• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ovanligt fickur? Har ni sett nåt liknande?

En bekant kom in på jobbet och ville visa detta.
Han kom in och sade att han ville visa ett fickur, eftersom han visste att jag gillade klockor,
Fickur är inte min starka sida, men det här var en mycket ovanlig klocka, eller hur?
Nån som vet mer?
image.jpg
 

_jonte

Patek
Jäkla synd att den saknar delar, hade vart kul annars... Antar att det ska vara jumping hours i mitten, och sen en tavla på det och en visare för minuter?
 

rogart-63

Patek
Cool klocka .Fungerar den ? En rengoring skulle inte skada ? Får vi se baksidan oxå .Och vad det är för märke på den .
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
En bekant kom in på jobbet och ville visa detta.
Han kom in och sade att han ville visa ett fickur, eftersom han visste att jag gillade klockor,
Fickur är inte min starka sida, men det här var en mycket ovanlig klocka, eller hur?
Nån som vet mer?
image.jpg

För helvete ! Ska han sälja de så vill jag va först i kön!
Även ifall jag inte ens förstår hur man läser av tiden [emoji109][emoji12]
Maxat fickur !
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En bekant kom in på jobbet och ville visa detta.
Han kom in och sade att han ville visa ett fickur, eftersom han visste att jag gillade klockor,
Fickur är inte min starka sida, men det här var en mycket ovanlig klocka, eller hur?
Nån som vet mer?
image.jpg
Stört kool! Jag köper och konverterar till armbandsur...

Ser inte ut som något saknas tycker jag? Verkar vara det Audemars Piguet kallar star wheel. Kl 6 (på vanliga ur) sitter det nog en pigg som slår till ett av hjulen med timmplattorna så rätt timme rör sig mot minutskalan i ovankant.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Stört kool! Jag köper och konverterar till armbandsur...

Ser inte ut som något saknas tycker jag? Verkar vara det Audemars Piguet kallar star wheel. Kl 6 (på vanliga ur) sitter det nog en pigg som slår till ett av hjulen med timmplattorna så rätt timme rör sig mot minutskalan i ovankant.

Tror den är närmare eller över 6cm i diameter, jämfört apple musen som ligger bakom ;)
 

_jonte

Patek
Stört kool! Jag köper och konverterar till armbandsur...

Ser inte ut som något saknas tycker jag? Verkar vara det Audemars Piguet kallar star wheel. Kl 6 (på vanliga ur) sitter det nog en pigg som slår till ett av hjulen med timmplattorna så rätt timme rör sig mot minutskalan i ovankant.
Observant, verkar troligt.
 
Topp