• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[OT] Tekniska problem med klocksnack

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tja.

OBS, detta har varit ungefär sen vi bytte från det första webbhotellet, för ett par veckor sen, är det någon som känner igen sig?

Sidan laddar i typ 0,1 sekund och sen får jag fram följande skärm: 3g/wifi spelar ingen roll. Jag kör antingen iPad, iPhone5 eller Macbook pro.

XVSUAiD.png


fpzpRbk.png


UtdzA2l.png

/ Jakob
 

Rille

Rolex
Jag har samma problem ifrån mobilen.
Mailade bilder till david nyss, tror att han kikar på problemet!
 

max

Dancing Queen
Har exakt samma problem i iphone och ipad. Funkar kanon i datorn.
Samma problem oavsett wifi eller 3G
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har upplevt samma Loka på Padda och iPhone..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
City Network kommer titta på detta imorgon.
Jag kan inte svara på vad som är fel, men de kommer iaf. ta en titt - vilket känns bra.

Har inte lyckats framkalla det där felet... Så jag vet inte riktigt var jag ska börja rota själv.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte vad som hänt, men vi har blivit sjukt poppis...
221 användare online just nu när jag kollade...
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Jag har samma problem. 9 gånger av 10 failar det. Oerhört frustrerande. Det leder ju dessvärre till att man inte postar så frekvent. Jobbigt att alltid behöva kopiera texten man skrivit innan man trycka på skicka.
 

max

Dancing Queen
Av ren nyfikenhet - vilka ISP:er/operatörer har ni som får upp fel?
Wifi: samma sak på jobbet och hemma. Telia på jobbet och tele2 hemma, 3G är tele2 på både iphone och ipad.
Det händer ung 9 av 10 ggr på iphonen ( tapatalk, chrome och safari), medans det bara händer 3 av 10 ggr i chrome och safari på ipaden, har varit lite oftare i tapatalk innan senaste flytten men verkar ha stabiliserats lite ner till de tre av tio den också. Iphonen är fortfarande hopplös, brukar testa några ggr per dag och sen ge upp.
 

max

Dancing Queen
Skulle ni som har problem kunna testa detta.
I chrome på telefonen/ipaden, gå till inställningar > innehåll
Överst står det "blockera popup"
Stäng av denna funktion och testa nu om sidan fungerar.

Det kommer nämligen upp en popup som säger att klocksnack finns på tapatalk, vilket verkar låsa allt om popupen blockeras.
Både min webbläsare och tapatalk verkar ha hoppat igång nu, men det kan ju vara en tillfällighet så försökspersoner eftersöks :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Skulle ni som har problem kunna testa detta.
I chrome på telefonen/ipaden, gå till inställningar > innehåll
Överst står det "blockera popup"
Stäng av denna funktion och testa nu om sidan fungerar.

Det kommer nämligen upp en popup som säger att klocksnack finns på tapatalk, vilket verkar låsa allt om popupen blockeras.
Både min webbläsare och tapatalk verkar ha hoppat igång nu, men det kan ju vara en tillfällighet så försökspersoner eftersöks :)
Ett par från Tapatalk kollar på det just nu också - så det är nog hos dem felet ligger, kan hända att de börjar reda ut det?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Skulle ni som har problem kunna testa detta.
I chrome på telefonen/ipaden, gå till inställningar > innehåll
Överst står det "blockera popup"
Stäng av denna funktion och testa nu om sidan fungerar.

Det kommer nämligen upp en popup som säger att klocksnack finns på tapatalk, vilket verkar låsa allt om popupen blockeras.
Både min webbläsare och tapatalk verkar ha hoppat igång nu, men det kan ju vara en tillfällighet så försökspersoner eftersöks :)

Jag har den på i Chrome och har aldrig haft några problem :/
 
Topp