• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Henken

Omega
2-Faktor
Fredagskänslan☀️😎
F0F7AD15-1153-46BB-8624-6F7816F83638.jpeg
 

Rulle

Audemars
Någon som vet om det är samma lås på 116000 som på 126000?

alltså samma mått och allt även på infästningen?
 

Svesse

Breitling
Det verkar finnas ett gäng riktigt fina 126000: or här i tråden. Vill ni dela med er av era erfarenheter gällande väntetid (och över huvud taget möjligheten) att köpa en 126000 direkt från AD? Helt klart den perfekta examenspresenten till mig själv! (Ursäktar på förhand lite slarvig läsning av tråden om det redan diskuterats)
 
Senast ändrad:

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Det verkar finnas ett gäng riktigt fina 126000: or här i tråden. Vill ni dela med er av era erfarenheter gällande väntetid (och över huvud taget möjligheten) att köpa en 126000 direkt från AD? Helt klart den perfekta examenspresenten till mig själv! (Ursäktar på förhand lite slarvig läsning av tråden om det redan diskuterats)
Jag fick vänta i 5 månader på min blåa OP.
Dock verkar det variera en del beroende av färgen på urtavlan bla.
Ex så ställde jag mig även i kö på en gul som är mer efterfrågad och den har jag ej hört något mer om efter snart 8 månader.
 

Klocknovis

Panerai
2-Faktor
Det verkar finnas ett gäng riktigt fina 126000: or här i tråden. Vill ni dela med er av era erfarenheter gällande väntetid (och över huvud taget möjligheten) att köpa en 126000 direkt från AD? Helt klart den perfekta examenspresenten till mig själv! (Ursäktar på förhand lite slarvig läsning av tråden om det redan diskuterats)
De vanliga/enkla färgerna tror jag är möjliga att få tag på, typ svart/blå, vet dock inte hur länge du får vänta. Turkos läste jag idag på Instagram att den är svårare än en Daytona att få tag på. Vissa av färgerna tillverkas det dessutom mycket färre av (gul & turkos åtminstone), lägg därtill på att det är stor efterfrågan så får man nog vänta ett tag, om listorna ens är öppna, tyvärr.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
De vanliga/enkla färgerna tror jag är möjliga att få tag på, typ svart/blå, vet dock inte hur länge du får vänta. Turkos läste jag idag på Instagram att den är svårare än en Daytona att få tag på. Vissa av färgerna tillverkas det dessutom mycket färre av (gul & turkos åtminstone), lägg därtill på att det är stor efterfrågan så får man nog vänta ett tag, om listorna ens är öppna, tyvärr.
Svårare än en Daytona. What...
Nu har helvetet frusit till is 🥶
 

Svesse

Breitling
Jag fick vänta i 5 månader på min blåa OP.
Dock verkar det variera en del beroende av färgen på urtavlan bla.
Ex så ställde jag mig även i kö på en gul som är mer efterfrågad och den har jag ej hört något mer om efter snart 8 månader.
Tack för svar, då kanske det är dags att skriva upp sig på lista då! Har även läst att vissa ADs vill ha ett delbelopp i deposition för att man ska få skriva upp sig, men det kanske bara gäller lite "värre" modeller?
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Tack för bra svar! Är personligen mest intresserad av OP 36 i bright black (vilket verkar vara till min fördel i så fall :cool:).
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Tack för svar, då kanske det är dags att skriva upp sig på lista då! Har även läst att vissa ADs vill ha ett delbelopp i deposition för att man ska få skriva upp sig, men det kanske bara gäller lite "värre" modeller?
Kan ej svara på övriga modeller men har aldrig behövt lägga någon deposition för dessa åtminstone. Finns säkert någon här i tråden som har bättre koll på sådant.
 

Rulle

Audemars
jag tycker att man hellre borde ställa sig i kön för en svart än att betala överpris för en begagnad!

en svart op borde inte vara all för lång väntetid på och då sparar man 7750 kr:)

@EmilSvensson
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
jag tycker att man hellre borde ställa sig i kön för en svart än att betala överpris för en begagnad!

en svart op borde inte vara all för lång väntetid på och då sparar man 7750 kr:)

@EmilSvensson
Ja har man tålamod att vänta så är det ju tveklöst den bästa dealen.
Personligen kan jag tycka att väntetiden emellanåt kan kännas lite väl lång.
Men är man lite otålig och inte orkar vänta så kan ett köp här på KS vara ett alternativ.
Även om det kostar en slant extra.
 

Sovdoktor

Omega
2-Faktor
Frågade min AD i veckan hur det ser ut, har stått på listan ett halvår, han svarade att det inte alls går att säga, de har inte fått alls lika många OP som de räknade med i år så det är bara att vänta…
 

Svesse

Breitling
Frågade min AD i veckan hur det ser ut, har stått på listan ett halvår, han svarade att det inte alls går att säga, de har inte fått alls lika många OP som de räknade med i år så det är bara att vänta…
Håller tummarna för att din väntan inte blir allt för lång bara! Hos vilken AD och vilken färg är du inne på?
 
Topp