• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

OWG-klocka

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Pga anledning som heter 5513 sitter jag och funderar på om jag är på väg att bli en OWG (one watch guy).
Gud förbjude... :happyhappy:

Vilken klocka
-fick dig att bli

-höll på att göra dig till

-skulle kunna göra dig till

en OWG?

/Jacob
 

Mattan

Panerai
En sub 6538 eller 5508 trycktestad så den klarar bad, då behöver jag inget mer....kanske en PN daytona då men:rolleyes:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha... Har testat med en Snowflake, men inte lyckats. Jag tyckte det blev tråkigt, innan jag ens hann dit ;) Nuförtiden, passar jag mig jäkligt noga för mångsidiga modeller såsom DJ 36 mm, Explorer 1 , AT skyfall etc. Ska dock erkänna att OWG fortfarande lockar :confused:
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Jag skulle aldrig bara kunna ha en klocka.

Är alltid i stort behov av något som tål lite stryk.

Men just nu bär jag enbart min 1680 röd, och det har jag gjort hela sommaren.
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Viftade någon en 5513 med målade index framför mig så skulle jag fundera på det.
 

Sond

Patek
Inget annat en ekonomi skulle få mig att bli OWG. Skulle jag bara äga en klocka skulle det nog bli en lite äldre Sub med datum. Eller vänta, utan datum, eller vänta nu... En...
 
  • Like
Reactions: SFS

easy rider

Brüno
2-Faktor
Den här, dock inte aktuellt i nuläget då den har några kompisar.

KoE8eHM.jpg
 

JayJay

Rolex
Hmmm... finns några modeller som jag tror skulle nöja mig med som enda klocka. IWC Ingenieur 3239 är en av dessa. Aktar mig därför noga för att ens överväga köp av den. För tillfället VILL jag nämligen inte ha bara en klocka.
 

Mangusta

Cartier
Oj, svår fråga för det är ju så trevligt att byta beroende på humör och kläder osv. Har ingen drömklocka men jag vet att den skulle behöva tåla lite misshandel och att duscha/simma med mig. Skulle garanterat vara en Breitling eller Rolex dock. Mest troligt iaf. Svåra val det här... :D
 

Apansson

Torpare
Omen har ju rätt goda möjligheter att vara OWG nu, även om han inte alls faller in under den kategorin. En DD i platina, stealthy, stryktålig, extremt jävla dressig. Den har allt, och den fungerar till allt.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Pga anledning som heter 5513 sitter jag och funderar på om jag är på väg att bli en OWG (one watch guy).
Gud förbjude... :happyhappy:

Vilken klocka
-fick dig att bli

-höll på att göra dig till

-skulle kunna göra dig till

en OWG?

/Jacob
Frågan är dessvärre felställd. Det är inte en särskild klocka som gör någon till en OWG, utan en särskild form av personlighetsstörning. Lider du inte av den så är det ingen risk att du till slut sitter där med en ynka klocka.
 

Hugii

Audemars
Kan inte ni alla bli OWG... ut med allt vad ni har på KS så kan jag fynda til riktigt bra priser. Jag har inget behov av att vara OWG, gillar att byta klockor och när ekonomin inte tillåter så kan man köpa nåt billigare eller byta band på de befintliga :)
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Frågan är dessvärre felställd. Det är inte en särskild klocka som gör någon till en OWG, utan en särskild form av personlighetsstörning. Lider du inte av den så är det ingen risk att du till slut sitter där med en ynka klocka.
Haha! Korrekt. Jag har kommit till insikt sen inlägget formulerades.
 

Johe

Omega
WG DayDate för mig. Men flera av de klockor jag har är ju befästa med sentimentala känslor då jag köpt dem för att fira olika saker så jag har svårt att göra mig av med dem. Annars hade jag nog varit OWG med en WG DD redan nu.
 

Norra

Panerai
Bumpar denna tråd, för intressant för att den ska försvinna efter bara ett par posts.... Jag säger JLC Reverso - den första (?) sportklockan, dock pga design samt att den ej är vattentät så bärs den enbart som en dressare av folk idag.. men jag funderar på att bli OWG och då är JLC Reverso Grande Taille en kandidat.
 
Topp