• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanliga märken vi faktiskt gillar

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Som ett litet komplement till tråden om klockor vi inte gillar tänkte jag se vilka outsiders ni har som favvisar. Ni vet dom här lite mer udda fåglarna, dvs inte Rolex, AP mfl. utan snarare typ Baume & Mercier, Tutima mfl.

Utan att ha örnkoll på alla märkenas historik etc kan jag lista ett gäng som jag åtminstone gillar design på:

Eberhard Co
B & M
Anonimo
Chronoswiss
Hanhart
 

Camo00

Patek
Piaget - hantverket och urverken!! Inte designen direkt...
Bernhardt - sjukt prisvärt micromärke
Yema - Hur kan man inte gilla franska dykare? :)
 

JayJay

Rolex
Nomos - har en katalog hemma som jag tar fram och dreglar lite i typ en ggn/vecka. Förr eller senare ska jag ha en.
Gillar även Glashutte Original... Om dem nu är tillräckligt små för att räknas här. Är dem det så är naturligtvis även GS en sådan.

OM Sinn räknas ska även dessa med på min lista. Högst upp faktiskt.
 

Johan M

Cartier
Hamilton.
CWC (endast G10).
Glycine (endast vissa modeller av Airman).
Frederique Constant. (Slimline i stål!)
Ball. (De lite äldre.)
Tärnan, Örnen, Svalan och liknande.
 

DrDre

Patek
Tutimas kronograf i olika varianter (med Lemania 5100 som bas) som Tyska flygvapnet och säkerhetsstyrkor (och kanske några fler?) använder är riktigt fin. Härligt tysk funktionell design.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
ALS är riktigt fina, hoppas bara man kan bära en någon dag!

Lange-Saxonia-Dual-Time-watch-1-587x1024.jpg



A.-Lange-S%C3%B6hne-Saxonia-Thin-version-0.jpg


ac_detail_lg.jpg


lange_5_lg.jpg
 
Topp