• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad är det för fel på folk?!

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Väldigt tråkigt! Får en att parkera längre bort bara för att undvika bilar i rutorna bredvid. Till slut börjar man memorisera bredvidparkerade bilars regnr :/
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Hade precis fått ut min bil efter vintern, andra säsongen efter en tre årig helrenovering av bilen.
Åker och käkar lunch, kommer ut och säger till min polare att kolla efter dörruppslag.
Hör ett "Uhm... Tim", befarar det värsta och går över. Vitt märke från hitlerpulkan brevid.
Blir helt galen och börjar gapa och vråla, börjar gå raskt in i restaurangen för här ska det vrålas och kanske till och med vevas. Jäveln ska inte komma undan.
Polaren hinner gnugga och märka att det inte blev ett märke på min bil och lyckas lugna ner mig innan jag hunnit in.
Ilskan satt dock kvar men fick bli en arg lapp med svordomar jag inte ens visste fanns i mitt ordförråd samt mitt mobilnummer.
Inget samtal från fega fan.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Trist, jag ställer mig alltid lite längre bort helt själv för att minimera risken. Händer ju dock rätt ofta att någon tomte ställt sig precis bredvid iaf fast det finns 40 lediga platser runt om...
 

jandan

Panerai
Välkommen i gänget! Jag har en buckla i vänster bakdörr på den ena bilen sedan något år tillbaka, blev så trött att jag inte ens orkade lämna in den och åtgärda det. Nu ser jag bucklan varje dag som en påminnelse om att vissa människor är riktiga svin!
 

Edin

Panerai
Hade en kurskamrat för ett par år sedan som berättade om en händelse han vart med om. Fyra grabbar i en bil som skulle in och handla och parkerar således på parkeringen. tyvärr råkar en av killarna i baksätet slå upp sin dörr i bilen brevid och ägaren till denne kommer i samma ögonblick. Killen erkänner direkt och ber om ursäkt och undrar hur han kan kompensera mannen men han säger att det är lugnt. killen insisterar men gubben är bibehåller lugnet och sätter sig i sin bil, startar motorn och precis innan han ska åka iväg sular han up sin dörr i killarnas bil..

Kanske inte optimalt i detta fall men jag har då i alla fall blivit sugen på att göra samma sak ibland..
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Trist, jag ställer mig alltid lite längre bort helt själv för att minimera risken. Händer ju dock rätt ofta att någon tomte ställt sig precis bredvid iaf fast det finns 40 lediga platser runt om...

Visst är det sjukt.. Samma händer mig hela tiden. Va fan e det för fel på folk.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hade en kurskamrat för ett par år sedan som berättade om en händelse han vart med om. Fyra grabbar i en bil som skulle in och handla och parkerar således på parkeringen. tyvärr råkar en av killarna i baksätet slå upp sin dörr i bilen brevid och ägaren till denne kommer i samma ögonblick. Killen erkänner direkt och ber om ursäkt och undrar hur han kan kompensera mannen men han säger att det är lugnt. killen insisterar men gubben är bibehåller lugnet och sätter sig i sin bil, startar motorn och precis innan han ska åka iväg sular han up sin dörr i killarnas bil..

Kanske inte optimalt i detta fall men jag har då i alla fall blivit sugen på att göra samma sak ibland..


I det fallet är ju Gubben puckad eftersom han blivit erbjuden ersättning osv.
 

Jonte73

Audemars
Trist som fan.
Är tokförsiktig när det skall parkeras,alltid en hörnplats eller så tar jag två platser och står mitt i ;)
 

Haddoque

Omega
2-Faktor
Riktigt trist, tyvärr svårt att undvika, iaf i större städer verkar det som. Det här med att sätta en lapp på rutan och ta ansvar för det man själv/ens barn/etc. har gjort verkar ha försvunnit...
 

WBergdahl

Panerai
Har aldrig tänkt på det innan idag när jag tog bilen... Men jag ställer mig alltid, precis som många av er, lääääängst bort på parkeringen där det är tomt för att slippa dörruppslag, haha :)
 
D

Deleted member 1265

Guest
Har aldrig tänkt på det innan idag när jag tog bilen... Men jag ställer mig alltid, precis som många av er, lääääängst bort på parkeringen där det är tomt för att slippa dörruppslag, haha :)

Jag har använder mig också av tekniken, parkera långt bort, typ "fritt" från bilar, men fan upplever ofta då av någon oförklarlig anledning någon ställt sig bredvid när jag kommer tillbaka...
 

WBergdahl

Panerai
Jag har använder mig också av tekniken, parkera långt bort, typ "fritt" från bilar, men fan upplever ofta då av någon oförklarlig anledning någon ställt sig bredvid när jag kommer tillbaka...

