• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT-Tävling: Dina sämsta dater?

meo_swe

Audemars
Tänkte ha en liten tävling nu här på sommarslutet. Reglerna är ganska enkla. Välj ut EN (1) historia om en mardrömsdate. Det kan vara hur knäppt, pinsamt och roligt som helst, Den med mest likes när tävlingen slutar vinner!
Vinnaren får en liten klockrelaterad vinst av mig.
Slutet på tävlingen är fredag (23/8) klockan 0600.
För att få igång er så kör jag en historia!

Meo_swe började bil lite kär i en flicka vi gick på ett par dejter. En ganska trevlig flicka, mycket trevlig sak som var lite lagom galen sådär, men hade en förkärlek till att shoppa. Något jag inte helt förstår mig på.

Sedan en vacker höstdag så skulle vi gå på chokladmässan. En ganska trevlig tillställning på nordiska museet. Gå runt och peta choklad i käften på varann, hålla handen och såntdära. Hon hade såklart hängivit sig till sin passion att shoppa, och hade ett mindre hav av påsar som hon släpade med sig. När vi var klara så tänkte vi att det är ju så vackert väder så vi tar en promenad. Sagt och gjort så går vi där längst strandvägen. jag med en höstjacka och ett småkorkat leende, hon med sin djungel av påsar.
Vi stannar på Strandvägen och tar en kaffe, sitter och tittar ut över Nybroviken och pratar strunt. Då ska hon vara lite tjejig och hintar fint om att påsarna är tunga och otympliga. Jag som är ungefär lika bra som att läsa sånt kroppsspråk som jag är att läsa Swahili fattar nada och svarar "du skulle haft en ryggsäck, då är det lättare att bära". Där blir stämningen lätt tryckt, och vi fortsätter att gå mot centralen. På centralstationen så skiljs vi åt, och jag tänkte gå in för en liten kyss, hon tänkte gå in för en kram, vilket slutar med att jag lyckas stoppa näsan i hennes öra och stämningen blir ungefär som kall vaniljsås. Hon säger hej då fort som satan och drar.


Efter Konstigt nog blev det inga fler dater:)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag "bokade" tid med ett ragg hemma hos mig. Vi skulle ses vid 3-tiden på morgonen. Vid 5 vaknar jag i Hjulsta (skulle av i Näckrosen) efter att ha, sovandes, åkt blåa linjen fram och tillbaka 3 gånger.
Hade ett par missade samtal och arga sms när jag väl vaknade. Daten var long gone.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
För ca 8 år sedan, så fick en polare mig att börja nätdäjta på ett känt dating forum. Motvilligt började jag skriva i min profil, men efter ett tag så hade jag hur många svar som helst i brevlådan. Valde ut några tjejer som såg jävligt bra ut, ytlig som man är när man tänker med han därnere.

Efter några veckors mejlande, så gick vi över till att snacka i telefon. Hon började tom skicka gulliga sms, efter ca 5-6 veckor så bestämmer vi att vi skall träffas. Jag beställer en biljett med destination Lund. Tankarna går redan via sänghalmen, faen va nice att få pöka igen, och då med en riktig godbit. Men, men väl framme i Lund så kliver jag av från tåget och glider ut på perrongen. Men ingen tjej i närheten som man känner igen. Efter 20 min så började jag misströsta och är ganska så säker att jag blivit dragen vid näsan. Bestämmer mig för att köpa mig en biljett då hon inte svarat då jag försökt att nå henne via mobilen.

Precis när jag är på väg mot biljettluckan så hör jag, HEJ är det du som är Sven, fingerat namn Hahaha. Jag vänder mig om, och ser än helt främmande tjej som säger mitt namn. Öööhhöö..ja det är jag, men förlåt känner vi varandra?! Det är jag, Camilla från nätdäjtingen, jaha hej säger jag lite chockat. Hur är det, har resan gott bra?! Javisst, säger jag men jag är lite hungrig bara, bra för vi skall laga mat när vi kommer hem. Hoppas du gillar lasagne, Vvvisst stammar jag, gott som bara den.

Problemet är att hon som plockar upp mig är än helt annan person en den hon har utgivit sig för. 30-40 kilo tyngre, inte brunett som på kortet som var på profilsidan, hon hade tre ungar + 2 fosterbarn inte singel som hon skrivit, 2 hundar, 3 katter, hamster, kanariefåglar osv.

