• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT Zipposamling!

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Zippo!

I slutet av 80-talet och början av 90 fick jag något infall att börja samla Zippotändare!?
Jag har aldrig rökt i hela mitt liv och endast några av dem har använts?! Är det någon har på
forumet som har kunskap om Zippotändare!? Tydligen så är Replicatändaren ovanlig eftersom det
var feltryck (1932 skall vara 1933) och är en kulttändare i denna värld! Alla tändare utom två har
originalförpackningen kvar (plast och kartong). Alla är original!

Här är lite bilder (ursäkta den dåliga bildkvaliteten):
tVJ0vlM.jpg


MvoMZDI.jpg


wz2FL57.jpg


hSJsqWj.jpg
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Coolt, har haft flera själv, min favorit var en likadan som andra bilden längst upp till höger (med graverade initialer). Tyvärr söp jag bokstavligen bort den i Thailand på 90-talet.
 

carlanton

Audemars
Har aldrig ägt en, helt enkelt för att jag inte röker. Dessutom är de ju extremt opraktiska med tanke på att bensinen dunstar rätt fort. Men någon dag ska jag ha denna, nördpoäng till den som vet var den kommer ifrån:

fuck-communism-lighter.jpg


Annars verkar riktiga vietnamzippos vara en kul grej att samla på:

Ba2PpUSIcAAdHCA.png
 

Tuff

Panerai
2-Faktor
Har själv en sån som i tredje bilden uppifrån! Riktigt nöjd med min, använder den dock inte så mycket längre...

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det är först under denna månaden jag började plocka fram tändarna. Några har stått i en hylla å andra har legat
nerpackade. Här är en annan variant!

bAIqwYv.jpg


nXawzXq.jpg
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Har aldrig ägt en, helt enkelt för att jag inte röker. Dessutom är de ju extremt opraktiska med tanke på att bensinen dunstar rätt fort. Men någon dag ska jag ha denna, nördpoäng till den som vet var den kommer ifrån:

fuck-communism-lighter.jpg


Annars verkar riktiga vietnamzippos vara en kul grej att samla på:

Ba2PpUSIcAAdHCA.png

Preacher! Och senare också Y the last man.

Bild på min enda Zippo, upplockad på loppis i Prags utkanter för tio år sen. Zodiacen låg och skräpade på skrivbordet och fick vara med.

IMG_0506.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Zippo!

I slutet av 80-talet och början av 90 fick jag något infall att börja samla Zippotändare!?
Jag har aldrig rökt i hela mitt liv och endast några av dem har använts?! Är det någon har på
forumet som har kunskap om Zippotändare!? Tydligen så är Replicatändaren ovanlig eftersom det
var feltryck (1932 skall vara 1933) och är en kulttändare i denna värld! Alla tändare utom två har
originalförpackningen kvar (plast och kartong). Alla är original!

Här är lite bilder (ursäkta den dåliga bildkvaliteten):
tVJ0vlM.jpg


MvoMZDI.jpg


wz2FL57.jpg


hSJsqWj.jpg

Skön samling! Grattis:)
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Så mycket 80-talet, tror inte jag hade någon själv men många andra.
Dom från vietnam var störtsköna.
/j
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Alltid velat ha en Zippo men aldrig blivit av att jag köpt någon. Kan säkert ha att göra med att jag inte röker och inte skulle ha så stor användning av en :)
 
Topp