• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: tips i Sao Paulo?

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag ska också till SP i några dagar om ett par veckor.

Har du inte varit på en riktig Churrascaria så är det ett måste. Det är en restaurangupplevelse av rang första gången man gör ett besök.

Annars är det ju en rätt lurig stad att uppleva på egen hand...
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Håller med föregående talare. Dessa köttrestauranter är fantastiska, i alla fall dom jag provade under en vecka i SP. Finns även ett par riktigt bra musikklubbar som jag inte minns namnet på. Jag hade dock fördelen av att umgås med lokal personal från det företag jag jobbar åt. Ensam är inte så kul, då nästan ingen pratar engelska. Rånrisken med allvarliga följder är också uppenbar, då ett människoliv inte är värt mycket. SP hade i alla fall tidigare den högsta mordfrekvensen bland alla storstäder i världen. Det är bl a anledningen till varför utlänningar som jobbar där bor inom inhägnade områden med vakter.

Ett gott råd är att vara mycket försiktig, inte ha något av värde på sig och att inte göra motstånd om du skulle bli rånad. Låter hårt men jag har kollegor som har råkat riktigt illa ut utan att själva gjort något dumt.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ett gott råd är att vara mycket försiktig, inte ha något av värde på sig och att inte göra motstånd om du skulle bli rånad. Låter hårt men jag har kollegor som har råkat riktigt illa ut utan att själva gjort något dumt.

Det nya heta är dessutom 'expresskidnappningar' - nasty stuff!

Men det finns områden som är relativt safe att röra sig i, jag har strosat runt en del på egen hand, men då ska man veta EXAKT var det är okej samt veta vad man pysslar med.

Beror ju på vad man gillar också, fotboll, speciellt om det är derby, lär vara fantastiskt, fin motorbana i staden, annars är väl också ett hett tips att dra ut till kusten istället om man har chansen - många talar gott om det.
 

ScubaKing

Audemars
Jag vill absolut inte skrämma dig eller förstöra din upplevelse. Men SP är en av få städer som faktiskt är direkt farliga, speciellt när solen gått ner. Ha inget guld på dig som ringar, kedja, armband. Ingen dyr klocka på armen.
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Tack för tips och goda råd. Kommer att vara med lokala affärspartners och inte ge mig ut på egen hand. Blir nog till att resa med Zodiac som livvakt
20140708_121201.jpg
 
Topp