• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oysterlänk 7836 endbitar?

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Är endbitarna på denna 7836 länk ok? Sitter på en DJ. Har inte sett denna konstruktion tidigare. Pinsen är fixerade i endbiten, vilket iofs är väldigt smidigt. Har tänk sälja länken och vill veta att allt är ok.

image.jpg
image.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Har haft något liknande förut, men kommer inte ihåg reffen på ändlänkarna. Tror nog inte det är några konstigheter, har sett det på Rolex9315 med 380 ändlänkar också.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Du menar röret, inne i ändlänken, genom vilket stiftet går? Röret som också är format av samma bit som mittersta länken? Japp, helt i ordning.
A

Har haft något liknande förut, men kommer inte ihåg reffen på ändlänkarna. Tror nog inte det är några konstigheter, har sett det på Rolex9315 med 380 ändlänkar också.

Precis! Tack för supersnabb respons. Det ser bökigt ut att byta endlinks, om man skulle vilja ha länken på en Sub t ex.

Vad är värdet på en sån här länk? Den är ganska stretchad. Över 4000 kr borde väl vara rimligt ändå?
 

_jonte

Patek
Ändlänkarna (och länken) är egentligen till Tudor Monte Carlo och Tudor Jumbo. Ändlänkarna är lite större än 280/380 och passar dessa klockor väl. Har kört en sån på en 1675 ett tag och det gick fint det med.
Pris minst 4500 skulle jag säga.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ändlänkarna (och länken) är egentligen till Tudor Monte Carlo och Tudor Jumbo. Ändlänkarna är lite större än 280/380 och passar dessa klockor väl. Har kört en sån på en 1675 ett tag och det gick fint det med.
Pris minst 4500 skulle jag säga.
Ok, tack! Har för mig att du hade en köpesannons på 7836? Eller var det bytes mot 78360? Har du kvar 78360?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Varför sälja? Blir ju skitfint på din DJ! Spar den, du vet aldrig vad som händer i framtiden:)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Varför sälja? Blir ju skitfint på din DJ! Spar den, du vet aldrig vad som händer i framtiden:)
Tja! Har turen att ha två 7836. Tänker mig att det räcker med en DJ i taget (har ju två, liksom du) på Oyster och Tudorsubben vill jag ha på skinn. Tanken är att komplettera med en 78360 och ett jubilee.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tja! Har turen att ha två 7836. Tänker mig att det räcker med en DJ i taget (har ju två, liksom du) på Oyster och Tudorsubben vill jag ha på skinn. Tanken är att komplettera med en 78360 och ett jubilee.
Vi kanske kan byta? Jag har jubilee från 67 och behöver (vill ha..) ett till oyster.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har nu både ett 7836 och ett 78360 över. Kan tänka mig sälja eller byta. Söker 7836/jubilee med endlinks som passar DJ 1603. PMa du eller nån isf! :)

Har ett nyare 62510 jubile med korrekta ändlänkar för Datejust... Hur gör vi nu??? :)

Katten på råttan...

Herregud, oh herregud vad förvirrad jag blev. :)
Men Jonte, du har ju ett 7836 och söker ett 7836 med endlinks passande DJ?

Lägger in några bilder till så ni får se stretchen. Länkbitarna är däremot i riktigt fint skick, finare än på mitt andra oyster som har lite bucklor.

Är intresserad av både jubileet och 78360 om dom är i bra skick.

image.jpg

image.jpg
 
Senast ändrad:
Topp