Skulle nog säga att det är min livs värsta helg, ungarna skrek, rev i mig och levde rövare. Var ut på gården och lekte med ungarna och inte ont anande så trampar man i hundskit, katterna gillade mig inte heller och hamstern sket på mig när jag skulle hålla i den.

Redan första natten så skulle jag få det jag var ute efter, men det är bara en myt att snorren inte har några ögon kan jag luva. Men kan inte våldtas sägs det, men det kan dom säger jag. Har aldrig känt mig så oren efter ett ligg. Efter 2 dagars helvete så tackade jag för mig, ringde efter taxi och tåg tåget hem igen. Kan fortfarande vakna på nätterna kallsvetig i tron att jag blir förgripen av en kvinna från forntida öststaterna.

Efter ca: 1,5 vecka tar jag modet att säga att vi inte är ämnade för varandra, hon blir förvånad och utbrister men vi som hade det så trevligt när du var här. Där har vi en som inte förstår sig på kroppsspråk och signaler man skickar ut att man inte är intresserad.

snipp snapp snut, så var saga slut.
 

rzc

Omega
För ca 8 år sedan, så fick en polare mig att börja nätdäjta på ett känt dating forum. Motvilligt började jag skriva i min profil, men efter ett tag så hade jag hur många svar som helst i brevlådan. Valde ut några tjejer som såg jävligt bra ut, ytlig som man är när man tänker med han därnere.............


Du borde få medalj, du fullföljde uppdraget trots svåra omständigheter ;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Du borde få medalj, du fullföljde uppdraget trots svåra omständigheter ;)


Hahaha...kan man ju tycka, men det är nog snarare hon som var värd den. Med tanke på hur j... otrevlig jag måste ha varit den helgen trots omständigheterna.
 
  • Like
Reactions: rzc

maxmol

Panerai
Jag kan berätta en historia ur min brors liv. Min kära bror är en trevlig prick men han är sämst på att plocka upp på subtila signaler. Han är godtrogen och hör inte varningsflaggorna som vi andra hör när tjejer maller på. Så med den backgrunden var han på en rockklubb i centrala Sthlm.

Där träffar han två "rockiga tjejer" som han börjar konversera med. Enligt utsaga ska han ha plockat upp på att de fällde lite udda kommentarer om andra på dansgolvet. Men det skulle ha varit öppna mål och vem bryr sig om vad någon man bara vill gå hem med egentligen säger. Plus, man tar ju aldrig och diskuterar politik, religion eller andre svåra ämnen kl 03.00 på dansgolvet.

Kvällen fortsätter och de dricks rätt så bra. Han blir intresserad av båda tjejerna men de bor tydligen tillsammans så han låter dem bestämma med vem han ska få till det med. De bjuder iaf hem honom till deras mörka lilla lägenhet i söderförort. Där dricks det mer, kanske lite för mycket. Han plockar upp i denna fylledima att något inte riktigt är som han förväntade sig. Det är inga små tjejrum, men det här är ju "rockiga tjejer" så man kanske inte kan förvänta sig att det ska vara rosa lakan och blommor överallt.

Han börjar iaf hångla upp båda två. Tillslut går han in i ett sovrum med den ena. De ligger och har sig.

På morgonen vaknar han upp, trött och bakis. Öppnar ögonen som är lite ur fokus och stirrar upp i taket. Tydligen är något målat i det. Efter lite blinkande och gnuggade så ser han ett enormt svart jävla hakors som målats i taket. Han inser då direkt att det här inte är några jävla rock tjejer utan ett par white trash nynazister. I detta läge som är det högtid att erkänna att både han och jag, inte är själva, men är av judisk ursprung och är omskurna. Han får omedelbart lite panik. Slänger på sig kläderna och ska smitta ut genom Himmlers vardagsrum.