Händer, av någon anledning, mig också ganska ofta... Förstår man inte att man vill stå där det är tomt, eller har personen i den andra bilen samma tanke tro?
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Jag kör ofta taktiken att parkera bredvid den dyraste bil jag hittar. Inbillar mig, kanske felaktigt, att ägarna till såna är lite mer försiktiga, och förhoppningsvis har bättre pli på sina barn, än de som kör Ikea-parkeringens sunkigaste 245:a...
 

Edin

Panerai
Jag kör ofta taktiken att parkera bredvid den dyraste bil jag hittar. Inbillar mig, kanske felaktigt, att ägarna till såna är lite mer försiktiga, och förhoppningsvis har bättre pli på sina barn, än de som kör Ikea-parkeringens sunkigaste 245:a...


Jar förstår hur du tänker men tycker inte det stämmer tyvärr. Ser jag en 240 idag på en parkering som är i fint skick (inte zigenarstuk med rosthål genom hela dörren) som ser omvårdnad ut ställer jag mig nog hellre nära den en valfri ny v70.. om det inte finns någon annan plats. Kolla bara in hela tjänstebilsflottans skick. Att ha jobbat i hyrbilsbranchen med Audi, Bmw och Mercedes och sett vilket skick långtidskundernas bilar är i efter ett halvår är skrämmande...
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tråkigt att höra, jag går hellre lite längre. Försöker alltid hitta en hörnparkering.

Om det inte blivit en lackskada och inte alla för skarp buckla så fixar en duktig firma det på en timma.
 

Jonte73

Audemars
Trots att man ställer sig lååångt bort så ska det tamejfan parkeras så nära som möjligt ändå !!
De verkar dras till bilfan på något sätt. Måste vara glansen eller nåt ?
Parkerar därför alltid längst bort på dubbla rutor då jag toklessnat på att pröjsa skador som andra orsakat !
 

HeliDive

Cartier
I mitt fall gick det så långt att frun lite sarkastiskt muttrade att 'det hade varit närmare att gå hemifrån!'

Funderade där ett tag också på att ställa ut koner runt bilen när jag parkerar den ;)

Anyway; fruktansvärt trist i vilket fall som helst, hoppas det löser sig.
 

Chattras

Cartier
Parkerade på kungstorget i Göteborg för ett par veckor sedan. Eftersom jag va tidig till mitt möte passade jag på att sitta kvar i bilen och jobba undan lite mail. Då rullar en gammal Renault clio in på rutan bredvid och en kärring bara slänger upp sin dörr så det sjunger i min bil. Jag går ut och frågar relativt artigt "såg du om det blev något märke på min bil?". Då får jag till svar "det får du väl för fan kolla upp själv!", varpå hon bara går. Vad är det för fel på människor?!
 

Jonte73

Audemars
Parkerade på kungstorget i Göteborg för ett par veckor sedan. Eftersom jag va tidig till mitt möte passade jag på att sitta kvar i bilen och jobba undan lite mail. Då rullar en gammal Renault clio in på rutan bredvid och en kärring bara slänger upp sin dörr så det sjunger i min bil. Jag går ut och frågar relativt artigt "såg du om det blev något märke på min bil?". Då får jag till svar "det får du väl för fan kolla upp själv!", varpå hon bara går. Vad är det för fel på människor?!
Helvetes jävlar !
Tur det inte var jag som satt där !
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Drygt som Fan! Fick min nya bil i tisdags och kör runt lite extra och letar "safe" parkeringsplatser. Det är ju något visst med nytt man vill bevara. Iofs bör man ju vara rädd om prylarna iaf!

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk
 

jabla

Sarlacc
Väntar efter två år fortvarande på första bucklan i Toyotan och med facit i hand hade det varit bättre att den kommit första månaderna än att behöva oroa sig hela tiden.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Väntar efter två år fortvarande på första bucklan i Toyotan och med facit i hand hade det varit bättre att den kommit första månaderna än att behöva oroa sig hela tiden.


Om du haft sån tur är det väl bara att låta bli att oroa sig... :) Vi klarade vår bil skadefri i tre och ett halvt år tills nån klant backade in i den i vintras... Hederlig nog att lämna en lapp dock, så det löste sig.
 

jabla

Sarlacc
Om du haft sån tur är det väl bara att låta bli att oroa sig... :) Vi klarade vår bil skadefri i tre och ett halvt år tills nån klant backade in i den i vintras... Hederlig nog att lämna en lapp dock, så det löste sig.
Jag har egentligen inte oroat mig någonsin, kanske därför inget hänt. :)
Var lite mer en reflektion över att folk tänker så mycket på saker man inte kan påverka.
Det som stör mig är att folk inte kan stå för vad de gjort när något händer.
 

Thorn

Friends of KS
kanske dags att börja fendra på innan man lägger till på ICA Maxi.
1650Korffenders-w-black.jpg
 
Topp