• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: TV 55tum bästa just nu?

D

Deleted member 1154

Guest
Hej KS

Brorsan ska köpa TV

vad hittar man för nåt idag Dec 2014

krav:
ca 55"
Snabb responstid för spel osv.
Bra bild, svärta osv
ej över ca 15000kr

4K och 3D och inbyggt surround är inget krav

Samsung tänker jag kan va bra?
 

Belic

Cartier
Samsung UEH7005 säger jag.

Jag rekommenderar dig att gå in och läsa på hdtvtest.co.uk. De grabbarna kan verkligen sin sak och jag har följt deras test på senaste 2 TV inköpen och är väldigt nöjd.

Kör ovanstående och en Panasonnic GT60 och den senare tycker jag är magiskt bra men den tillverkas inte längre.

EDIT: Såg att den ligger på 12' just nu. Den har varit nere på 10' hos webhallen för någon vecka sen och lär åka ner dit igen snart.
 

Aron

Omega
Jag köpte en ny tv för ett par veckor sedan och dom i butiken rekommenderade LG, Sony och nåt annat. Blev Lg för min del då den hade nånting som var bättre än dom andra... Vet inte vad.
Men han ansåg att Samsung låg lite efter de andra tekniskt just nu, jag hade en samsung tidigare, det var därför vi diskuterade just det.
Hursomhelst så kostade den jag köpte 11 eller 12 tusen, smart, 3D, led.
 

Hubbatix

Cartier
Efter många dygns googlande så köpte jag en LG UB850V för ca två månader sedan. Är jäkligt nöjd med precis allting faktiskt. Spelar Playstation (PS3 än så länge...) och kollar fotboll och hockey både genom TV-sändningar och Viaplay-appen. Ingenting att anmärka på förutom att bildinställningarna out of the box inte var riktigt optimerade utan det krävdes lite galant justerande innan jag var helt nöjd. Magic remote, fjärrkontrollen med pekfunktion, är helt fantastisk! Funkar lite som en Wii-kontroll, fast betydligt bättre. Den går att programmera som en universalkontroll dessutom. Köpte från hembiobutiken.se och då ingår fri frakt och ett väggfäste.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2578062
 

egbert

Panerai
Bumpar denna tråd.
Min kära Pioneer Kuro plasma har börjat strula. Tydligen behöver "moderkortet" bytas och det kostar några lax. Kan vara värt det, eller så köper jag nytt.
Vilken är bästa tv ca 55 tum idag?
 

Jimpa

Panerai
Philips har patent på amb-light bakom tv'n som anpassar sig till bilden, tycker jag är jävligt coolt iaf om ja skulle köpa en idag så står Philips högt. Men dom flesta märken har väl bra bildkvalité osv i övrigt nu i dagens läge antar jag. själv kör jag oxå på samsung 8-serie curved tv och är tvärnöjd.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Kör Samsung 7-serie 4K vanlig platt och är sjukt nöjd. Curve har ju sin charm men tycker man blir lite begränsad iom man i stort sett måste sitta rakt framför tvn för att få optimal känsla.

Sen gillar jag Samsungs menyer osv
 

egbert

Panerai
Köpte en Samsung, lämnade tillbaka samma dag. Köpte en LG med nya OLED. Keeper! Svärta så att det sotar ned i hemmet. :) Färg så jag måste ha solbrillor. Ja, du fattar..
Intressant! Vad heter den?
Jag köpte en LG 32 tummare till sovrummet i julas, utan större research. Men jag gillar den. Menysystemet är bra men laggar en del.
 

Jimpa

Panerai
Kör Samsung 7-serie 4K vanlig platt och är sjukt nöjd. Curve har ju sin charm men tycker man blir lite begränsad iom man i stort sett måste sitta rakt framför tvn för att få optimal känsla.

Sen gillar jag Samsungs menyer osv
Curved är oxå överskattat, jag upplever ingen märkbar skillnad med djup i bilden. Dock inget problem om man sitter lite sidan om heller.. En Nackdel till är dock platsen den tar då den sticker ut från väggen extra mkt. Men men köpt är köpt ^^
 

egbert

Panerai
Kör Samsung 7-serie 4K vanlig platt och är sjukt nöjd. Curve har ju sin charm men tycker man blir lite begränsad iom man i stort sett måste sitta rakt framför tvn för att få optimal känsla.

Sen gillar jag Samsungs menyer osv
Kollade samsungs hemsida, verkar nästan bara vara curve som gäller.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Kollade samsungs hemsida, verkar nästan bara vara curve som gäller.
Deras hemsida är rätt kass faktiskt, sökfunktionen ger betydligt färre alternativ än vad som existerar. När jag köpte min för ca 6-mån sedan låg den 1:a på Prisjakts ranking av alla tv, men svår att hitta på hemsiden, så visst säljer dom vanliga platta också.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Håller med @Greven om LGs TV apparater, dom är riktigt trevliga. Även dom som inte har oled är prisvärda, men om du går på oled TV, så ligger nog LG längst fram när det kommer till bäst bild osv. Panasonics värsting är helt OK, men då får du betala detso mera också, Samsung och Philips är väl helt OK dom med, Samsung är väl dom som börjat tappat mest efter ha varit ledande på TV marknaden, Philips ligger väl där och nosar LG och Panasonic i röva.

Dessutom så har ju Samsung gjort än VW, dom har ljugit om att TV apparaterna drar mindre ström än vad dom egentligen gör! Du har inte tänkt att gå upp ett steg på bildstorlek, oftast så ångrar man sig efter ett tag och tycker tv-skärmen blir för liten. Vet det själ av egen erfarenhet, men även flera polare som köpt TV, och sen tyckt att bilden var alldeles för liten.

Hehe...det är en djungel där ute @egbert och inte alls så jäkla lätt att hitta det man kanske vill ha.
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Kör Samsung 7-serie 4K vanlig platt och är sjukt nöjd. Curve har ju sin charm men tycker man blir lite begränsad iom man i stort sett måste sitta rakt framför tvn för att få optimal känsla.

Sen gillar jag Samsungs menyer osv
Fick en av Samsungs plattaste värstingar av tjejen igår i 30 års prezze, riktigt nöjd. Grym tv. Bra menyer enligt ovan, skönt klick-ljud när man höjer och sänker, bläddrar etc.
Samsung UE55JS8005TXXE + HK SB 26
Ville inte ha välvd tv personligen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Skall man ha curved så skall man sitta sjukt nära. Typ max 1.5 meter från 55 tum annars blir bilden inkorrekt den skall omslutande dig när du tittar. Har du vanligt avstånd blir bilden tvärfel och då har du betalat för en försämring.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Samsung har en radie på 4.2m anpassad för betraktningsavstånd på lite över 3m

4k skall du inte sitta så långt ifrån för att få optimalt ut av det. På det avståndet behövs inte 4K. Det är två gånger bildbredden eller tre gånger höjden som är max i avstånd. 65 tums tv innebär ungefär max 2.5 meter i tittavstånd.
 

hedbrg

Panerai
4k skall du inte sitta så långt ifrån för att få optimalt ut av det. På det avståndet behövs inte 4K. Det är två gånger bildbredden eller tre gånger höjden som är max i avstånd. 65 tums tv innebär ungefär max 2.5 meter i tittavstånd.
Alltså är de rätt dumt med 4k på en curved tv mindre än åtminstonde 70 tum
 
Topp