• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad har hänt med min tv, är den full?

Gurgel

Cartier
Min kära tv har plötsligt flippat, bilden är helskum. Som om den visar dubbelt. Det är inte signalen för felet är detsamma oavsett källa.
Har TVn varit och nallar av min fredagsgrogg medan jag la ungarna eller är den helt enkelt kass? :arghh:
Garantin gällde fram till januari.
Tacksam för alla tips av er som har mer förstånd vad gäller elektronik än vad jag har...! Inte fan lär man få ligga ikväll heller. Det går bra nu.
image.jpeg
image.jpeg
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ser hel skumt ut, men prova steg 1. Funkar inte det prova steg 2. Funkar inte det är det KS på telefonen som gäller aaaaaaaaall night long :D
 

Gurgel

Cartier
Det här suger. Eftersom stor curved tv med 4k upplösning tydligen klassificeras som hobbypryl så blir klockkontot drabbat om detta innebär att ny tv måste införskaffas. Detta är alltså ett i allra högsta grad klockrelaterat problem.
 
Tyvärr min vän, din TV är i en väldigt djup svacka och är svårt deprimerad och tog till flaskan.
Bara igår kväll fick han i sig fyra flaskor Gammeldansk, två flaskor Underberg och en flaska Kentucky Bourbon.

Jag beklagar djupt sorgen du lider och jag är rädd att detta är slutet för din älskade TV.

(Jag har inte en blekaste.)
 

Fredde76

Omega
Funkar det inte att dra sladden och starta om den så är det bara att lämna in den. Förresten vad har din tv att göra med att få ligga eller inte få ligga?;)
 

Gurgel

Cartier
Testat att låta den vara strömlös, tyvärr utan resultat. Den får sova ruset av sig och så hoppas vi på att den får såpass bakfylleångest så den styr upp sig imorgon...

Funkar det inte att dra sladden och starta om den så är det bara att lämna in den. Förresten vad har din tv att göra med att få ligga eller inte få ligga?;)
Ganska liten kausalitet mellan fungerande tv och att få ligga. Jag ville mest ha sympati... Gick och la mig och surfade KS istället, inte det sämsta!
 

Såkkett

Omega
Troligtvis en liten 5-50kr kondensator som gett med sig, tyvärr dock eftersom du frågar här samma som att den bara är skrot, har du någon gammal hederlig TV reparatör i din närhet så fixar den det säkerligen billigt dock.
 

Gurgel

Cartier
Troligtvis en liten 5-50kr kondensator som gett med sig, tyvärr dock eftersom du frågar här samma som att den bara är skrot, har du någon gammal hederlig TV reparatör i din närhet så fixar den det säkerligen billigt dock.
Tack! Då vet jag att om reklamationsrätten inte hjälper mig så har jag iafl en möjlighet att dra hit en reparatör. Känner inte till någon men det måste väl fortfarande finnas att få tag på gissar jag! Går den att laga är det ju riktigt skönt!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Kolla i menyerna/manualen om du kan göra en fabriksåterställning (Factory Reset). Att göra den strömlös är ingen reset.
 
Topp