• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad sportar ni för SPORT?

natovintage

Rolex
2-Faktor
Vore kul att veta hur sportaktiva människorna här är. Själv är jag en div3 badmintonspelare. 3-5 träningar i veckan och ofta ute och tävlar.
image.jpeg

Så, vad sportar ni? :D
 

Xandyr91

Omega
2-Faktor
För min del blir det squash 1-2 gånger i veckan, gym 2-5 gånger och sen golf när vädret tillåter. Lite skidor blir det ibland också. Inget tävlande längre men när jag var yngre blev det en del i golf, squash och innebandy.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Tennis så fort det finns tid men de "äldre herrarna" bokar upp planerna VARENDA kväll
Eller banorna.. :)
Gubbarna har en tendens att göra det.
Tränade tennis 3 gånger i veckan förut men det var många år sedan, nu håller jag på att ta upp det igen lite, försöker ta lite privattimmar när jag själv får tid, önskar jag hade mer tid att spela.
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Motorsport. Karting närmare bestämt. Tävlat en gång hittills. Förra årets säsong blev tyvärr lidande pga diverse faktorer men ska satsa på att köra gärnet i år och försöka vara med i några fler tävlingar. Det var mycket körning de tidigare säsongerna dock.

Spelade mycket basket för några år sedan men nuförtiden är det mest gym som gäller.
 

Jimpa

Panerai
Screenshot_2016-01-11-23-33-30.png
Gym 5-6 dagar i veckan, drömmer om att börja åka längdskidor och köra en Vasa. Men just nu blir det bara vinterstudion på tv och kaffe i soffan.. Dålig på göra slag i saken.
 

WBergdahl

Panerai
Screenshot_2016-01-11-23-33-30.png
Gym 5-6 dagar i veckan, drömmer om att börja åka längdskidor och köra en Vasa. Men just nu blir det bara vinterstudion på tv och kaffe i soffan.. Dålig på göra slag i saken.
Om du bor i Sthlm eller har vägarna förbi och faktiskt vill köpa längdskidor (om du inte har det), kom in till XXL i Kungens Kurva så kan jag fixa trevliga KS-priser åt dig ;)
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Nu är det mestadels löpning och möjligtvis någon gång badminton eller innebandy.
Tränat volleyboll på "ha skoj"-nivå i 10 år, spelat fotboll upp till div4, tävlat i pingis och brottning samt provat taekwondo i något år.

Fotbollen är väl det enda som verkligen fastnade men fick lägga av "karriären" när jag var 16 pga skador och förslitningar :( Blev någon form av "comeback" några år senare i div5 och 6 men då i lite lugnare tempo.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Aldrig sportat som ung... Hatade sport och hävdade att musiken räddade mig från idrotten. ;)

Dock spelat en hel del golf på "rekreativ" nivå under många år, men räknar inte det som sport i sammanhanget.

Har dragit igång med tennis på motionsnivå de senare åren och blivit helt biten! Det började med att min son började för 2-3 år sedan och på banan bredvid deras träning spelade en far och son (15-17 resp i 50-årsåldern) stenhårda matcher. Det såg så kul ut att jag förstod att om jag skulle ha en chans mot grabben när han kom i den åldern så var jag tvungen att börja oxå. Tränar nu med tränare 1 g/vecka och har två abonnemangstider med tre polare på kvällarna.

Anmäld till klubbens internserie till våren... Jag lär bli slagpåsen i sammanhanget, men det är väldigt nyttigt att spela mot nya/bättre spelare har jag hört...
 

WiktorK

Omega
Tjock och slö så jag blev innebandymålvakt! Huserat de senaste säsongerna i division tre.. Är denna säsong dock free agent pga. motivationsbrist.

Men om någon lägger fram ett fördelaktigt kontraktsförslag, så ska det noga övervägas. :greedy:
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Höll på med judo och jiu-jitsu i över 8 år som liten. La sen i tidig tonår av med både aktiviteterna. Sen dess har det mestadels varit gym men tänkt till hösten gå tillbaka till Judon. Saknar det som bara den.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Thaiboxning 2-3 ggr i veckan och ev ett löppass om det hinns med. På sommaren spenderas dock mest tid i ett segelflygplan.

Ibland landar man på landningsbanan och ibland når man inte riktigt tillbaka och landar någon annanstans. Oerhört roligt att gå in på gården och berätta för ägaren att "jo eeh... vi råkade landa med ett flygplan på din åker här utanför" :D

image.jpeg
 
Topp