• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ot: tips i houston och södra USA generellt.

F-L-P

Panerai
Har på något sätt hamnat i houston och tänkte kolla om någon har nån koll på vad man kan hitta på i området? Blir lite ledigt IOM thanksgiving i helgen och under julen. Så lite tips i området inom roadtrip avstånd (norra Mexico, new Orleans, baton rouge, norra Florida etc.) skulle uppskattas.

Har redan avverkar några veckor så betat av många ad i närbeliggande gallerian, inte ofta man har en omega och en hublot flagship inom 5 min promenad, samt fler ad än jag har brytt mig om att räkna.. Så houston som klockstad är ganska extrem. Många daytonas, dd och en Explorer på kontoret.
Priserna verkar ligga ganska bra, kan inte prisläget för nya klockren särskilt bra, strax över 5 k dollar för en At skyfall oprutat.

Högt som lågt uppskattas!

F-L-P
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Om du gillar hip-hop: screwed up records and tapes houston

Lyssna på Mats Nileskärs radioprogram om DJ Screw - finns på nätet ,även intressant om du ska dit och du inte gillar hip-hop !
 

leicaphile

Panerai
Har på något sätt hamnat i houston och tänkte kolla om någon har nån koll på vad man kan hitta på i området? Blir lite ledigt IOM thanksgiving i helgen och under julen. Så lite tips i området inom roadtrip avstånd (norra Mexico, new Orleans, baton rouge, norra Florida etc.) skulle uppskattas.

Underskatta bara inte avstånden! Från t.ex. Houston till Tallahassee är det circa 120 mil... kommer ihåg när jag "bara" skulle till Dallas från Atlanta, satt i bilen i ganska bra fart i 11 timmar. :)

New Orleans är definitivt intressant, även om det är ett ganska litet område man verkligen vill befinna sig i då resten är ganska sunkigt. Har inte varit där själv sen Katrina men redan innan dess var det ganska tveksamt att vara ute på kvällarna om man inte höll sig inom French Quarter...

Om du vill ta en flerdags roadtrip, så kan du t.ex.:
Houston till New Orleans, käka jambalayan på Mother's...
New Orleans till Memphis, se Graceland
Memphis till Huntsville, gå till US Space and Rocket Center
Huntsville till Nashville om du gillar country musik, annars inte mycket där tycker jag...
Nashville/Huntsville till Atlanta, kolla Coke Museum, CNN etc, käka lite god mat på Imperial Fez om det ligger kvar
Atlanta till Savannah (4 timmar eller så).
Savannah till Orlando, gå till SeaWorld och annat
Sen lång resa "hem". :)

Finns mycket att se, och om du inte varit mycket i USA tidigare så känns det mesta lite nytt och spännande!

edit: fasen, om du ändå är uppe i Tennessee/Georgia, så är det värt en trip till Asheville, NC för att se Biltmore Estate! Finns även ett kanonfint hotell där, och själva staden är väldigt mysig.
 

hassehej

Breitling
En lite längre roadtrip med mycket att se på är att åka till Florida: Orlando (Seaworld, Disney, Epcot, Universal ....osv)
därefter Daytona, Kennedy Space center, Fort Lauderdale, Miami, Key West och sedan tillbaka hem via Floridas västkust.
En resa som tar ett par dagar men vilken upplevelse........ glöm inte rapport med bilder.
/ Med vänlig hälsning Hans
 

LVM

Breitling
Dallas är en trevlig stad att besöka. Highland park village är ett pittoreskt mall där du kan finna i princip allt du behöver. Mindre än the galleria i houston, men ack så mycket trevligare. Ät lunch på mexikanska mi cocina, och knata sedan förbi Zegna, Brunello Cucinelli och Tom Ford. Är du ute efter förlovningsring eller vill skämma bort din käresta finns Harry Winston runt hörnet:facepalm:. Under jul är det extra mysigt med vackra juldekorationer och en del realisationer. Du lär garanterat se en hel del intressanta urverk och bilar runt HP.

Du har ju även Austin som är en mysigt stad med en lätt bohemisk atmosfär.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Underskatta bara inte avstånden! Från t.ex. Houston till Tallahassee är det circa 120 mil... kommer ihåg när jag "bara" skulle till Dallas från Atlanta, satt i bilen i ganska bra fart i 11 timmar. :)

New Orleans är definitivt intressant, även om det är ett ganska litet område man verkligen vill befinna sig i då resten är ganska sunkigt. Har inte varit där själv sen Katrina men redan innan dess var det ganska tveksamt att vara ute på kvällarna om man inte höll sig inom French Quarter...

