• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

JDQ

Panerai
2-Faktor
EF0F0961-2615-4509-BBAB-AE4070B56809.jpeg
 

Kloker

Cartier
Är det någon som har koll på ”versionshistoriken” på OP 34mm? Den här klockan listas som årsmodell 2011 men den har vit tavla utan 369. Stämmer det verkligen?

 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som har koll på ”versionshistoriken” på OP 34mm? Den här klockan listas som årsmodell 2011 men den har vit tavla utan 369. Stämmer det verkligen?

Den stora frågan är snarare hur de vet att den är från 2011 utan certifikatet.

Klockan ser nästan blästrad ut.
 

David71

Rolex
2-Faktor
Är det någon som har koll på ”versionshistoriken” på OP 34mm? Den här klockan listas som årsmodell 2011 men den har vit tavla utan 369. Stämmer det verkligen?

Svarta och vita tavlorna släpptes 2018.
 

Axid

Omega
Hej! Köpte igår en grön OP 36. Riktigt nöjd med klockan! Har bara en utmaning, lyckas inte justera microspännet på länken. Trodde det skulle vara samma funktion som en modern sub exempelvis men denna verkar inte vara lika enkel... Supertacksam för lite input för hur jag reglerar spännet :)
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej! Köpte igår en grön OP 36. Riktigt nöjd med klockan! Har bara en utmaning, lyckas inte justera microspännet på länken. Trodde det skulle vara samma funktion som en modern sub exempelvis men denna verkar inte vara lika enkel... Supertacksam för lite input för hur jag reglerar spännet :)
Är det micro länken du menar?
 

Patriik

Omega
2-Faktor
Hej! Köpte igår en grön OP 36. Riktigt nöjd med klockan! Har bara en utmaning, lyckas inte justera microspännet på länken. Trodde det skulle vara samma funktion som en modern sub exempelvis men denna verkar inte vara lika enkel... Supertacksam för lite input för hur jag reglerar spännet :)
Får man fråga vad du gav?
 

phille87

Cartier
Skulle vara kul att höra om någon nyligen hämtat ut sin OP och när det började köas och när den plockades ut?

Jag har väntat nu 8 mån på en silvrig 124300 och fick då besked 10 mån. Undrar om det kan börja närma sig nu eller om det bara är att glömma? (Har erfarenhet av att de brukar leverera långt tidigare än prognosen)
 
Topp