• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT - tom känsla nu när mina favorit-tvserier är avklarade...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Förra året hade jag The X-files som höll mitt intresse för konspirationer och oförklarliga fenomen sysselsatt. Det här året hittade jag Fringe som påminner om The X-files till upplägget och till viss del handling som jag otroligt nog älskade mera än The X-files eftersom avsnitten höll en genomgående högre kvalitet serien genom , men nu har jag snart kollat klart på säsong 5 och en tom känsla inom mig kommer krypande.. Jag vill ha mera konspirationer, mera oförklarliga fenomen... Har ni något tips på någon serie som jag kan ha missat som kan stilla min hunger?
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
The wire är också grym. Polisserie om våld och knark i Boston. Kan kännas långsam eftersom man lägger mkt tid på att få det trovärdigt och bygga upp karaktärerna. Ingen Hawai O-5 känsla med andra ord. Till och med knarkarna och skurkarna visar upp visa mänskliga drag vilket är ovanligt i amerikanska serier. Finns på Discshop för 449 riksdaler.
 
I8vCESml.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Instämmer med ovan nämnda. Både The wire och Breaking bad är riktigt grymma!
Vill man ha något lite mer oseriöst, så är supernatural riktigt skön. Sen finns ju även Dexter och Game of thrones. Bra serier finns det gott om.
 

POO

Panerai
Känner igen känslan. Som tur är har det väl aldrig gjorts så många bra serier som nu.
Sopranos är bra.
Game of thrones är också riktigt bra.
Förvånansvärt bra var också Netflix egna House of cards.
 

Rookien

Panerai
Jag är tv - serie junkie.
Twin peaks - har jag sett säkert 10ggr, bästa serien genom tiderna, givetvis påverkat av nostalgi.
Game of thrones
Mad men (mycket klockor dessutom)
Breaking bad
Six feet under
Entourage
Sopranos

Alla dessa är grymma!!!!
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Tack för alla tips! Det blir nog att kolla på Lost (som jag aldrig tittade på av någon konstig anledning) Jag läste för någon dag sedan att en som varit inblandad i Arkiv X produktionen ska komma med med något Arkiv X/Fringe likartat om två FBI agenter som jobbar i någon avdelning för oförklarliga fall, troligen finns det nog en global konspiration även där, - sjukt peppad inför den serien!
 
Tack för alla tips! Det blir nog att kolla på Lost (som jag aldrig tittade på av någon konstig anledning) Jag läste för någon dag sedan att en som varit inblandad i Arkiv X produktionen ska komma med med något Arkiv X/Fringe likartat om två FBI agenter som jobbar i någon avdelning för oförklarliga fall, troligen finns det nog en global konspiration även där, - sjukt peppad inför den serien!

Bortsett från Magnum PI så är Lost den överlägset bästa serie som gjorts. Jag önskar ibland att jag hade osett den.
 

Sten

Cartier
Men hörni klockentusiaster. Ni kan ju inte mena att ni har missat PanAm, jag vet det är kanske en serie för tjejer, MEN man kan ju alltid njuta av mycket varckra Rolex gmt och ännu vackrare brudar!:happyhappy:
 
Topp