Om du vill ta en flerdags roadtrip, så kan du t.ex.:
Houston till New Orleans, käka jambalayan på Mother's...
New Orleans till Memphis, se Graceland
Memphis till Huntsville, gå till US Space and Rocket Center
Huntsville till Nashville om du gillar country musik, annars inte mycket där tycker jag...
Nashville/Huntsville till Atlanta, kolla Coke Museum, CNN etc, käka lite god mat på Imperial Fez om det ligger kvar
Atlanta till Savannah (4 timmar eller så).
Savannah till Orlando, gå till SeaWorld och annat
Sen lång resa "hem". :)

Finns mycket att se, och om du inte varit mycket i USA tidigare så känns det mesta lite nytt och spännande!

edit: fasen, om du ändå är uppe i Tennessee/Georgia, så är det värt en trip till Asheville, NC för att se Biltmore Estate! Finns även ett kanonfint hotell där, och själva staden är väldigt mysig.

Minns du när när vi drog förbi http://www.callawaygardens.com/ ? Bra ställe att stanna till på och ladda batterierna :)

Sedan kan man passa på att hänga lite på Stone Mountain utanför ATL, har dom kvar ljusshowen på kvällarna så är det sevärt. Och är man ändå i Savannah så kan man ju passa på att dra ut till Hilton Head, bada lite och käka lunch på Salty Dog :pirate:
 
Är du ute efter klockor så ska du åka till det stora innomhus-varuhuset i Houston, The Galleria. Där är (eller var för ett år sedan iaf) en ganska fet klockbutik. Och allt annat man kan. Tänka sig!

(Såg nu att du verkar ha varit där :p)

Annars så är där ju museet "Spacecenter Houston" vid Johnson space center ca 40min utanför Centrala Houston, att se rymdprylar och såklart Saturn V raketen är riktigt maffigt!
http://spacecenter.org
 

Everglade

Omega
2-Faktor
Jag har åkt igenom USA kust till kust.
Som sagt, underskatta inte avstånden om du inte vill ägna ledigheten bara till att sitta i bilen.
Inrikesflyg i Usa är relativt billigt, du flyger ToR för runt 1-400 dollar beroende på datum.

Jag bodde i FT Lauderdale för ett antal år sedan och hade dragit till Florida över julen om jag varit dig!
Håller du dig i de södra delarna (typ söder om Palm Beach) av florida så brukar vädret vara behagligt men risken för kallfronter är större i december och när de drar in blir det ruggigt kallt.

Flyg till Miami, fort Lauderdale eller Orlando och hyr bil.
Åker du direkt till Orlando ägna några dagar på Universal och Sea World. Dra vidare antingen via Daytona och Kennedy Space eller så skiter du i det och ta Turnpiken direkt nedåt Fort Lauderdale ca 2,5 timme. Se Everglades så klart!
Jag gillar Fort Lauderdale och området runt beachen. Dra ut och havsfiska. Åk vattenskidor!
Boca Raton som ligger norr om FT L är trevligt.
Miami med South Beach med dess strand och nattliv är i stora drag det jag tycker är bäst där. Förmodligen hade jag också försökt att se någon bra konsert också.
Skall du ned mot Key West så bör man förbereda sig på enfiliga vägar, att trafiken är intensiv och köerna kan bli långa och att hotellen är fullbokade i jultid. Jag hade undvikit K W eller dragit till en flygklubb och hyrt pilot och enmotorig flygmaskin och flugit ned över dagen. Eller kört ned en bit och stannat halvvägs i Key Largo och dykt/snorklat lite.

Vidare kan man åka till Floridas västkust som är fin och bra boenden/stränder men har mer pensionärstuch än Floridas Östkust. Tampa är ok.

Alternativt hade jag flugit till LAs Vegas eller San Francisco och slagit runt där.
 

F-L-P

Panerai
Om du gillar hip-hop: screwed up records and tapes houston

Lyssna på Mats Nileskärs radioprogram om DJ Screw - finns på nätet ,även intressant om du ska dit och du inte gillar hip-hop !


Har faktiskt tankat ner den på sr appen ,men hade helt glömt bort den. Tack för påminnelsen.
 

F-L-P

Panerai
Dallas är en trevlig stad att besöka. Highland park village är ett pittoreskt mall där du kan finna i princip allt du behöver. Mindre än the galleria i houston, men ack så mycket trevligare. Ät lunch på mexikanska mi cocina, och knata sedan förbi Zegna, Brunello Cucinelli och Tom Ford. Är du ute efter förlovningsring eller vill skämma bort din käresta finns Harry Winston runt hörnet:facepalm:. Under jul är det extra mysigt med vackra juldekorationer och en del realisationer. Du lär garanterat se en hel del intressanta urverk och bilar runt HP.

Du har ju även Austin som är en mysigt stad med en lätt bohemisk atmosfär.


