• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: väska för bad, gym, weekends sökes

ErikGBG

Audemars
Söker väska som rymmer säg ett ombyte, handduk och ett par öl. Gärna i skinn med axelrem och handtag. Beggat eller nytt spelar mindre roll, viktigast är att storleken är bra.
Vad letar jag efter?
 

Gavve

Greven
2-Faktor
du behöver nog en 55a-storlek om du ska få plats med allt det där. Själv kör jag LV Keepall 50, och den är i minsta laget om man ska ut och resa mer än 3 dagar vintertid
 

demondave

Rolex
Kör en liknade som den Strawberry länkade överst, tjänstgöringsbag märkt Politiet från back in the days när man norgeknegade. Klockren för weekends, packar man den inte tvärfull passerar den utan problem som handbagage på flyget. Modellen rekommenderas varmt, sjukt praktisk. Ska man vara borta längre, eller shoppa mer, är North Face-bagen given.

Klart nyfiken på vad som kommer av tips på en shysst läderväska med axelrem, som helst inte är fullt så stor. Med en sådan har jag nog alla väskbehov täckta.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Går också i samma funderingar och har tittat på allt möjligt, Ralph Lauren, Tiger, Baron, Mulberry Clipper och givetvis klassiska LV keepall 55 (vilket jag anser vara den ultimata storleken)

Jag har fortfarande inte bestämt mig, men det lutar åt Keepall i damier, då den klassiska är snyggast efter 10+ år...

Inte lätt detdära!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en duffel bag från Mulberry, men den är kass eftersom den inte har någon axelrem.

Hade jag köpt en ny, så hade jag köpt en från killspencer.com Allt de gör är snyggt.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
The North face base camp duffel M, 72L, vattentålig med löstagbara "ryggsäcksremmar", är jag nöjd med efter x antal år som följeslagare. Ca 1200 kr.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Alessia som går att köpa på Herr Judit (tror de kostar 2000:) grym kvalitet och får en fin patina efter ett tag.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För min del föll valet till LV Keepall 55, fick äntligen tummen ur och gick ner o köpte mig en!

DD99XwG.jpg
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tycker ni inte att LV Keepall 55 är lite bökig att använda?
Svårt att få ner vikta skjortor och byxor genom den trånga öppningen. Väskan bör ha "dubbelöppning" för bästa funktion. Tips?
 
Topp