• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vegetariskt GBG

demondave

Rolex
Jobb och sådant gav ett snabbt byte av resesällskap inför Springsteen imorgon. Från burgare och microbryggt till veggo och gärna microbryggt. Bor på Heden, konsert på Ullevi, men kan ju givetvis hugga en bulle för ett bra matställe. Måste inte vara all veggo, bara det finns seriösa veggoalternativ, inte en hög isbergs och några tomater liksom.

Vad rekommenderar fellow klocksnackare i Sveriges framstjärt? ;)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Natur på Geijersgatan är suveränt i allmänhet och för din kravprofil i synnerhet (och gångavstånd från boendet / till Ullevi).
For full disclosure; jag har viss närhet till restaurangen, så värdera mitt tips utifrån det.
 

demondave

Rolex
Natur på Geijersgatan är suveränt i allmänhet och för din kravprofil i synnerhet (och gångavstånd från boendet / till Ullevi).
For full disclosure; jag har viss närhet till restaurangen, så värdera mitt tips utifrån det.

502 Bad Gateway på hemsidan, så kan inte kolla menyn. Vad som skrivs om stället låter absolut intressant iaf :)
 

demondave

Rolex
För att inte lämna lösa trådar.. (hö-hö)

Natur var fullsmockat när jag lite sent påkommet ringde och kollade platser. Storasystern Bord 27 var likaså fullt, men om vi var villiga att gambla på vädret fanns ett par utebord för först till kvarn. Knatade bort på vinst och förlust, väl där visade det sig att dom höll ett avbokat innebord åt oss. Mycket snyggt!

Käket var absolut gudomligt. Efter förrätten var jag redo att bli vegan, efter ryggbiffen till huvudrätt bestämde jag mig för att fortsätta som köttätare med svaghet för bra grönsaker.
Köttet var grymt, riktigt bra, ändå var det lekfullheten och smakerna med och från grönsakerna som imponerade bäst. Bruléen till dessert var himmelsk i all sin enkelhet.

Snyggt gjort av köket att på stående fot anpassa sig till sällskapets kosttekniska önskemål. Servitrisen hintade om att veganskt inte är något problem alls med lite förvarning, tips vid bokning alltså. Både jag och sällskapet var imponerade och nöjda ändå.

Betyg:
Lätt fem strypta sillar av fem möjliga!
 
Topp