Kan tillägga att det inte blev någon andra dejter eller nummer utväxlingar.
 

meo_swe

Audemars
Ja då ingen ens kom i närheten av Af Sjodahls möte med fiende röd så kommer Jag behöva din adress för så att du kan få ditt pris!
jag var tvungen att läsa din historia igen, mestadels för att inse att så jävla dåligt har jag inte lyckats (ännu), och det kan alltid bli värre!
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
oh-lawd2-11.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dina sämsta Dater del 2

Fanns några till när jag tänkte efter :p

Kommer ihåg en till dålig date, detta är nog steget värre än den första jag delade med mig! Denna händelse rör sig nog nästan under samma tidsperiod alltså ca: år 2005-2006 , hade av en händelse träffat på en tjej lite snabbt (15-20min) när jag jobbade uppåt i Sverige, men hade stannat i Sundsvall för att övernatta, detta är en onsdag. Där träffar jag en skit mysig och trevlig tjej, och det klickar direkt, problemet är att hon har snubbe som är galen av svartsjuka. Det händer inget men vi hånglar en gång när ingen ser och byter email adresser med varandra.

Tiden går och några veckor efter vi träffas, så får jag ett mail där hon talar om att hon har brutit upp med snubben sin och är ute på marknaden igen. Vi börjar msn:a med varandra och kort där efter så ringer vi varandra, vi bestämmer att vi skall träffas i Stockholm då hon skall dit med sin syrra och träffa en tjej polare som bor i Vårby. Vi skall träffas på fredagen då dom tänker åka ner över helgen för att hälsa på, och jag har precis fått ut min bil från en service har jag för mig, så det är ju lugna puckar med bilen tror jag då jag skall köra ca 25-30 mil. Men redan efter några mil så börjar biljäven gå dåligt som tur är så stannar bilen precis bredvid en OK/Q8 mack och jag får hjälp med att bogsera bilen den lilla biten. Min lyckodag tänker jag, men det skall snart visa sig att det blir bland den värsta dagen jag varit med om i mitt ruttna 41 åriga liv.

Väl på plats på OK/Q8 så får jag snabb hjälp av bogseringsmannen, han konstaterar ganska så snart att det är batteriet som är dåligt. Så sagt och gjort, in på macken och köper på mig ett nytt batteri 800kr. Men tiden den går, nu tror man ju att det slutar lyckligt just här och nu. Men ack så fel ni kan ha, det är vår, tidig vår och det är mörkt på kvällarna. Bilen går bra fortfarande när jag kommer till Sala där jag stannar och tankar bilen. Redan här anar jag oråd och funderar starkt att åka mot Västerås istället där mina föräldrar bor. Men driften är större än vad sunt förnuft är, för man kommer inte att bli ihåg kommen som den mest smartaste killen Hahaha. Jag bestämmer mig att åka mot Stockholm och Vårby som det är bestämt, pratar med puddingen jag skall träffa och hon känns riktig het på gröten hon säger att jag skall skynda mig till förfesten. Här önskar man ju att historien tog slut, men det är tyvärr bara början, men efter en halv timme 45 min börjar bilen gå dåligt igen och jag funderar på vad i hela jävla helvetet är det för fel på bilen. När jag börjar närma mig Arlanda stad så rycker bilen som en sprattlande fisk och dör alldeles nedanför Arlanda Stad och Statoil, fast nu är klockan mycket.

Macken är stängd och det har börjat regna ordentligt, här skulle man ha givit upp lagt sig i bilen och vänta in morgon dagen istället. Men mitt i all bedrövelsen så stannar en bil och frågar om jag behöver skjuts någon stans, talar om vad jag ska men det visar sig ligga långt ifrån dom ska, dom skjutsar mig till något ställe som jag ej kommer ihåg namnet på. Men talar om att jag kan ta bussen därifrån, visar sig att bussen är snart på plats så humöret är på väg upp igen. Men då kommer nästa bakslag som ett brev på posten, av någon anledning så kommer inte bussen jag väntar på, om den var sen eller inställd minns jag inte men det kommer ta mycket lång tid tills nästa kommer då det var sista bussen till Vårby. Försöker få tag på tjejen men ingen svarar när jag ringer, FUCK tänker jag vad skall jag göra nu.

