Gudrun var. Fick lyfta över moppen över träden som låg på vägen=)
 

obiwan

Cartier
Försökt ta mig hem från jobbet med Skånetrafiken sen 14.30... Inte ens halvvägs än... "Signalfel mellan Stehag och Höör" så att man bara kan köra ett tåg i timmen...
Då får vi hoppas du hinner hem innan dom stoppar trafiken helt. :)
Enligt Skånskans hemsida skall all tågtrafik i Skåne stoppas fr.o.m. kl. 17.00.
May the force be with you.....
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Brittisk vän bosatt i London:

"Nothing like a massive overreaction to a bit of wind. Sometimes this country is a joke!"
 

fredtiger

Cartier
Vet någon hur det kommer se ut över England i helgen? Hade tänkt åka till London på torsdag, men om det fortfarande blåser är det nog kört med flygen. Tur att jag aldrig bokar mer än en dag i förväg!
Det är nog lugnt, en kollega på väg till landvetter just nu för flyg mot Belgien. Inga störningar än. Även mitt flyg imorgon bitti ser ut att gå enligt tabell. Märkligt nog påverkas tåg och buss mer än flyget. Ser dock inte fram mot en stötig flygresa...
 
Topp