• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes OVANLIG BLÅ SUBMARINER

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

SESC

Omega
Pris
0
Returpolicy
.
Bilder Skickat
  1. Ja
Här säljs en fantastisk Rolex Submariner 16610 från 1993 med blå tavla och bezel, original såklart.
Service är gjort runt 2009 enligt urmakare Bjerke (Rolex ÅF i Oslo) dock inga papper som styrker detta, men ett urverk som ticker på finfint! :)

Den kommer i fullset med Box, Tags, Kalender och Certifikat.

Jag vill ha 39.900,- för denna.

Byter endast mot Nyare modeller av t.ex. Rolex, iwc, AP.
dvs inte breitling :)

image_zps51c9dce5.jpg


image_zps3c405cdb.jpg


IMG_7554_zps3122ef71.jpg


IMG_7790_zps122f3be9.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Här säljs en fantastisk Rolex Submariner 16610 med blå tavla och bezel, original såklart.
Service är gjort runt 2009 enligt urmakare Bjerke (Rolex ÅF i Oslo) dock inga papper som styrker detta, men ett urverk som ticker på finfint! :)

Den kommer i fullset med Box, Tags, Kalender och Certifikat.

Jag vill ha 39.900,- för denna.

Byter endast mot Nyare modeller av t.ex. Rolex, iwc, AP.
dvs inte breitling :)

image_zps51c9dce5.jpg


image_zps3c405cdb.jpg


IMG_7554_zps3122ef71.jpg


IMG_7790_zps122f3be9.jpg

Ser jag fel eller är det ståltavla i blått och bezel?
 

SESC

Omega
Det är väl en stålsub (16610) med tavla och vridningsinlägg från en 16613? Vilket inte kan beskrivas som original... om det inte är en one of a kind special grej och isf tar jag den
tavla och ring är från original rolex klockor, så antog att ja skulle skriva original eftersom att dom inte är fake, dvs.

annars my bad,
 

morrism

Audemars
Gå in med den till en Rolex AD och låt de återställa den till orginal. Sen kan du lägga ut annons, tycker detta är en skändning...
 

SESC

Omega
Gå in med den till en Rolex AD och låt de återställa den till orginal. Sen kan du lägga ut annons, tycker detta är en skändning...

jag förstår dig,

kollade igenom mailkonversationen med mannen jag köpte klockan av för en god stund sedan,
som har många andra klockor till salu, en känd privat rolexförhandlare, en quote.

"klockan var en av få som blev beställt med double blue från urmakare bjerke, oslo i 1993"

är detta att helt utesluta menar du?
 

morrism

Audemars
jag förstår dig,

kollade igenom mailkonversationen med mannen jag köpte klockan av för en god stund sedan,
som har många andra klockor till salu, en känd privat rolexförhandlare, en quote.

"klockan var en av få som blev beställt med double blue från urmakare bjerke, oslo i 1993"

är detta att helt utesluta menar du?

Ja, det finns en legend om en sub som såldes till Asien på 70-talet hade blå vridringsinlägg, detta är inte bekräftat, men jag skulle bli extremt förvånad om det satt en sån på din. Inlägget är inte tillverkat av Rolex och tavlan är från en annan modell, så länge din klocka ser ut som den gör kommer den vara väldigt svårsåld för klockentusiaster iallafall, möjligt att du kan få iväg den på blocket till någon som inte bryr sig... Jag tycker som sagt att du borde gå in och restaurera den, tavla och inlägg är inte jättedyrt..
 

DrDre

Patek
jag förstår dig,

kollade igenom mailkonversationen med mannen jag köpte klockan av för en god stund sedan,
som har många andra klockor till salu, en känd privat rolexförhandlare, en quote.

"klockan var en av få som blev beställt med double blue från urmakare bjerke, oslo i 1993"

är detta att helt utesluta menar du?

Personligen har jag inget emot klockan. Det är väl inte värre att modifiera en Rolex än något annat. Och det är ju rätt snyggt. Men den såg inte ut så när den lämnade fabriken och det vridringsinlägget finns inte i Rolex original.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kan också vara så att säljaren i detta fall handalt den i god tro om att det är en original 16610? Alt. så vet han att det är en annan tavla och bezel och tror att delarna är original och därefter benämner det som original?

Med hjälpen här från KS kanske han får det rätt till slut :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Kan också vara så att säljaren i detta fall handalt den i god tro om att det är en original 16610? Alt. så vet han att det är en annan tavla och bezel och tror att delarna är original och därefter benämner det som original?

Med hjälpen här från KS kanske han får det rätt till slut :)

Knalla in till närmaste Rolex-ad så kan man nog få den återställd till original för runt 5tkr tror jag
 

SESC

Omega
Ja, det finns en legend om en sub som såldes till Asien på 70-talet hade blå vridringsinlägg, detta är inte bekräftat, men jag skulle bli extremt förvånad om det satt en sån på din. Inlägget är inte tillverkat av Rolex och tavlan är från en annan modell, så länge din klocka ser ut som den gör kommer den vara väldigt svårsåld för klockentusiaster iallafall, möjligt att du kan få iväg den på blocket till någon som inte bryr sig... Jag tycker som sagt att du borde gå in och restaurera den, tavla och inlägg är inte jättedyrt..

Tro mig, Imorgon åker den in, jag handla den på blocket i god tro att detta var nått lite speciellt och betalade även där efter, jag gillar klockor absolut, men fördjuper mig inte speciellt mkt.

Har ju på mailkonversation att den är beställt så här från AD, och om AD menar att den inte är det, vad säger Blocket (den är köpt på Finn.no som är norges svar på blocket) regler om att man sålt något som original besätllt från AD fast det inte är det, har man rätt att få pengar tillbaka från säljaren?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tro mig, Imorgon åker den in, jag handla den på blocket i god tro att detta var nått lite speciellt och betalade även där efter, jag gillar klockor absolut, men fördjuper mig inte speciellt mkt.

Har ju på mailkonversation att den är beställt så här från AD, och om AD menar att den inte är det, vad säger Blocket (den är köpt på Finn.no som är norges svar på blocket) regler om att man sålt något som original besätllt från AD fast det inte är det, har man rätt att få pengar tillbaka från säljaren?


Om det är en AD som sålt denna som om att den vore original är det en AD som kanske inte vill få ut sitt namn, så i deras skor skulle jag se till att ta tillbaka klockan fort.

Var det längesedan du köpte den?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp