• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Otrevliga Urmakare

vintervila

Breitling
Tänkte höra med er vad ni har för erfarenhet av Urmakare runt om i landet?

Själv ringde jag för ett par dagar sedan till en Urmakare som ingår i en större kedja, För att få prisuppgift på vad kortning av länk på min klocka skulle kosta. Jag blev då utfrågad vart jag hade köpt den och när jag berättade att jag köpt den från nätet (klockia) Där min klocka kostade 2000:- mindre, Vem hade inte gjort samma sak? Började Urmakaren att håna och skälla på mig och sa att klockia minsann gjort att dom går på knäna att vissa nu börjar ta in garantikorten mm för att korta länk och även att en Urmakare i Stockholm tar 1500?!?!? för det... Jag ringde då till ett annat företag också en kedja, Fick svaret 100:- Och inga problem.

Så... Någon som varit med om något liknande?
 

Apansson

Torpare
Rätt risigt att handla av gråhandlare om varan finns att få tag på hos svensk AD. Iofs larvigt beteende av AD att hålla på och bli så upprörd på dig också.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och hur kan människan säga att klockia är problemet. Klockia är knappast billigast.
För övrigt tror jag knappast 2000kr/klocka gör så stor skillnad. Värre då att det går att köpa en klocka för 10000kr mindre på nätet än i butik.
 

vintervila

Breitling
Av respekt så vill jag inte outa aktuell butik, Det jag är intresserad av är om ni varit med om något liknande, Vad är egentligen ett rimligt pris att betala för kortning av en länk och är det fler än jag som handlat från klockia?
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Av respekt så vill jag inte outa aktuell butik, Det jag är intresserad av är om ni varit med om något liknande, Vad är egentligen ett rimligt pris att betala för kortning av en länk och är det fler än jag som handlat från klockia?
MEN FÖR I HELVETE VAD JAG TRÖTT JAG ÄR PÅ MÄNNISKOR SOM INTE VILL OUTA EN KASS BUTIK!!! FAN!

Är du i Karlskrona kan du komma hem till mig så fixar jag det grattis åt dig.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Av respekt så vill jag inte outa aktuell butik, Det jag är intresserad av är om ni varit med om något liknande, Vad är egentligen ett rimligt pris att betala för kortning av en länk och är det fler än jag som handlat från klockia?
Av respekt?? Tycker du att han behandlade dig med respekt?

Tämligen meningslöst att starta sådana här trådar om man inte vill berätta vem det är som beter sig illa.
Det ligger väl i allas intresse att hyggliga urmakare/handlare gynnas, samtidigt som de handlare som beter sig illa outas, för att inte fler ska råka illa ut samtidigt som det ger dem chans till bot och bättring?
 

Kissie

Vår lille fastlagsbulle
Hur svårt kan det vara att säga vilken butik det är när de behandlat dig som skit :facepalm: Det är ju inte direkt så att de visat dig respekt :rage:
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Rätt risigt att handla av gråhandlare om varan finns att få tag på hos svensk AD. Iofs larvigt beteende av AD att hålla på och bli så upprörd på dig också.

Fast det beror väll helt på priset och vilken klocka man pratar om, kostar den + 15k ja då hade jag nog köpt hos ad men om skillnaden är 4k vs 2k eller 6k vs 4k är det en betydelsefull skillnad (om inget prut går få till)
 

Apansson

Torpare
Fast det beror väll helt på priset och vilken klocka man pratar om, kostar den + 15k ja då hade jag nog köpt hos ad men om skillnaden är 4k vs 2k eller 6k vs 4k är det en betydelsefull skillnad (om inget prut går få till)

Absolut. Jag är säkert lite skadad eftersom jag själv jobbar i detaljhandeln och det är uppriktigt frustrerande när skitbutiker/internethandlare dumpar priser. Tycker ändå man kan fråga om de kan något sånär matcha internetpriser. Sen är det ju värt det för upplevelsen att hämta ut något nytt över disk, det är jävla fint det.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Absolut. Jag är säkert lite skadad eftersom jag själv jobbar i detaljhandeln och det är uppriktigt frustrerande när skitbutiker/internethandlare dumpar priser. Tycker ändå man kan fråga om de kan något sånär matcha internetpriser. Sen är det ju värt det för upplevelsen att hämta ut något nytt över disk, det är jävla fint det.

Håller med dig i allt, en rolig upplevelse jag gärna betalar extra för men inte 1/2 av värdet etc. Men skiljer det 500-1000kr på 3/4k är väljer jag helt klart butiksköp. Är servicen bra ökar chansen, tror knappast TS går till ringde butik och köper en ny klocka där.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ett totalt idiotiskt beteende av urmakaren. Tror han verkligen att TS kommer börja handla till fullpris där nu?
Nej, istället för att tjäna 200-300kr för 5 minuters jobb (och kanske fler affärer) kommer han tjäna exakt 0kr för all framtid.

Generellt är det hål i huvudet att istället för att framhålla sina egna fördelar prata skit om andra handlare om man tänkt bedriva en framgångsrik verksamhet under längre tid.
 

Cryssarn

Rolex
Tycker det borde outas....stå och skrika om priser som en annan AD har för att sedan ge ett fantastiskt överpris för att korta länken.....jisses
 

Cryssarn

Rolex
Absolut. Jag är säkert lite skadad eftersom jag själv jobbar i detaljhandeln och det är uppriktigt frustrerande när skitbutiker/internethandlare dumpar priser. Tycker ändå man kan fråga om de kan något sånär matcha internetpriser. Sen är det ju värt det för upplevelsen att hämta ut något nytt över disk, det är jävla fint det.
Ja det var en riktigt fin känsla :)
tipsade en kollega att göra det istället för att köpa från nätet Fick ett fint tack-sms sen :)
 

paradis

Audemars
Det har hänt flera gånger ,att folk skriver negativa händelser med ang. klockköp/ råd mm,ock där urmakaren eller säljaren påståtts vara otrevliga,mm. När man senare frågar VEM är det, backar många !!!!!! Tråkigt att du inte säger,...............
 
Topp