• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Trådar med synpunkter på KS och dess utformning

sjobbe

Cartier
Hej alla glada!


Först och främst så vill jag tacka för ett grymt forum!

Nu har det blivit dags för mig att ventilera mina tankar:

Det har varit mycket prat och diskussioner om forumets utformning under senaste tiden - det har rört sig om trådar som innefattar alltifrån införandet av OT-del till omstrukturering av paketöppningar. De bakomliggande incitamenten till dessa förslagstrådar har ständigt varit förankrade i det faktum att trådskaparen anser att någon typ av trådar tar upp för stor del av utrymmet i diskussionsdelen.

Det jag nu vill förmedla är inte på något sätt en motsättning till att forummedlemmar kommer med förslag till omstrukturering och förbättring. Det är snarare min högst personliga åsikt, att dessa förslag tar upp väldigt stor uppmärksamhet (vilket är bra på sitt sätt) och att de är tröttsamma då de är belägna i diskussionsdelen. Således blir mitt förslag - paradoxalt nog så hamnar även detta i diskussionsdelen :) - att det hade varit välbehövligt att införa en "suggestion box" där forummedlemmar kan komma med, såväl som ventilera sina åsikter och förslag.

Som sagt, jag är helt för att alla vi forummedlemmar ska få komma med input och bidra till forumets utveckling, däremot anser jag att det blir tröttsamt i diskussionsdelen. Jag tycker helt enkelt det skulle kunna göras på ett bättre sätt och jag är övertygad om att våran eminenta forumledning har en lösning även på detta :).

Tack för mig! :D
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Hade faktiskt varit trevligt, ibland tas mycket plats upp av OT och förslagstrådar. Jag brukar gilla att läsa dessa men det skulle inte skada om de fick ta plats på annat håll :)
 

Glusch

Cartier
Känns som en mycket bra idé. Tycker diskussionsdelen framför allt ska handla om just klockor och ibland känns det som att det är lite väl mycket annat i den delen.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Där kom den: OT-OT-OT-tråden :)

Jag håller med i sak och enklast vore väl att klistra denna tråd och att synpunkter för fram här och inte i en massa nystartade trådar. På så sätt kan ju alla läsa om idéer och synpunkter och få möjlighet att säga sitt hjärtas mening.
 

Henrik A

Omega
Jag går alltid via "Senaste nytt" när jag läser KS vilket jag gissar att jag inte är ensam om. För att ta mig igenom det senaste dygnets nya trådar måste jag bläddra igenom drygt 6 sidor nya trådar. Det orkar jag aldrig. Max 2-3 sidor vilket gör att jag missar hälften.

En STOR förbättring vore om "Senaste nytt" hade något slags filter där man kunde välja bort vissa forumkategorier (tex goodguys/badguys).

Jag skulle också önska hårdare moderering av intetsägande rubriker eller rubriker som inte ger en relevant beskrivning av trådens innehåll. En skörd exempel från det senaste dygnet:
- På höjd
- Snö i april?
- Camo på 243, bra eller anus?
- Blev det för mycket eller...
- Klippte en till
- Kampen på K&S
- WIS OCD
 

sjobbe

Cartier
Där kom den: OT-OT-OT-tråden :)

Jag håller med i sak och enklast vore väl att klistra denna tråd och att synpunkter för fram här och inte i en massa nystartade trådar. På så sätt kan ju alla läsa om idéer och synpunkter och få möjlighet att säga sitt hjärtas mening.

Kände att det fanns ett behov av att ventilera lite :D

Bra idé!
Dock ska man komma ihåg att moderatorerna inte är (mycket) mer än människor.

Självklart, det är ett förslag i all ödmjukhet :).
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För att svara on topic, man kan både PM'a oss som driver forumet eller komma med förslag i öppna trådar. Vi lyssnar på det mesta. :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Enligt mitt tycke så finns det fortfarande en problematik, detta till trots :)

Jag tror att det faktumet att du skapade tråden bidrar till att minska den eventuella problematiken. Lite på samma sätt som att OT tenderar att minska när irritationen över just OT är som mest öppen.

Lådan för synpunkter finns redan (och används) i form av forumägarnas inboxar. :)
 

sjobbe

Cartier
Jag tror att det faktumet att du skapade tråden bidrar till att minska den eventuella problematiken. Lite på samma sätt som att OT tenderar att minska när irritationen över just OT är som mest öppen.

Lådan för synpunkter finns redan (och används) i form av forumägarnas inboxar. :)

Det återstår att se antar jag.

Så må vara fallet, men mig veterligen så är det inte ett öppet forum för att ventilera idéer och förslag till förbättring - istället så förflyttas detta till diskussionsdelen där det tar väldigt mycket utrymme och uppmärksamhet från annat klockrelaterat.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det återstår att se antar jag.

Så må vara fallet, men mig veterligen så är det inte ett öppet forum för att ventilera idéer och förslag till förbättring - istället så förflyttas detta till diskussionsdelen där det tar väldigt mycket utrymme och uppmärksamhet från annat klockrelaterat.

Jag ser tvärtom gärna att sånt diskuteras på det öppna forumet. Faktum är att jag hellre ser sånt ventileras där än till exempel trådar om sprit eller fondplaceringar (mest för att jag bränner min egen sprit och trycker mina egna pengar ;) ).

Men, åtminstone jag vill inte detaljreglera vad vuxna människor skriver om på ett socialt forum. Även om syftet med en sådan reglering, enligt många men inte alla, skulle vara gott.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag ser tvärtom gärna att sånt diskuteras på det öppna forumet. Faktum är att jag hellre ser sånt ventileras där än till exempel trådar om sprit eller fondplaceringar (mest för att jag bränner min egen sprit och trycker mina egna pengar ;) ).

Men, åtminstone jag vill inte detaljreglera vad vuxna människor skriver om på ett socialt forum. Även om syftet med en sådan reglering, enligt många men inte alla, skulle vara gott.

Du dricker inte din hala jäkel.. Samt, jag tycker det är utmärkt att samla alla förslag under en tråd.
 
Topp