• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oyster Perpetual tråden

Rulle

Audemars
Intressant att det gick att köpa i Köpenhamn men i Sverige är det exhibition only. Bara för folk att åka ner, dricka pilsner och shoppa :D
blir ju nog till ett lite högre pris

fanns även en exhibition only batman på watches of switzerland eller vad det nu heter

helt inplastad och som tickade på rätt bra för att vara en dummy....

dom hade även en ny spännande grej om att man ej fick fotografera där inne i deras lilla hörn på illums varuhus

sen stod där en skylt att man ej fick ha solbrillor,keps eller lyssna på musik i hörlurar om man ville pröva omegas klockor!!!!!!!!:hilarious:
 

Rulle

Audemars
Låter ju inte sannolikt, frågade du?
var stora skyltar om att man ej fick fotografera inne i butiken!

sen var där en ännu sjukare skylt med keps,aolglasögon och hörlurs förbud inne i onega delen av butiken...


konstigaste jag varit med om

vakten nästan jagade bort två killar som försökte fotografera deras inplastade batman dom hade i montern
 

murran

Breitling
Skulle vara kul att höra om någon nyligen hämtat ut sin OP och när det började köas och när den plockades ut?

Jag har väntat nu 8 mån på en silvrig 124300 och fick då besked 10 mån. Undrar om det kan börja närma sig nu eller om det bara är att glömma? (Har erfarenhet av att de brukar leverera långt tidigare än prognosen)
Jag måste ha världens tur. Jag skrev upp mig för cirka 2-3 veckor sedan på en 36mm och fick besked häromdagen att jag kunde hämta ut den. Jag har dock historik hos AD:n och bra kontakt med säljarna.
 

phille87

Cartier
Jag måste ha världens tur. Jag skrev upp mig för cirka 2-3 veckor sedan på en 36mm och fick besked häromdagen att jag kunde hämta ut den. Jag har dock historik hos AD:n och bra kontakt med säljarna.
Grattis! Upp med bilder här :) Jag har också historik men hur mycket är tillräckligt? Sedan har jag fått för mig att 41 mm är mer eftertraktad men kan ha fel.
 
Jag måste ha världens tur. Jag skrev upp mig för cirka 2-3 veckor sedan på en 36mm och fick besked häromdagen att jag kunde hämta ut den. Jag har dock historik hos AD:n och bra kontakt med säljarna.
Grattis 😎 Vilken färg?
Jag fick nyss höra att det skulle ta ytterligare 8 månader för att få en svart 36 mm (redan väntat 7 månader)
 

murran

Breitling
blev en blå! Jag har även fått erbjudande om DJ på stållänk och slät bezel (inte lika eftertraktad) kanske när jag väl kommit till AD:n. Men handlar väl om tur också.. Här kommer 1 bild upp! Jag velade mellan blå och svart, men med den blåa urtavlan så händer det lite mer.. :)
Grattis! Upp med bilder här :) Jag har också historik men hur mycket är tillräckligt? Sedan har jag fått för mig att 41 mm är mer eftertraktad men kan ha fel.

Grattis 😎 Vilken färg?
Jag fick nyss höra att det skulle ta ytterligare 8 månader för att få en svart 36 mm (redan väntat 7 månader)

2005C9A2-B14E-489E-9765-30591FDF4F2A.jpeg
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Visst är det så att man inte får byta tavla på en Rolex som är yngre än fem år nu för tiden? Är väl den nya policyn vill jag minnas. Tror jag är mer sugen på en OP med silvertavla än min svarta 😂 Eller så är det bara något jag tror pga rastlöshet..
 

th0m

Cartier
2-Faktor
Visst är det så att man inte får byta tavla på en Rolex som är yngre än fem år nu för tiden? Är väl den nya policyn vill jag minnas. Tror jag är mer sugen på en OP med silvertavla än min svarta 😂 Eller så är det bara något jag tror pga rastlöshet..
Yes, det är nya direktivet från Rolex. Inga tavelbyten under garantitid.
 
Hej tråden!
Det har blivit dags att sälja min 126000 med svart tavla, annons kommer upp i morgon.
Jag tänkte att ni i tråden skulle få första tjing så skicka ett pm till mig om ni är sugna.
 

dogeofsweden

Breitling
Är det endast exchange mot samma färg på de mer roliga färgerna? Du får ju inte byta grön mot gul eller tex turkos och kommer inte få göra det, oavsett 5 år eller inte.
Mycket intressant fråga. Hur Rolex hanterar detta kommer vara väldigt avslöjande för var sympatierna ligger: kunderna eller gråhandlarna. Såtillvida det inte löst sig självt vid det laget genom en recession/cryptobro-implosion.
 

murran

Breitling
Nu är den hos mig!! Bytte in BB36 som jag tidigare köpt hos samma AD för cirka 6 mån sedan. Var inte direkt en vinstaffär för mig.. Säljaren nämnde att ibland får man sin klocka ”snabbare” om man har något intressant i inbyte, om det stämmer vet jag inte. Men kände nästan att det var ödet att köpa denna, med tanke på den korta väntetiden. Ångrar ingenting 😍
 

Bilagor

  • 0BA27C8E-8822-46C3-BE10-080D71302A9A.png
    0BA27C8E-8822-46C3-BE10-080D71302A9A.png
    623 KB · Visningar: 39

wayne007

Omega
2-Faktor
Nu är den hos mig!! Bytte in BB36 som jag tidigare köpt hos samma AD för cirka 6 mån sedan. Var inte direkt en vinstaffär för mig.. Säljaren nämnde att ibland får man sin klocka ”snabbare” om man har något intressant i inbyte, om det stämmer vet jag inte. Men kände nästan att det var ödet att köpa denna, med tanke på den korta väntetiden. Ångrar ingenting 😍
Äh! Du får se det som en avgift som att hamna på listan 😂😅

Själv fick man inte ens hamna på listan så funderar nästan på att köpa något som fanns i lagret och sedan fråga om man kan få hamna på listan efteråt 😂😅
 
Topp