• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad är det för fel på folk?!

Falcone

Cartier
2-Faktor
Att parkera i mitten av fyra parkeringsrutor brukar vara rätt safe.

IMG_0735.JPG
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Om man parkerar långt bort och en annan fin bil ställt sig brevid kan man vara lugn oftast.

I övrigt har folk ingen respekt för saker.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Jag har egentligen inte oroat mig någonsin, kanske därför inget hänt. :)
Var lite mer en reflektion över att folk tänker så mycket på saker man inte kan påverka.
Det som stör mig är att folk inte kan stå för vad de gjort när något händer.


Precis. Jag kör inte svindyra bilar, har just nu en Saab 9-5 2009 som jag tänker köra tills den blir ohållbar (älskar Saab, bedrövad över att jag aldrig får köpa en ny igen...) Jag tar absolut att olyckor kan hända, men om svinpälsen bara drar därifrån utan att visa ryggrad och lämna en lapp blir jag förbannad. Jag ställde till det en gång för ett antal år sedan på en parkering, men då stod jag för det och tog den smällen med försäkringsbolaget. Blir så mycket bättre i längden.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Höll på förr o parkerade på två rutor, jag tror dock sannolikheten för typ nyckel-i-sidan-risken ökar markant med sådant beteende, slutade alltså för 10 år sedan!


Provkör ibland bilar för jobbets räkning. Fick för rätt många år sedan testa en Hummer H2 när såna monster ännu inte innebar omedelbar arkebusering om en miljövän fick syn på en. Den var skojig att parkera utanför Ikea, typ två och en halv ruta... :D
 
  • Like
Reactions: ZQT
Sannolikt glin. Jag kollar alltid spår av småfolk i grannparkerade bilar. Happymeal leksaker i baksätet = hög risk för träff i aktern. Och det undviker man ju alltid som karlakarl.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
D

Deleted member 1154

Guest
Kör Vespa 125 då slipper man både vägtullar och dörrar i sidan, och parkerar även gratis på stans MC parkeringar...
 

jabla

Sarlacc
Eller så slutar man att vara så anal och inser att kör man inte en Porsche, Aston, Ferrari etc så spelar det banne mig ingen roll i det stora hela..
Eller så slutar man att vara så anal och inser att .... så spelar det banne mig ingen roll i det stora hela.
Det är bruksföremål precis som mina Rolex. :)
 

Jonte73

Audemars
Jag jobbar som satan och riskerar liv och hälsa varje arbetsdag, och lägger pengarna bla på en schysst bil som jag såklart är jvlgt rädd om.
Om då någon ut den breda allmänheten inte begriper att den skall ta hänsyn till andras grejer, jaa då blir det garanterat ett problem.
Och visst för många är bilen ett bruksföremål men jag ser det på ett annat sätt.
Tycker det är trist som f... n att folk inte begriper bättre.
Sunt eller inte,sån är jag iaf och skiter fullständigt i vad folk tycker om det .
 
Topp