• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: vad sportar ni för SPORT?

Fotboll.
Har spelat fotboll i snart 11 år, glöden och suget sitter kvar mentyvärr ser det ut som att man kanske kommer behöva lägga skorna på hyllan på grund av skador. Men får hoppas på att man håller sig hel! Lirar just nu i Hammarbys U17 trupp. Blir också en och annan beachvolleyboll match på sommarn'. :)

Kämpa!! Vet inte hur gammal du är men fortsätt kämpa. A-laget behöver nytt blod och det kanske är du. Kom igen nu GE-INTE-UPP!!

Drömmen om ett till SM-guld dör aldrig........ALDRIIIIG!!
 

Jaguaren

Omega
Jag spelade volleyboll i mina unga år och lyckades med att vinna ungdoms-SM fast jag hade noll spänst , men jag var totalt orädd för att kasta mig efter bollar och så stod jag kvar och motade smashar från blivande landslagsspelare och proffs utan att gnälla.
Nu försöker jag spela squash två dagar i veckan men har svårt att hitta motspelare som vill möta en nybörjare med bollkänsla som inte är helt kass. ;)
Någon i Malmöområdet som känner sig manad att spela med mig ?

Ha det Blått!
 

Ponlarsson

Panerai
Spelade bowling under hela uppväxten. Gick upp och började tävla på seniornivå som 14-åring. Lade av när jag var 21, främst på grund av jobbet.
59333_10151172584827123_1934108784_n.jpg
378545_10150413626237123_1497766428_n.jpg
422927_10150542407752123_1223724094_n.jpg
429558_10151170318287123_641921040_n.jpg

(Alla bilder kommer från min nuvarande arbetsgivare, så lugnt med upphovsrätt)
 

Babinus

Cartier
På stenålderstiden tog jag SM-medaljer och vann några norrlandsmästerskap i en rätt så fysisk sport. Idag motionstränar jag med vikter, simning, snöpulsning och bärande av skrot i bärsele uppför branta backar. Tyvärr är jag märkt av en trafikolycka för 13 år sedan och inte vad jag varit. Har väl lite med ålder att göra också. Ja, latmask också, men det erkänner jag aldrig.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Springer och pendelcyklar. Förr klättrade jag också, både inne och ute. Och körde mountainbike. (Min och makens första date var för övrigt ett brutalrace i skogen. Kul.) Har en racercykel också men nu var det ett tag sen jag körde. Lunchgrupptränar på jobbet när tillfälle finns, men det räknas väl knappast som sport.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Korpfotboll, gym, löpning, saknar innebandyn och boxningen hoppas jag att jag ska komma igång med igen inom en snar framtid. Hört att @masterkiller behöver en bättre sparringpartner:angel:

Om någon är sugen på att lira korpen inomhusfotboll på fredagar runt lunch i Eriksdalshallen (Sthlm) Så släng iväg ett PM)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Spelat fotboll 20+ år, lade dock skorna på hyllan när studierna började och har sedan dess inte börjat igen :(
Lirar innebandy med gubbarna på jobbet en gång i veckan men har hittat en ny sport som jag fullständigt älskar och det är Padel.
Lirar det så ofta jag kan, minst en gång i veckan, för er som lirar squash och/eller tennis kan jag verkligen rekommendera detta.
Läs mer om detta här --> https://sv.wikipedia.org/wiki/Padeltennis
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Motocross tills jag var 16, sen gym och löpning sen gick jag in på boxning i 3 år innan jag bytte till thaiboxning, 6 år på det nu..
 

Tre333

Cartier
Gym (lyfta järn), löpning, badminton, MMA en gång i tiden men inte blivit mkt på sistone. Anmäld t Köpenhamn mara nästa år så får se hur det går :)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Springer för att hålla igång. Antingen hemma på asfalt eller trail.
Försöker föra lite styrketräning hemma också.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Crossfit så..
Styrkelyft, tyngdlyftning, intervaller, löpning, gymnastik, rodd (enbart maskin än så länge som träningsform) och simning men händer inte så ofta längre osv osv.

Utöver det som träningsform och insatt i så gillar jag väl fotboll, tennis och skidor. :)
 

Randel

Cartier
Jag har spelat tennis sedan jag var liten, och även en del golf, men la allt det där på hyllan för något år sedan när jag fann Taekwondo. Det började som en grej att göra tillsammans med min äldste son (snart 8 år gammal) men väldigt snart blev jag helt biten och nu är det mer eller mindre en livsstil. Tränar 3 pass i veckan + sparring, och har aldrig mått så bra eller känt mig så stark tidigare vilket är gött med tanke på att jag passerad 40 förra året :)
 

Ozil1886

Omega
Nu för tiden blir det golf och gymmet. Har varit lite dåligt med båda dessa aktiviter pga ett överjävligt ryggskott i somras. Men nu ska det köras igång på allvar. Tidigare har jag spelat fotboll men slutade när jag var 15. Innebandyn drog mer och jag spelade väl som högst i Div2 innan jag pensionerade klubban för 6-7 år sedan.
 
Topp