• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad kör ni för skumpa imorgon?

16610

Patek
2-Faktor
Tänkte moet början av kvällen, sen blir det något billigt vid tolv. Vad ska ni fukta struparna med på nyårsafton?
 

Sond

Patek
Nyår i år blir lite speciellt för oss. Dessutom ritades kartan om nu på morgonen så omplanering sker. Så ett alternativ nu är Rotari. Annars är/var nog tanken Veuve Clicquot. Just på nyår är äkta vara smakmässigt slöseri men festligt trevligt. Om man nu menar 12-slagsflaskan. Jag föredrar annars att börja kvällen med finbubblor och avsluta med billigare bubblor.
 

Jonaz

Rolex
Tattinger rosé, mest för att den redan finns hemma...

För er som skall ut och handla rekommenderas Pol Roger, Deutz, Billiecart salmon, Ruinard


iPhone | Tapatalk
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Forumsponsorns fina present såklart.
uvUvraF.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Pol Roger till fördrink & förrätt
Någon Barolo till huvudrätt
Någon Sauternes till efterrätt

Random prosecco till 12-slaget, har aldrig förstått varför man envisas att dricka riktigt bra champagne vid 12-slaget... Man är tankad, man fryser, det blåser, det luktar rök, man ska tända raketer och allmänt ståhej.

Inte direkt optimalt för att avnjuta bra champagne, då vill man bara ha något som är torrt och bubblande!

[...]
För er som skall ut och handla rekommenderas Pol Roger, Deutz, Billiecart salmon, Ruinard

+1 på Deutz, finns den i ordinarie sortiment? Har för mig att den ligger i BS?

En annan är De Saint Gall som är prisad i motsvarande sortiment som Deutz, Bollinger, Pol Roger, Veuve Clicquot (snälla, köp inte Moët...) men är prisnedsatt för att passa den svenska marknaden och ligger egentligen på ca 500!
 

Tias.F

Cartier
Blir en Lanson Black label för mig vid tolvslaget och nåt rött till maten, mer blir det icke. Tänkte försöka starta 2014 med att inte vara bakis. :dead:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Pol Roger till fördrink & förrätt

+1 på Deutz, finns den i ordinarie sortiment? Har för mig att den ligger i BS?

En annan är De Saint Gall som är prisad i motsvarande sortiment som Deutz, Bollinger, Pol Roger, Veuve Clicquot (snälla, köp inte Moët...) men är prisnedsatt för att passa den svenska marknaden och ligger egentligen på ca 500!


Svårt köpa De Saint Gall med såhär kort varsel eftersom den, till skillnad från Deutz (standard), ligger i beställningssortimentet. Drack den f.ö i fredags... mycket päronsmak på den (Deutz alltså).

Själv kör jag på Pol Roger, bra grejer
 

max

Dancing Queen
Kör Pierre Péters Les Chetillons till ostron när folk kommer, blir nog även till förrätten. sen stags leap artemis till huvudrätt och fulskumpa vid 12.
Frugan propsade på nån spontanjäst öl till osten, jobbar iof med ostprovningar men lite skeptisk är jag, gömmer nog en flaska portvin som backup :D
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Champagne är överskattat...
Tar en flaska Frontera (billigaste flaskan på 750ml från bolaget) och kör den i Sodastreamern för bubblor, å sen är
det bara att halsa!o_O

Nej, allvarligt…det blir Jean Laurent, Blanc de Blanc.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Eftersom att min sambo är gravid och jag inte vill bjuda bort för fint till gästerna så står jag inför ett dilemma.
Har en del fint liggandes i gömmorna men det blir att kasta pärlor till svinen att korka upp något sådant.
Så jag vet faktiskt inte än :(
Hade jag fått valt fritt hade det blivit en Selosse Rosé till förrätten iaf. Men det vill jag fan inte bjuda på :D
 

emilarne

Cartier
Blir en Bollinger i år, men kan ju tycka att Asti är lämpligare till tolvslaget... Inte som om man står och funderar på smaknyanser då :dead:
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
För min del blir det enbart bubbel och någon cognac eller wirre till kaffet imorgon:)

Bollinger och Moet står på kylning:cigar:
 

maxmol

Panerai
Ha tröttnat på fin skumpan ute i kylan... Till doften av krut ska jag därför sörpla i mig en ljummen flaska PLEX (Peters misslyckade project att skapa en prosecco) :cigar:
 

max

Dancing Queen
Eftersom att min sambo är gravid och jag inte vill bjuda bort för fint till gästerna så står jag inför ett dilemma.
Har en del fint liggandes i gömmorna men det blir att kasta pärlor till svinen att korka upp något sådant.
Så jag vet faktiskt inte än :(
Hade jag fått valt fritt hade det blivit en Selosse Rosé till förrätten iaf. Men det vill jag fan inte bjuda på :D
Ta medelvägen, en pol roger (std) är tämligen billig men god och lätt att uppskatta. Men beror ju på om du har civilicerade vänner som vill lära sig eller om du lika gärna kan servera pommac åt dem.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Eftersom att min sambo är gravid och jag inte vill bjuda bort för fint till gästerna så står jag inför ett dilemma.
Har en del fint liggandes i gömmorna men det blir att kasta pärlor till svinen att korka upp något sådant.
Så jag vet faktiskt inte än :(
Hade jag fått valt fritt hade det blivit en Selosse Rosé till förrätten iaf. Men det vill jag fan inte bjuda på :D
Rotari rosé är ett bra alternativ. 99 spänn och riktig bra!
 
Topp