• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Tatuering

P-A

Sir Spamalot
Jag funderar och funderar på tatueringar. Jag vill göra en fullsleve men i rådande stund så finns inte det med i budgeten att smaska ut en jävla massa pengar för att få en riktigt stor.
Sen så älskar jag små oberoende bilder.

Så min fundering är om man kanske ska boka in ett besök i månaden i ett år för att gör mindre bilder varje gång för 500-1000kr. Vad tror ni om det?
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Standardtipset om att göra/köpa det man vill håller väl här också.. Dock svårare att flippa bläck.
 
Jag funderar och funderar på tatueringar. Jag vill göra en fullsleve men i rådande stund så finns inte det med i budgeten att smaska ut en jävla massa pengar för att få en riktigt stor.
Sen så älskar jag små oberoende bilder.

Så min fundering är om man kanske ska boka in ett besök i månaden i ett år för att gör mindre bilder varje gång för 500-1000kr. Vad tror ni om det?


Det är väldigt old-school stuk som du beskriver, man brukar sen "knyta hop dem" med lite olika bakgrunder och fillers. Dock så är nog 500-1000kr lite lågt. Snarare 1500-2500kr/gång för att få något ordentligt, det brukar vara ca 1000kr/timmen och om det inte är pyttesmå saker så blir det lätt iaf två timmar.

Här har vi för övrigt en bild på min enda klockrelaterade tatuering ^^
nhVlrcP.png
 

Skolläraren

Panerai
Jag tror att en sleeve med endast mindre motiv blir väldigt plottrig, på ett dåligt sätt. Välj då istället lite större motiv och blanda friskt. En klassisk old school sleeve gör att du kan blanda en uppsjö av olika motiv utan att det blir konstigt, då en äkta old school sleeve SKA vara olika motiv utan någon direkt sammankoppling.
 
Jag tror att en sleeve med endast mindre motiv blir väldigt plottrig, på ett dåligt sätt. Välj då istället lite större motiv och blanda friskt. En klassisk old school sleeve gör att du kan blanda en uppsjö av olika motiv utan att det blir konstigt, då en äkta old school sleeve SKA vara olika motiv utan någon direkt sammankoppling.

Det är så jag menar, detta är ett typexempel på vad jag menar
old_school_51dace9eddf2b3703d46bfd2.jpg
 
Dock så är nog 500-1000kr lite lågt. Snarare 1500-2500kr/gång för att få något ordentligt, det brukar vara ca 1000kr/timmen och om det inte är pyttesmå saker så blir det lätt iaf två timmar.
Här har vi för övrigt en bild på min enda klockrelaterade tatuering ^^

EFter att ha kikat på dessa härliga tatueringar så är jag övertygad om att man ska låta det kosta och inte bara välja tatuerare efter pris.
http://david.cafe.se/7-riktigt-daliga-bebistatueringar/
http://david.cafe.se/9-ytterligare-riktigt-daliga-bebistatueringar/
 

Jens

Greedo
Satsa på en full sleve med ett sammanbindande tema. Old school är ok, men inte 25 st småplottriga saker. Du kommer ångra dig. Spara ihop lite pengar och börja med en ordentlig pinuppa på underarmen till att börja med.

J
 

meo_swe

Audemars
Är inte tatueringar traditionellt för yrkeskriminella, sjöbjörnar, legoknektar och fnask?;)

"Tatuering finnes hos vagabonder, prostituerade, habituella fästningsfångar och sjömän, eller i allmänhet hos personer, som under en längre tid föra ett sysslolöst liv och i sedligt avseende stå på en låg ståndpunkt"
/Gustav von Düben

Jag hade planer på att skaffa en helsleeve, men sen så tröttnade jag, och kör det jag känner för när jag bokar tid. Det blir roligare så. Mina gaddningar är fritt blandade mellan cartoon till oldschool sailor till helgon och regementstecken. ;-)
 
C

China

Guest
"Tatuering finnes hos vagabonder, prostituerade, habituella fästningsfångar och sjömän, eller i allmänhet hos personer, som under en längre tid föra ett sysslolöst liv och i sedligt avseende stå på en låg ståndpunkt"
/Gustav von Düben

Jag hade planer på att skaffa en helsleeve, men sen så tröttnade jag, och kör det jag känner för när jag bokar tid. Det blir roligare så. Mina gaddningar är fritt blandade mellan cartoon till oldschool sailor till helgon och regementstecken. ;-)

Jag säger inte att Gustav von Düben, hade rätt. Men nog har attityden till tatueringar förändrats väldigt mycket på senare tid. Jag får väl också göra ett tillägg för vissa yrkeskategorier, närmare bestämt inom horologin.;)
 

oscaroscar

Panerai

meo_swe

Audemars
Jag säger inte att Gustav von Düben, hade rätt. Men nog har attityden till tatueringar förändrats väldigt mycket på senare tid. Jag får väl också göra ett tillägg för vissa yrkeskategorier, närmare bestämt inom horologin.;)

Attityden har ändrats otroligt mycket. Vilket jag tycker är både bra och dåligt. Iom att min släkt till stor del är just sjömän och folk som levt sysslolöst så är det fortfarande antagligen något jag skulle ägna mig åt, men då skulle jag ju vart mer hipster. ;-)

Men det är väldigt kul att flera inser det vackra med att gadda sig! Det är en konstform, och det gör ju inte saken sämre att ens tatuerare är snygg :)
 
Topp