• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vårjackor / rockar / trenchcoats.

Icaras

Rolex
Kommer nog köra vidare på min Barbour Bristol ett tag till innan den blir för varm. Annars en grym jacka.
Någon som har tips på liknande i vårjacka? Countryattire brukar ha riktigt bra priser på vårjackor nu innan våren drar igång helt :)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kommer nog köra vidare på min Barbour Bristol ett tag till innan den blir för varm. Annars en grym jacka.
Någon som har tips på liknande i vårjacka? Countryattire brukar ha riktigt bra priser på vårjackor nu innan våren drar igång helt :)

Kika på Belstaff. Bra alternativ till Barbours jackor. Inte lika vanligt heller, om du bryr dig om sånt :)
 

Andrew

Cartier
Lappad Barbour.

Österrikisk gammal arméjacka

Regnrock från Grundéns (ingen pinsamt dyr jävla modegrej från Stutterheim)

Köpte ny vårjacka i dag för första gången på många år.
Oscar Jacobson Loro Piana Storm System. I like!

13013088554_a13d6c6043_z.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Slog till på en barbour Ariel i nmörkblått i veckan, satt perfekt med sin smalare passform vilket sällan är fallet för mig med jackor. Känns lagom "dressad och sportig" utan att enligt mig på mig bli östermalmstantig :D

image.jpg

(Barbour har ju också fördel med att ha en hel del fickor, vilket jag gillat på min duke).
 

Ohlleeson

Omega
Kör i stort sätt bara på skjorta (typ RLP Oxford mm) tillsammans med jeans/chinos. Skor är lite osäkert vad ja ska köra på i vår men mer åt det sportiga stuket skulle jag säga nu.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kör i stort sätt bara på skjorta (typ RLP Oxford mm) tillsammans med jeans/chinos. Skor är lite osäkert vad ja ska köra på i vår men mer åt det sportiga stuket skulle jag säga nu.

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Då tycker jag att du kan köra på jackan! Blir bra tillsammans.
 
Kör på denna från Burberry, riktigt bra sydd! Nästan helt vind/kyltät haft den under kallare vinterdagar med en tjocktröja eller långärmad t-shirt utan problem!
ImageUploadedByTapatalk1394390579.317759.jpg


Funderar nu på att köpa en trenchcoat utav samma märke. Är det NK i sthlm som gäller då? Vet att Johnells i Nkpg sålde ett tag men inte längre (tror jag)
 

jaqob

Omega
Ingen egen bild just nu, men kört den här en höstsäsong, och ska nog kunna duga som vårjacka med.
Mycket tunnare än vad den verkar på den här bilden.

10730911r_1.jpg

Steve McQueen Washington Sandstone
 

axel_

Breitling
Kör på denna från Burberry, riktigt bra sydd! Nästan helt vind/kyltät haft den under kallare vinterdagar med en tjocktröja eller långärmad t-shirt utan problem!
ImageUploadedByTapatalk1394390579.317759.jpg


Funderar nu på att köpa en trenchcoat utav samma märke. Är det NK i sthlm som gäller då? Vet att Johnells i Nkpg sålde ett tag men inte längre (tror jag)


Burberry har numera en egen butik på Biblioteksgatan, sthlm! och har nyligen fått en egen shop-in-shop på NK..
 

Galaxy

Rolex
Burberry har numera en egen butik på Biblioteksgatan, sthlm! och har nyligen fått en egen shop-in-shop på NK..

Säljer de endast damkläder på Biblioteksgatan? Har aldrig varit inne där, men tycker mig endast se damväskor (kanske som sagt beror på att jag aldrig gjort en noggrannare koll).

Förresten, har någon erfarenhet från ASOS? Tycker att denna var riktigt snygg, och till ett otroligt bra pris (vilket får mig att tvivla lite på kvalitén): http://www.asos.com/ASOS/ASOS-Mac/P...=3606&sh=0&pge=1&pgesize=36&sort=-1&clr=Stone

Mottager tacksamt tips på liknande jackor.
 

axel_

Breitling
Säljer de endast damkläder på Biblioteksgatan? Har aldrig varit inne där, men tycker mig endast se damväskor (kanske som sagt beror på att jag aldrig gjort en noggrannare koll).

Nädå dom har herrkläder också, men dom finns en trappa upp i butiken vad jag vet, det är värt o gå in o kika, men håller med om att det är mest damväskor o lite trenchs i butiken i övrigt :)
 
Topp