• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oväntade träffar med andra som har ett klockintresse

1965ek

Diamant
2-Faktor
Ibland blir det negativa överraskningar, ibland positiva.
Har vid ett antal tillfällen träffat andra okända personer med intressanta klockor och försiktigt försökt mig på en konversation som sedan bara visat att personen ifråga inte har en aning om vad han eller hon har på armen.

Idag på flyget från Neapel till Amsterdam skedde det omvända. Jag sov redan innan vi lyfte men efter någon timme började jag tala lite med stolsgrannen som var från New York men nu bodde i Amsterdam. Han ställde någon fråga om min Aqualand och jag fick tillfälle att prova hans Apple ultra. Jag sa att jag alltid dragit mig för att skaffa en smart klocka med anledningen att jag är rädd att fastna och tappa mitt sedan barnsben livslånga intresse för klockor. Visade ett axplock av de klockor jag själv äger eller har ägt.
Då exploderade konversationen!!! Det visade sig att han ägde massor av klockor och var lika stolt över att visa allt mellan swatch och de heliga tre.
Det är nog den första flygresa jag önskar tog längre tid. Det visade sig också att han var god vän med fler av de kända videologgarna på youtube.
Är nu i kontakt med honom via whatsapp och gissar att vi på något sätt har kontakt igen.

Någon annan som upplevt ett positivt och oväntat möte med andra klockintresserade? Om liknande tråd redan finns så får admin radera och hänvisa.

Bilder är roliga och de nedan tog jag mot hans egen iPad på ett litet axplock av hans egen samling.

IMG_5546.jpeg
IMG_5547.jpeg
IMG_5548.jpeg
IMG_5549.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp