• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

>>>>OTv Pressmeddelande <<<<<

John R

Panerai
Hej Klocksnackare!

OTv är nu mera en Public Watch Service kanal!
OTv kommer bedriva en oberoende journalistik och belysa forumvärlden
på nationell nivå vilket inkluderar Klocksnack.se samt TTT och Masterkillers blogg (;-))

I nästa avsnitt av OTv kommer en pedagogisk film att visas i kärlekens tecken!
Denna film kommer mentalt vara banbrytande samt en smula
chockerande, lite som Nyfiken Gul på sin tid!


Slut på pressmeddelandet!

/ John R
 

Obeedoobe

Friends of KS
Härligt John!
Ska bli intressant att se vad ni har hittat på för spännande. Söndagarna är numera vad lördagsgodiset var när man var liten. Gott att ni kör på!
Det är väl bara en tidsfråga innan ni får ett saftigt erbjudande från Baluba he he.

Mvh
 

P-A

Sir Spamalot
John R skrev:
I nästa avsnitt av OTv kommer en pedagogisk film att visas i kärlekens tecken!
Denna film kommer mentalt vara banbrytande samt en smula
chockerande, lite som Nyfiken Gul på sin tid!

Det ser man fram mot!

Här kommer ett förslag på manus:

@Joberman sitter på sängen i sitt pojkrum, han är endast iförd en oknäppt skjorta och underkläder. Han putsar och rengör sin klocka på armen med försiktighet och en viss ängslig blick.
Plötsligt så slits dörren upp och @Spencer66 rusar in i rummet iförd en dåligt stängd morgonrock.
-Vad håller du på med!? Frågar Spencer66
- ja ja ja..., Stammar Joberman.
- Är du man nog för att hålla på med det där?
- Jag..., Jober man drar sakta upp täcket över klockan och ser oroligt mot Spencer66.
Spencer66 tar några snabba kliva fram, drar bort täcket från Jobermans klockbeklädda handled och tar ett stadigt grepp om den och drar den närmare sin halvnakna kropp.
- Jag ska nog visa dig hur saker och ting ska göras här i huset. Säger Spencer66 och kryper sakta över joberman som försvinner bakom Spencer66´s morgonrock som nu är helt öppen. (Kameran tonar ut till helt svart)

Det är hallen utanför rummet där dörren är stängd.
@John R kommer gående iförd ett förkläde och en stekspade i ena handen, man kan ana att han precis har lagat mat. Precis när han går förbi Jobermans rum så stannar han till, sniffar i lufter och lägger sen örat mot dörren.
(Röster hörs svagt genom dörren)
- balans... minutvisare... åhhh... bezel... krona... ja, Kroona, jaa, KRONA, JAAA!!
Sen blir det tyst.
JohnR öppnar då dörren hastigt och skriker till samtidigt som att han tappar stekspaden och håller sig för ansiktet.

I rummet så ligger Spencer66 och röker cigarr samtidigt som Joberman ligger med skräck i ögonen med täcket upp till hakan och fullt med klockor utspritt över hela sängen... Spencer66 ligger och drar Joberman lite sakta i håret samtidigt som han ser förnöjt mot JohnR.
Joberman ser bedjande upp mot JohnR och säger med darrande röst.
- Snälla... rädda mig!

The end!
 

Obeedoobe

Friends of KS
Om man stannar upp i texten för att sakta sluta ögonen så är man där... Ja man är där! :shock:
Sittandes på en stol i hörnet av det så oskyldigt möblerade pojkrumet. Förstelnad och helt oförmögen till att ingripa.
Cigarröken svider i ögonen och det ända man hör är klocktermer som dunkar in i huvudet....

Otäckt målande manus P-A! :D

Mvh
 

P-A

Sir Spamalot
:)

Det är bara här som jag kan ventilerna mina reflektioner av livet :)
tack @daviden och @denke! Och alla andra som jobbar med detta med såklart!
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: >>>>OTv Pressmeddelande <<<<<

JohnR, jag är ganska säker på att den filmen skulle bli en storsäljare. Iaf i vissa kretsar :)

skickat med telefonen.
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Gött P-A! Du har inte funderat på att casta till rollen som spence eller jober?

Och ett tips, håll dessa fantasier inom detta forum. Humor funka inte lika bra på andra forum...
 

P-A

Sir Spamalot
Re: Sv: >>>>OTv Pressmeddelande <<<<<

JohnR. Låter fint! :)

Jaganata. Absolut. Allt för konsten du vet!
Jag förstod det med. Riktigt tråkigt dock. Men diktaturer brukar sällan hålla i längden ;)

skickat med telefonen.
 

John R

Panerai
Re: Sv: >>>>OTv Pressmeddelande <<<<<

P-A skrev:
Vart är senaste avsnittet? :)

skickat med telefonen.

Vimeo appen kraschar hela tiden så jag får ta det via
datorn. Har fixat nytt bredband 200mb ändå tar det sjukt lång tid!

Om det funkar så kommer det på morgonen!

Sorry!

/ John R
 
Topp