• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT: Vem känner / är familjen med flest (onödiga) köksrenoveringar?

Optimisten

Cartier
För att lätt följa upp de andra bostadstrådarna.

Följande inträffar hos mina vänner:

2000 fastigheten köps, stora renoveringar, nytt kök

2005 nytt kök

2010 nytt kök

2013 utbyggnad av fastighet, nytt kök

Då jag även räknar med det första köket , får jag det till 3 förbrukade kök på 13 år.

13/3 ~= 4,33 år per kök.

Kanske normalt för ett "industrikök" som används långa timmar varje dag. Kanske inte normalt för ett kök som främst används för frukost och middag?
 

Emil

Cartier
-67 byggdes mitt kök, det enda som används frekvent är micron och den bränner ungefär var 4e år. men visst, det kanske är dags att byta upp sig snart!
 

vekktah

Cartier
Sjukt osmakligt kan jag tycka. Överkonsumtion. Något säger mig att det inte direkt är Ikea-kök de rivit ut också... Tror dylikt beteende är tecken på något annat. Tror ingen blir lycklig av sånt där, oavsett tillgångar.

Själv skulle jag dock gärna byta ut vår ho i vit silgranit som inte höll sig riktigt så vit som säljaren lovade.

Men jag slänger inte en fungerande ho för 10k bara för att den är missfärgadz
 

Snårtas

Rolex
Tror svaret på frågan är "du" ;)

Tror inte jag känner nån som renoverat mer än en gång...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Jonazid

Omega
Vad var det f kommentar ?

Verkar vara många speciella beteenden där.
Startars ju där och sprids till övriga Sverige, trend sättare. Se bil bränder. Personligen tycker ja de kan fortsätta innanför tullarna istället.

Men för att svara på frågan så kanske de gillar att för nya eller inte vet vad de ska göra med pengarna.
 

16610

Patek
2-Faktor
sjukt! ta sig i kragen och fundera igenom hur man vill ha det och sen bygga och sedan låta va. Värsta jag vet med människor som inte kan bestämma sig!
 

16610

Patek
2-Faktor
edit: a det sista va la sådär formulerat men ni fatta nog vad jag mena. Värsta jag vet, är människor som inte kan bestämma sig
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Verkar vara många speciella beteenden där.
Startars ju där och sprids till övriga Sverige, trend sättare. Se bil bränder. Personligen tycker ja de kan fortsätta innanför tullarna istället.

Men för att svara på frågan så kanske de gillar att för nya eller inte vet vad de ska göra med pengarna.
Stockholmare är trendsättare som byter kök och startar bilbränder, innanför tullarna. Inga grova generaliseringar här inte, och inga särskrivningar heller. Eller ska det vara sär skrivningar?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
sjukt! ta sig i kragen och fundera igenom hur man vill ha det och sen bygga och sedan låta va. Värsta jag vet med människor som inte kan bestämma sig!

Vansinne tycker jag med. Meeeeen, vad tycker köksrenoverarna om våra klockbyten tro? Förmodligen att vi är sjuka också. Fast iofs får vi väl ofta tillbaka en del pengar, det lär vara svårare med köket. :)
 

16610

Patek
2-Faktor
A men grabbar! klockor är en helt annan grej=) det vet ni ju=) skämt åsido. okej jag har svårt att välja de one watch men det är bara bestämma sig. jag skulle byta min exp2 emot en ny sub c date och sen är det bra. Så är det bha=) vet man inte så blir det inte bra liksom. Gillar olika klockor och stillar men det får inte gå till överdrift det är nog det jag menar=)
 

16610

Patek
2-Faktor
Okej jag är på dåligt humör=) lika så mina småbarn. Skit väder och ingen helg att tala om. Sambon jobbar hela helgen och jag går och stampar pga att jag har svin mkt på jobbet och kan inte jobba. Alla får göra som de själva vill... byt kök, klockor osv bara man trivs.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Sjukt. Vi platsbyggde vårt kök. Allt för att det ska hålla så länge som möjligt. Bara måla om köket när vi tröttnar alt. barnen slitit för mycket.
 
Topp