Det får bli Taxi helt enkelt, kollar av vad det kostar, 1200kr ska dom ha för och köra mig till Vårby. Fan tänker jag, men, men gilla läget frågar en taxi chaufför en sista gång vad han skall ha betalt för att åka dit jag ska. Får jag 800kr så är jag nöjd, har gott av skiftet säger han, JA BINGO säger jag. Han släpper av mig i närheten av någon pub där vi skulle träffas i Vårby, var länge sedan jag hade fått något svar från Therese men just nu skiter jag i det. Är bara sugen på att få gå och lägga mig är så trött, blöt och jävligt förbannad på Golf jäveln jag har, klockan har hunnit blivit mycket och dom är på väg att stänka stället när jag kommer fram. Blir lite tjafs innan dom släpper in mig men efter ett tags letande så hittar jag tjejen hånglande med någon av det motsatta könet, känner att jag skiter fullkomligt i det. Men väljer ändå att gå fram och visa att jag har kommit fram, trots att det kanske kommer bli något handgemäng. Knackar tjejen på ryggen och säger, TJÄNA! jag är här nu, kan vi gå hem och sova. Hon blir lite förvånad och små chockad att se mig, men flyger på mig och kramar om mig, snubben ger mig onda ögat men jag spänner bara lite på mig och allt flyter ut i sanden.

Nu äntligen är jag på väg och får snart gå och lägga mig, NÄ hur jävla fel kan man ha. Strax efter vi kommit innan för dörren så kommer hennes kompis med jordens entourage i släptåg men det är även hon som äger lägenheten och gjordens efterfest börjar med folk som hon har släpat med sig. Framåt fem på morgonen så kan jag gå och lägga mig på soffan iaf dom som är kvar håller till i köket, trött är bara förnamnet, känner mig helt jävla bombad .
original.png
Nu skall det bli skönt att få sova iaf tror jag, ögonlocken börjar sluta sig och jag är på G och somna. Vad händer då! Jo tjejen jag skulle hälsa på vill pöka och försöker att få upp smurfen på mig, jag talar då om snällt men bestämt att jag ej är sugen. Varpå hon blir förbannad ger mig än smäll och talar om att vad gör jag här då om vi inte skall göra det vuxna människor gör. Mmm...säger jag precis vi kan göra det i morgon, Zzzzzzzzzzzzz,. Dagen efter så är det lite kyligt, hon är sur och jag är fortfarande trött. Vi snackar lite och hennes polare talar om hur jag tar mig till Arlanda stad, bilen är död när jag provar att starta den. Tur att statoil ligger så nära och är öppet, går och köper mig ett nytt batteri 1200kr igen, färden går mot Västerås, jag lyckas att ta mig ditt utan att bilen hinner stanna ännu en gång. Väl hemma hos mina päron får jag dra värsta nödlögnen varför jag är en dag sen, dom köper den som tur är. Jag ringer upp polaren som är haj på bilar, efter än snabb titt så visar det sig att det är kolen i bilen som behöver bytas. Hahaha...ja fy fan, vad skall man säga, man kanske skulle lära sig lite om bilar så man kan hitta felet när det händer något. Jaja...blev än dyr resa, var det värt det, på det svarar jag...SVAR NEJ! Vi hade kontakten än väldigt kort tid efteråt, men det blev inget där heller. Kanske var det bäst, för vem vill ha stryk varje gång man tackar nej till ett skjut ;)
 

hublot

Omega
Ni har det väldigt bra som har blivit av med era dåliga dater :p

I början av 2008 så började jag nätdejta och träffade då en tjej som verkade mycket trevlig, hördes ganska mycket på sidan och senare sms. Min enda farhåga var att hon kom från nordöstra skåne (jag e själv från andra sidan) och jag tycker den grova skånskan från den sidan inte är det vackraste. Meb men jag gav det en chans då hon både såg bra ut och var mycket trevligt. Åkte då och träffade henne och så fort hon Började prata så va det inte den fula skånska dialekten som kom från hennes mun utan STOCKHOLMSKA, jag hade blivit lurad och visste varken ut eller in nu. Hon ville promt fortsätta och träffas och jag teodde detta bara skulle mynna ut i sanden efter ett litet tah. Och som jag hade fel, den lömska stockholmskan lurade nog mig både en och två gånger och nu sitter jag nästan 6 år efter fast i dennes klor och har till och med en helt underbar son på 2.5år.

skulle bara vilja varna alla där ute, träffar ni en stockholmska så bara spring och vänd er aldrig om...
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Haft mååååånga dåliga dejter som jag glömt till stor del. En hel del bra dejter också men den senaste jag var på var en blind-dejt som varade 48 timmar och därefter i sisådär 14 år. En helt OK dejt mao.
 
Topp