• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Tillskott i vagnsparken! (+ lite Breitling)

Skapligt OT, men here it goes.

Handlaren hade f.ö en G/S Daytona, såg ut som en av nyare snitt. :woot:


IMG_0061_zpsf53ce336.jpg

Was is das!?

IMG_0058_zpscf91e6b8.jpg

Sorry för mobilkamera + ostädat i garaget, idag har inte tiden funnits där. :(

IMG_0063_zpsded2f43a.jpg

Bmw X6 3,5d. Svensksåld med en 3,0l diesel på 286hk. Detta är tyvärr ingen miljöbil. :woot:

IMG_0069_zps8f4f8b30.jpg

Som bonus lägger jag upp en bild på bränslet till uppvärmningen hos en äkta Norrlänning. Självklart eldar man ved, och inget annat! :banghead: :banghead: :banghead: :facepalm: :eek:
 
Jag har nu haft Black Steelen i typ en månad och det är en RUGGIGT fet klocka i mina ögon. Det är nästan bara Breitling som kommer undan med en svart/mörkgrå boett, och vanligtvis kräks jag över det påfundet. Men här funkar det ypperligt tycker jag. :)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Yikes - det var ju en del flis, både som ska eldas och det som finns bundet i bilarna :pompus:

Schysst uppställning, nu har du både sommar och vinterbil kirrat
 
Mycket ved? Jag har kapat och kluvit 450 kubikmeter björk nu i höst. Å inte har jag paketerat den så fjolligt som på bilden:p


Haha, det är första gången jag ligger i lä då det gäller vedproduktion, det vill jag lova.
Det är paketerat fjolligt för att jag måste ha en pallkärra då jag ska dra in veden i vedutrymmet, och i nätsäckar rymmer jag så liten volym så det får inte plats i vedutrymmet då. :(
 

Bottega

Cartier
Prövade Blacksteelen för en månad sedan, helvetes fet klocka. Fick känna och klämma runt en halvtimme. Lite för tjock för min smak, men ack så trevlig.

När det gäller bilen, fet!
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Rofl, jag värmer 1250 kvm med ved så det går åt ungefär femton gånger så mycket ved som på bilden under en vinter. :woot:
Finns inget som värmer så bra som ved!!!

Du blir varm då då går ut i skogen och hugger
Du blir varm när du släpar hem det
Du blir varm av att klyva
Du blir varm av att stapla
Du blir varm av att bära in
Och du blir varm då det brinner ;)
 

par

Patek
2-Faktor
Gillar X6an, helt okej körmässigt för o vara suv faktiskt. Sen är den röda som står jämte ett par snäbb roligare om jag minns rätt?=)
 
Topp