• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Tour de Ski

BjörnE

Basic
Jaha, då drar årets tour igång. Men hur kommer det gå? Klent svenskt deltagande och även övrig elit är tunn. Vad tror vi, kommer herrsidan domineras av ryssarna och damsidan av Norge?

Vem av svenskarna ska överraska oss? Wikén? Haag?

Länge sedan jag varit så opepp på TdS som i år, kombinationen dåligt med snö (både i Stockholm och i Italien) och inte jätte intressant startfält (förutom norskorna och ryssarna förstås). I brist på Svenska deltagare håller jag ju obönhörligt på alla Amerikanare, fast även där verkar det vara rätt tunt.

Jag är också riktigt opepp. Tycker att tävlingen håller låg nivå i år pga korta distanser. Läste att man bara kör 54 kilometer för damer och 85 för herrar fördelat på nio dagar (om man går till final i sprinterna). Det måste ju kännas lite meningslöst att resa runt halva Alperna för att köra så lite tävlingstid.

Jag är också riktigt opepp. Tycker att tävlingen håller låg nivå i år pga korta distanser. Läste att man bara kör 54 kilometer för damer och 85 för herrar fördelat på nio dagar (om man går till final i sprinterna). Det måste ju kännas lite meningslöst att resa runt halva Alperna för att köra så lite tävlingstid.

Som alla klockälskare vet så är tiden oviktig. Det är resultatet som räknas!

Tillbaka
Topp