• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oyster länk till Submariner C.

Stoikern

Basic
2-Faktor
Hej allesamman!

Jag har fastnat för en idé om att sätta på en vanlig stål oyster länk på min Sub C 116613 LB.
Tar gärna emot åsikter! Snyggt/fult?

Någon som vet vad en sådan länk kostar? Försökte för övrigt hitta en bild på Google på en Sunburst med stållänk men lyckades tyvärr inte. Om någon här kunde trolla fram en bild vore det väldigt uppskattat!

Bilagor

• IMG_20190409_211035.jpg
    IMG_20190409_211035.jpg
    112.7 KB · Visningar: 3
Hej allesamman!

Jag har fastnat för en idé om att sätta på en vanlig stål oyster länk på min Sub C 116613 LB.
Tar gärna emot åsikter! Snyggt/fult?

Någon som vet vad en sådan länk kostar? Försökte för övrigt hitta en bild på Google på en Sunburst med stållänk men lyckades tyvärr inte. Om någon här kunde trolla fram en bild vore det väldigt uppskattat!

Det är nog inte helt gratis. Men framförallt tror jag inte Rolex är särskilt sugna på att sälja en till dig. De har börjat larva sig de senaste åren. Är säker på att någon med erfarenhet snart kommer upplysa dig mer om det.

Lycka till!

Tack för bilderna och snabba svar!
Jag tycker det ser väldigt trevligt ut med stållänk.

Det var ju tråkigt att Rolex inte är villiga att sälja en länk. Låter väldigt märkligt måste jag säga. Den som är mer insatt får gärna dela med sig av sin kunskap på området.

I värsta fall får man köpa en Sub C svart eller hulk och byta länkarna. :woot:

Kolla på eBay eller hör med någon handlare :) har du tur har någon en över till inte ett allt för högt premium

Tillbaka
Topp