• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

OT: Var är vi nu? samla eller inte samla Klockor?

D

Deleted member 1154

Guest

Kents låt - " Var är vi nu " ekar i mitt huvud, mitt i livet krisens fula tryne smajlar och man tänker är det kul med Klockor egentligen? och lite räkenskap vore kanske dags..

Så jag spånar, var är vi nu? vart är vi på väg?
För vem gillar du klockor? dig själv eller nån annan?

Jag har haft endel roliga klockor som kommit och gått, men vad händer nu?
Jag är nog en samlare men samlar inte klockor utan får en kick av att testa nåt nytt och gärna vintage, känns det igen?

Var är vi nu? och var är vi i intresset för klocka som föremål?

Var är du och var är du på väg i klockornas värld? (och finns det hjälp för mig att få?)

Gillar klocka med betoning på klocka och inte värde eller pengar, jag gillar korr sagt att det sitter en klocka på handleden som jag har valt och som jag trär över handen varje morgon, lite ännu en dag tillsammans.
På samma sätt uppskattar jag att andra bär klocka på samma sätt.
Swatch eller Rolex ? No big differens

Jag har inte analyserat min passion på djupet. Det finns så många delar av intresset som gör mig glad. Mina ur är min skatt, mitt smycke och en länk till historien.

Alltid kul när andra nördar uppskattar min skatt, normalt folk tycker nog mest att jag är konstig då jag bär damur.

För mig finns inte jakten på det perfekta uret eller en önskan att uppgradera. Hade jag råd skulle jag behålla alla klockor men gammalt behöver ibland gå för att nytt skall kunna komma in.

Ja, typ...

Tillbaka
Topp