• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT:vilken parfym!

Ja som rubriken lyder!

Vilken parfym ska man använda?
Jag älskar parfymer, men har fastnat? Jag har idag 6 olika parfymer!jag använder idag dior home som min singnatur!

Någon som har tips på ovanliga och lite roligare parfymer?

Ska även tillägga att jag älskar saker som sticker ut så är inte på jacket efter någon mild och "feg" parfym haha!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Anchorman-Brian-Fantanas-sex-panther-cologne1.jpg



60% of the time, it works every time
 

sjobbe

Cartier
1 million eller Hollister brukar jag köra på. 1 million som ett lite mustigare alternativ och Hollister som det fräschare och fruktigare. :)
 

Portofino

Panerai
Tom Ford black Orchid. När jag burit den har jag fått komplimanger från allt och alla. totala främlingar har frågat vad jag har för parfym! En riktig "pussy magnet" om man ska uttrycka sig så...

Inte ngt för de fega, den doftar rejält
ford-orchid-box.jpg
 

Skolläraren

Panerai
Ska även tillägga att jag älskar saker som sticker ut så är inte på jacket efter någon mild och "feg" parfym haha!

Parfym borde bara vara en liten lätt underton som man känner om man är tillräckligt nära bäraren, inget som ska kväva alla med luktsinne inom 100 meters radie. Dessutom är det jättesvårt att tipsa, eller få tips, då det är så individuellt vad man gillar.

Personligen använder jag DR Harris Windsor, med undertoner av läder och citrus. Min anglofili spelar så klart roll i mitt val.

D_R_Harris_Windsor_Aftershave_copy.jpg
 

Anfield

Panerai
Parfym borde bara vara en liten lätt underton som man känner om man är tillräckligt nära bäraren, inget som ska kväva alla med luktsinne inom 100 meters radie. Dessutom är det jättesvårt att tipsa, eller få tips, då det är så individuellt vad man gillar.

Personligen använder jag DR Harris Windsor, med undertoner av läder och citrus. Min anglofili spelar så klart roll i mitt val.

D_R_Harris_Windsor_Aftershave_copy.jpg


Håller med var hos en barberare i Turkiet en gång . han
rakade mig och sedan impregnerade han mig med rakvatten. Min fru tyckte att hon
kände doften en månad efter våran hemkomst.,
 
  • Like
Reactions: jhm

Strindberg

Patek
2-Faktor
One million eller Le Male Terrible har stått sig i konkurrensen i skåpet ett bra tag.

Som tidigare sagts, olika dofter blir ju extremt olika på olika personer. Jag brukar gå oparfymerad till affären, dra på mig ett prov och sedan gå i affärer ett tag. Känns den bra då så är den bra. Nackdel: kan bara prova en om dagen.
 
Parfym borde bara vara en liten lätt underton som man känner om man är tillräckligt nära bäraren, inget som ska kväva alla med luktsinne inom 100 meters radie. Dessutom är det jättesvårt att tipsa, eller få tips, då det är så individuellt vad man gillar.

Personligen använder jag DR Harris Windsor, med undertoner av läder och citrus. Min anglofili spelar så klart roll i mitt val.

D_R_Harris_Windsor_Aftershave_copy.jpg
Där håller jag med dig, såvida inte man är ute på krogen, då skall man ha en tyngre parfym :)
Med att sticka ut menar jag inte att den behöver vara stark! Utan unik :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Något som luktar trä,tobak,läder... Typ DG the one. De 6 sommarveckorna kör man något lätt med en svag citruston.
 
Topp