• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OT

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Kan inte se vissa bilder på min surfplatta, det enda som syns är en blå fyrkant med ett frågetecken. Några tips?
 

TKVF

Panerai
Gissar att du inte har java eller flash installerat (vet inte vilket denna använder)! Vilken surfplatta använder du?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
wayne skrev:
daviden skrev:
wayne skrev:
Kan inte se vissa bilder på min surfplatta, det enda som syns är en blå fyrkant med ett frågetecken. Några tips?
Länka en tråd där du har problem med att se bilder.

så här ser det ut[img]http://i1077.photobucket.com/albums/w474/wayneswe/SC20130227-093122_zps813c577d.png[/img]
Märkligt - fungerar här.
De bilderna ligger på photobucket, det ser ut som om du har problem att nå den sidan? Vad är det för Wifi du sitter på, finns det begränsningar på ditt Wifi? Jobb-nät?

TKVF skrev:
Gissar att du inte har java eller flash installerat (vet inte vilket denna använder)! Vilken surfplatta använder du?
Flash används inte på någon av mina sidor. Någonsin.
Var säker på det. :)
Enda undantaget är för de som inte kör Youtube/Vimeo i HTML5-läge, då blir inbäddade filmer i flash.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ok.
Hm - det här måste jag gå till botten med.

Jag har testat lite överallt nu, på Wifi, på två olika mobilnät, två olika telefoner. Kan inte framkalla ditt fel.



Testa att tömma cachen i din mobiltelefons webbläsare.
 

Bilagor

  • bild 1.PNG
    bild 1.PNG
    96.3 KB · Visningar: 230
  • bild 2.PNG
    bild 2.PNG
    77 KB · Visningar: 230

Josef B

Bestraffaren
Skumt för mig med, vissa bilder syns andra inte. Det konstiga är att problemet uppstod nyligen, kanske för en vecka sedan. Kör med Samsung GII.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Josef B skrev:
Skumt för mig med, vissa bilder syns andra inte. Det konstiga är att problemet uppstod nyligen, kanske för en vecka sedan. Kör med Samsung GII.
Android alltså?

Weird, det är ju helt vanlig HTML-kod som genereras. Inga konstigheter alls.

Ingen lösning på Androidproblemet, men jag tipsar om att köra in Tapatalk...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Samma problem för mig, men bara på min macbook.

Får mig att tro att det är något som måste installeras, för jag har aldrig upplevt samma problem på min pc..
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
vaniljglass skrev:
Samma problem för mig, men bara på min macbook.

Får mig att tro att det är något som måste installeras, för jag har aldrig upplevt samma problem på min pc..
Vilka trådar är det som du har problem med?
Vilka trådar fungerar?

Hade behövt mer än ett exempel för att felsöka, försöka utesluta...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
daviden skrev:
vaniljglass skrev:
Samma problem för mig, men bara på min macbook.

Får mig att tro att det är något som måste installeras, för jag har aldrig upplevt samma problem på min pc..
Vilka trådar är det som du har problem med?
Vilka trådar fungerar?

Hade behövt mer än ett exempel för att felsöka, försöka utesluta...

Kan tyvärr inte svara på det än, har bara sett det någon gång här. Dock ett flertal gånger på rolexforum.com
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Kan ni som har problem rapportera i den här tråden allt eftersom ni upplever det? Länka till trådarna i fråga.
Ska självklart fixa det här ASAP. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag får IBLAND problem när jag ska se vissa bilder via tapatalk på min iphone. Jag har däremot inte sett någon logik i vilka bilder. Att uppdatera (F5 typ) verkar inte hjälpa. Jag tycker nya tapatalk buggar rätt rejält och bland annat lägger in bilder uppochner.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Har ibland samma syndrom, både på PC och Iphone via tapatalk.

Kör tapatalk2 och tycker att det buggar väldigt mycket när det är inlägg med flera bilder. Då kraschar det gärna men det gäller bara vissa inlägg och bilder.

Nån som vet varför?
 

Rber

Audemars
2-Faktor
@daviden
Pappis bild i "vad bär dina kollegor". Ser ut att vara en .png laddad direkt till forumet. Fungerar fint i gamla versionen Tapatalk på både luren och iPaden.

Samma fel för någon annan eller bara tillfällighet?



Edit: Fungerade nu..
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk 21362399055.060965.jpg
    ImageUploadedByTapatalk 21362399055.060965.jpg
    52 KB · Visningar: 50
Topp