Tackar för tipsen. Austin har planerats att besökas. Hade tänkt under F1 loppet men missade tyvärr det.
 

F-L-P

Panerai
Underskatta bara inte avstånden! Från t.ex. Houston till Tallahassee är det circa 120 mil... kommer ihåg när jag "bara" skulle till Dallas från Atlanta, satt i bilen i ganska bra fart i 11 timmar. :)

New Orleans är definitivt intressant, även om det är ett ganska litet område man verkligen vill befinna sig i då resten är ganska sunkigt. Har inte varit där själv sen Katrina men redan innan dess var det ganska tveksamt att vara ute på kvällarna om man inte höll sig inom French Quarter...

Om du vill ta en flerdags roadtrip, så kan du t.ex.:
Houston till New Orleans, käka jambalayan på Mother's...
New Orleans till Memphis, se Graceland
Memphis till Huntsville, gå till US Space and Rocket Center
Huntsville till Nashville om du gillar country musik, annars inte mycket där tycker jag...
Nashville/Huntsville till Atlanta, kolla Coke Museum, CNN etc, käka lite god mat på Imperial Fez om det ligger kvar
Atlanta till Savannah (4 timmar eller så).
Savannah till Orlando, gå till SeaWorld och annat
Sen lång resa "hem". :)

Finns mycket att se, och om du inte varit mycket i USA tidigare så känns det mesta lite nytt och spännande!

edit: fasen, om du ändå är uppe i Tennessee/Georgia, så är det värt en trip till Asheville, NC för att se Biltmore Estate! Finns även ett kanonfint hotell där, och själva staden är väldigt mysig.


Tackar! Har varit en hel del i USA (detta är min tredje resa över i år) men första gången i denna del, så mycket kul med lite små info. Alltid kul att ha ett mål (typ jambalayan på mothers) när man rullar in i en ny stad.

Ska kolla lite på tipsen!
 

F-L-P

Panerai
Jag har åkt igenom USA kust till kust.
Som sagt, underskatta inte avstånden om du inte vill ägna ledigheten bara till att sitta i bilen.
Inrikesflyg i Usa är relativt billigt, du flyger ToR för runt 1-400 dollar beroende på datum.

Jag bodde i FT Lauderdale för ett antal år sedan och hade dragit till Florida över julen om jag varit dig!
Håller du dig i de södra delarna (typ söder om Palm Beach) av florida så brukar vädret vara behagligt men risken för kallfronter är större i december och när de drar in blir det ruggigt kallt.

Flyg till Miami, fort Lauderdale eller Orlando och hyr bil.
Åker du direkt till Orlando ägna några dagar på Universal och Sea World. Dra vidare antingen via Daytona och Kennedy Space eller så skiter du i det och ta Turnpiken direkt nedåt Fort Lauderdale ca 2,5 timme. Se Everglades så klart!
Jag gillar Fort Lauderdale och området runt beachen. Dra ut och havsfiska. Åk vattenskidor!
Boca Raton som ligger norr om FT L är trevligt.
Miami med South Beach med dess strand och nattliv är i stora drag det jag tycker är bäst där. Förmodligen hade jag också försökt att se någon bra konsert också.
Skall du ned mot Key West så bör man förbereda sig på enfiliga vägar, att trafiken är intensiv och köerna kan bli långa och att hotellen är fullbokade i jultid. Jag hade undvikit K W eller dragit till en flygklubb och hyrt pilot och enmotorig flygmaskin och flugit ned över dagen. Eller kört ned en bit och stannat halvvägs i Key Largo och dykt/snorklat lite.

Vidare kan man åka till Floridas västkust som är fin och bra boenden/stränder men har mer pensionärstuch än Floridas Östkust. Tampa är ok.

Alternativt hade jag flugit till LAs Vegas eller San Francisco och slagit runt där.


Jo vädret kan slå om snabbt.. Gick från ca 25 grader till cirka 5 grader på två dagar, ska förhoppningsvis vända tillbaka snart.

Ska jag ner till södra Florida blir det nog flyg, men om man ändå ska ut o flyga finns ju Mexico, Västindien etc inom hanterbara avstånd.

SF är fint och vegas skumt, försökte komma iväg till los angeles till thanksgiving men var inte helt enkelt/gratis.
 

leicaphile

Panerai
Tackar! Har varit en hel del i USA (detta är min tredje resa över i år) men första gången i denna del, så mycket kul med lite små info. Alltid kul att ha ett mål (typ jambalayan på mothers) när man rullar in i en ny stad.

Ska kolla lite på tipsen!

Glömde säga att om du har vägarna förbi Dallas bör du gå till Paul's Porterhouse och beställa chateaubriand! :D Jääääklar vad gott det var...
 
Topp